Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kto pokrywa koszty przesyłki, jeśli zgłoszę reklamację na Allegro? Chciałbym wysłać produkt do reklamacji do sprzedawcy.
Poproszę o odpowiedź wraz z podstawami prawnymi 😀
Sprzedający.
Możesz poprosić o przysłanie opłaconej etykiety / kodu nadania lub po prostu kuriera po odbiór.
Ewentualnie możesz nadać przesyłkę samemu a sprzedającemu przedstawić dowód na poniesione koszty które musi Ci zwrócić.
Generalnie opcja pierwsza jest dla Ciebie korzystniejsza.
Sprzedawca firma zawsze podstawa prawna uk. Albo nadajesz czym chcesz i przedstawiasz udokumentiwany koszt np paragon za usługę czy fakturę sprzedawcy oraz podajesz nr konta do zwrotu za nadanie, albo sprzedawca wysyla ci opłaconego kuriera czy list przewozowy a ty nadajesz w punkcie lub wydajesz kurierowi paczkę. Obie metody mają wady i zalety trza się dogadać czym i jak odesłać. Dla sprzedawcy prywatnego nadajesz za swoje jeśli reklamacja jest zasadna oddaje ci za wysyłkę jak w 1 punkcie u sprzedawcy firmy na podstawie dowodu poniesienia kosztu nadania jak towar działa i reklamację odrzuci prywatny sprzedawca to jesteś w plecy nadanie i odbiór od niego swojego towaru podstawa kpc
@az1rael Czekaj żeby dobrze zrozumiał. Reklamuję produkt, sprzedawca wysyła mi etykietę (ponosi koszty) , wysyłam, sprzedawca uznaje reklamację za bezzasadną, odsyła. Ja powtarzam wszystko od nowa ( wymyślając tysiąc powodów), a sprzedawca za kazdym razem ponosi koszty wysyłki i odesłania?🤔
@pinsplash prywatny sprzedawca czytaj ze zrozumieniem ponosi koszty odbioru reklamacji uznanej bo jak ma ponieść koszty gdy reklamacjo nie ma bo produkt np działa jak powinien
"Poproszę o odpowiedź wraz z podstawami prawnymi 😀"
@Client:124795706, koszt pokrywa sprzedawca. Informacje o tym znajdziesz tutaj.
Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową: a co w przypadku, gdy towar jest zgodny z umową, a zgłoszenie reklamacyjne jest lub było bezzasadne? W tym artykule raczej nie znajdę odpowiedzi na moje pytanie
@Client:124795706, jaki w takim razie jest powód reklamacji?
@Client:124795706 odbierasz na swój koszt jeśli reklamacja jest bezzasadna od firmy i wysyłasz i odbierasz na swój koszt od prywatnego sprzedawcy
"Poproszę o odpowiedź wraz z podstawami prawnymi"
Art. 561 (2) KC