Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam kilka dni temu komputer na allegro lokalnie. Zgodnie z opisem miał być "używany około 8 miesięcy" z dowodem zakupu i wszystkimi akcesoriami oraz pudełkami od części. Po zakupie dostałam od sprzedającej zdjęcia przygotowanej przesyłki i już po nadaniu już paczki zauważyłam że nie zgadza się na zdjęciach model karty graficznej na pudełku. Zamiast RTX 4070 Ti Super 16GB dostałam dużo gorszą kartę RTX 4070 Ti 12GB. Dowiedziałam się że podobno to jest pomyłka, pani się niezbyt zna na komputerach i po długich pertraktacjach ustaliliśmy że odbiorę paczkę i otrzymam zwrot 400 zł skoro komputer faktycznie był używany tylko około 8 miesięcy. Uznałam że faktycznie każdy się może pomylić a komputer jako 8 miesięczny nadal jest warty swojej ceny. Nie brałam w ogóle pod uwagę że komputer jest starszy niż 8 miesiecy ponieważ karta graficzna RTX 4070 Ti Super miała premierę na początku 2024 roku .
Następnie przychodzi do mnie komputer a tam kolejne wady:
1. Zamiast Dysku 2TB dostałam dysk 1TB (model ten sam).
2. Dysk ma przepracowane tyle godzin że niemożliwe jest aby komputer był używany 8 miesięcy. Czas pracy wskazuje że był używany kilkanaście miesięcy, najprawdopodobniej komputera używano od chwili zakupu komputera 18 miesięcy temu. Zresztą kto w ogóle kupie komputer 18 miesięcy wcześniej i używa go tylko 8 miesięcy ?
3. Chłodzenie jest w tragicznym stanie , całe zapchane kurzem, tyle brudu nie mogło się moim zdaniem uzbierać przez 8 miesięcy. Chłodzenie wymaga czyszczenia by komputer nie chodził jak odkurzacz i nie przegrzewał się.
4. Wgrano mi piracki system windows 11 (nie wiedziałam czy w zestawie jest windows, opis aukcji nic nie mówił że go dostanę), ale fakt faktem gdybym tego nie sprawdziła to mogła bym nieświadomie używać nielegalnej kopii systemu Windows.
Co powinnam w teraz zrobić? Sprzedawca stawia jakieś warunki że zwróci mi 300 zł za kartę graficzną i 200 za dysk mimo że już wcześniej ustaliliśmy rekompensatę za kartę graficzną wynoszącą 400 zł a różnica w cenie dysku 1TB i 2TB to 300 zł. Domagam się pełnej rekompensaty albo wymiany karty graficznej i dysku na zgodne z opisem. Cała wina leży po sprzedającej ponieważ nie dochowała w ogóle należytej staranności albo po prostu celowo próbowała mnie oszukać i liczyła że tego nie zauważę. Modele podzespołów można było spisać z pudełek, dodatkowo pojemność dysku z windowsa. Pani twierdzi że się po prostu na tym nie zna, ale za to potrafiła sformatować komputer i wgrać od nowa pirackiego windowsa 11 🙂 Teraz jeszcze łaskawie stawia warunki albo pisze że mam jej zwrócić komputer. Uważam że skoro sprzedawca nie chce się dogadać to powinnam zgłosić to na policji, zanieść tam komputer, zostawić, zgłosić oszustwo i instalację pirackiego oprogramowania i tak zakończyć sprawę a nie odsyłać komputer i modlić się że sprzedawca łaskawie zwróci mi pieniądze oraz że nie napisze że komputer dotarł uszkodzony i zwrot pieniedzy mi się nie należy.
@Imrandile załóż dyskusję ze sprzedającym. W zakładce Moje Zakupy wybierz zamówienie, dla którego chcesz otworzyć dyskusję. Przejdź do szczegółów zamówienia i kliknij [zgłoś problem z zakupem]. W kolejnym kroku wskaż powód dyskusji i zaznacz jedną z opcji dostępnych na liście. Sprzedający będzie miał 24 godziny na odpowiedź (czasu nie liczymy w weekendy i święta), będziesz mógł poprosić nas o pomoc w ciągu 24h od otwarcia dyskusji.
Tak, problem jest w tym że sprzedawca nie chce się dogadać, pisze coś o zwrocie komputera przeze mnie gdy mam nawet jak bezpiecznie go odesłać bo rozwaliło się pudło i popękały styropiany. ponieważ to nie jest zwykła pomyłką tylko niezachowanie należytej staranności sprzedawcy chce wymianę podzespołów na zgodne z opisem lub odpowiednią rekompensatę. Czy mogę tego żądać od sprzedawcy który jest osobą prywatną ? Nie rozumiem dlaczego teraz ja mam ponosić wszystkie konsekwencje zaistniałej sytuacji, ryzykować że nie dostanę zwrotu pieniędzy po odesłaniu towaru albo częściowy zwrot bo towar uszkodzi się w transporcie gdy paczka będzie wracała do sprzedawcy.
@Imrandile Ale właśnie dyskusja jest do rozwiązywania problemów, tam mas pomoc Allegro, tam opisz oczekiwania, sprzedający ma 24godz. na odpowiedź, oczywiście że może zaistnieć taka sytuacja ze sprzedający będzie chciał zwrotu kompa i zwrócić śrdoki, ale tylko dyskusja może rozwiązać problem:
@Imrandile Jako osoba prywatna sprzedający nie ma obowiązku przyjąć zwrotu jako odstąpienie od umowy.
Jeśli jednak zgłaszasz reklamację osobie prywatnej, sprzedający powinien ustosunkować się do Twoich oczekiwań bez zbędnej zwłoki. Pamiętaj, że może przyjąć lub odrzucić reklamację.
W tym wypadku zachęcam Cię do prowadzenia korespondencji w dyskusji, gdzie doradcy z Allegro mają do niej wgląd i pomogą Ci w rozwiązaniu problemu.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule.