anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Koszty wysyłki zwrotu w przypadku reklamacji

MAMY ROZWIĄZANIE!
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Witam,

Od niedawna używam Allegro. Kupiłem mebel biurowy który przyszedł źle zapakowany, nie zabezpieczony w wielkim pudle, jeden z elementów był pęknięty a drugi miał rysę. Postanowiłem zwrócić produkt jako uszkodzony. Przy wyborze sposobu wysyłki zwrotnej miałem jedynie opcję zwrotu we własnym zakresie, skorzystałem z kuriera który miał punkt najbliżej mnie, opłata wynosiła niewiele więcej (ok 1 zł) niż opłata za wysyłkę do mnie poniesiona przez sprzedawcę. Czy dobrze rozumiem że sprzedawca powinien zwrócić koszty wysyłki do mnie i zwrotnej? W szczegółach zwrotu podana jest kwota do zwrotu o wielkości ceny samego produktu. Nie jestem do końca pewien jak to działa w Allegro? Dziękuję i pozdrawiam.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28
LEW433
#21 Demiurg#

Niestety źle rozumiesz, zwrot (nie mylić z reklamacją) zawsze ponosi kupujący, skoro towar przyszedł uszkodzony to należy składać reklamację i wówczas odsyłasz na własny koszt a po uznaniu reklamacji sprzedajacy Ci zwraca koszt odesłania. Co uzgodniłeś ze sprzedającym, jak złożyłeś reklamację?

oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Mam na myśli zwrot w sensie reklamacji, nie odstąpienia od umowy. W zakładce zakupy miałem opcję zwróć towar, po czym w dostępnych opcjach (odstąpienie i reklamacja) wybrałem reklamację.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Zglosiles zwrot a nie reklamacje wiec ponosisz koszt zwrotu a sprzedawca oddaje ci najtansza kwote wysylki z oferty, ale moze tez pomniejszyc kwote zwrotu o pomniejszona wartosc uszkodzenia bo nie wniosles do przewoznika reklamacji tj odebrales paczke bez zastrzezen i jak minelo 7 dni od odebrania na sporzadzenie protokolu i sprzedawca nie zdazy sam wniesc reklamacji to ci potraci bo reklamacje dostawy wedlug uokiku wnosi odbiorca 

oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Nie rozumiemy się. Jak już wyjaśniłem, dokonałem reklamacji. Zarówno reklamacja jak i odstąpienie to "zwrot".

Allegro-pl-Więcej-niż-aukcje-Najlepsze-oferty-na-największej-platformie-handlowej-.png

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Po rozpatrzeniu reklamacji sprzedajacy musi zwrócić Ci koszty odesłania, napisałem wcześniej.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

No nie zrozumielismy sie bo ten formularz allegro jest uposledzony reklamacja to reklamacja a zwrot to zwrot to sa dwa rozne dzialania prawne majace rozne konsekwencje prawne. Mnostwo watkow o tym jest ze klient zglasza np zwrot a dopisze / zaznaczy nizej uszkodzone i jest potem pyskowka w dyskusji ze on zwraca nie reklamuje kase chce etc pytanie zasadnicze czy przed zgloszeniem przez allegro informowales sprzedawce ze przedmiot uszkodzony i co ustaliliscie bo jakbys bez informowania odeslal jako zwrot to masz dzialanie sprzedawcy jak w moim 1 poscie z odpowiedzia dla pewnosci bym napisal do niego co do dzialania jakie chce podjac dodatkowo przy reklamacji powonienes sporzadzic protokol szkody u przewoznika do 7 dni od dnia kolejnego po odbiorze. 

oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Nie, nie kontaktowałem się ze sprzedawcą, tylko zaznaczyłem Reklamacja/Towar uszkodzony ale paczka jest cała, a dodatkowo w opisie podałem co konkretnie. Myślałem że to wystarczy? Nic nie wiem o żadnym protokole szkody i szczerze nie chcę wiedzieć. Towar dostałem uszkodzony. Dlaczego to ja mam tracić energię i czas?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Bo wedlug uokiku reklamacje do przewoznika sklada odbiorca bo on wie w jakich okolicznosciach odebral paczke plus ma ta paczke a na sporzadzenie protokolu jest 7dni, szczerze sprzedawcy tez to moze nie obchodzic bo nie sporzadzajac protokolu nie wniosles zastrzezen do odbioru paczki wiec domniemujac odebrales caly dobry towar i nie masz na to potwierdzenia innego niz twoje slowo to sprzedawca rownie dobrze moze powiedziec ze towar doszedl caly ale ty go zepsules i teraz probujesz sie sianem wykrecic. Sorki ale tak jest dopiero dokument od reklamacji od przewoznika zalatwia sprawe o ile jest zlozony o czasie bo przyznaje racje tobie lub sprzedawcy w tym dokumencie moze byc napisane np ze paczka byla zle spakowana wiec uszkodzenie wynika ze zlego zabezpieczenia u sprzedawcy wiec ty masz racje i nalezy ci sie nowy towar lub kasa albo moze byc tak ze sprzedawca zlozy po czasie bo ty odeslales i zanim dostal minel czas na sporzadzenie protokolu wtedy przewoznik napisze odmowe reklamacji bo uplynelo powyzej 7dni wiec wykluczy swoja odpowiedzialnosc sprzedawca wiec odrzuco twoja reklamacje bo nie sporzadziles tego protokolu wiec wedlug prawa pocztowego odebrales towar bez zastrzezen czyli caly dlatego tak wazne jest miec w dniu odbioru paczki po stwierdzeniu uszkodzenia wyslanie wiadomosci do sprzedawcy z zdjeciami paczki uszkodzen i trescia ze przyszlo rozwalone. Masz w systemie allegro infor z trackingu np 8 maja 2023 12.30 odebrano a wiadomosc 8 maja 2023 13.00 informuje ze towar uszkodzony czyli domniemujemy ze nie zdazyles zrobic z towarem nic co moglo go uszkodzic, zasadniczy problem jest taki ze tu kupujacy potrafia takie dziadostwo uprawiac ze nikt ze sprzedawcow juz na slowo nie wierzy zdazaly sie cuda na kiju np podmiana czesci na swoje, zglaszanie reklamacji wanny po rozpakowaniu po 3 miesiacach i rzadanie kasy etc. Ja te wszystkie machinacje znam juz bardzo dobrze a i tak zdaza sie ze to co sie tu odwalic potrafi zaskakuje np zwrot kasy za towar wyslany za pobraniem na koszt ap sprzedawcy. Najwazniejsze pytanie to czym to bylo wyslane... nastepnie wyslij sprzedawcy wiadomosc ze odsylasz na reklamacje uszkodzony w transporcie towar pewnie masz zdjecia (obys sie zabezpieczyl) nalezy na stronie przewoznika zrobic protokol szkody lub wezwac kuriera do spisania protokolu moze masz jeszcze paczke bo nie odeslales wtedy zabezpieczasz sie maksymalnie przed obwinieniem ciebie o uszkodzenie towaru. 

oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Dzięki, tak, mam zdjęcia, paczkę odesłałem w tym samym dniu, nie bardzo rozumiem jak mam ocenić produkt bez otwierania paczki. Produkt był ewidentnie źle zapakowany, części walały się luzem, niektóre były w folii, niektóre nie, te bez folii pokryte warstwą jakiegoś kurzu czy pyłu, brak instrukcji. Nawet gdyby nie było uszkodzeń pewnie bym odesłał. Jak napisałem myślałem że zwykła procedura reklamacji przez Allegro wystarczy. Poczekam i zobaczę czy jest odpowiedź od sprzedawcy i wtedy będę myślał co dalej.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Bo ten formularz allegro jest zle skonstruowany jakby polaczony formularz zwrotu z dopiskiem reklamacja i ludzie wala babole sprzedawcy sie upominali wielokrotnie do allegro o zrobienie dwoch osobnych formularzy zeby bylo wiadomo bezsprzecznie co kupujacy chce zrobic ale nie dociera do nich 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pkwalk w takim przypadku, po uznaniu reklamacji sprzedający powinien zwrócić kupującemu wszystkie koszty, czyli również koszt dostawy w obie strony. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję @la_nika !

oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Dopiero teraz zorientowałem się że po zakupie do maila dołączony był dokument z warunkami reklamacji, które mówią że należy wysłać pod wskazany mail z załącznikiem uszkodzonych elementów oraz dokumentem zakupu.

Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie znajdę "dokument zakupu", czy to jest mail z zamówieniem od Allegro?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

paragon / faktura powinni dodac do paczki lub ci wyslali na maila zalezy co tam chciales dostac

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pkwalk możesz pobrać potwierdzenie zakupu z zakładki Moje zakupy. Kliknij proszę "szczegóły zakupu", "rozwiń szczegóły zakupu" i w części "dane do faktury" kliknij "pobierz potwierdzenie" 🙂

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Dzięki @la_nika , ale tam widzę tylko "Zakup bez faktury". Natomiast do paczki dołączona była chyba faktura, ale niestety wylądowała w koszu😬

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pkwalk oki, a sprawdź proszę w Centrum wiadomości:

la_nika_0-1683628194178.png
czy tam sprzedający nie podesłał potwierdzenia zakupu? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
pkwalk
#9 Pomysłodawca#

Nie, nie było od nich żadnej wiadomości. W przeciwieństwie do komunikatów od 3 innych sprzedawców od których też kupowałem w tym samym czasie.

Może po prostu zrzut ekranu ze szczegółami zakupu wystarczy?

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@pkwalk dowodem zakupu może być też e-mail potwierdzający z Allegro albo potwierdzenie z banku dla tej transakcji, więc dołącz tam proszę do reklamacji co Ci będzie wygodniej. Nie masz obowiązku dołączenia faktury czy paragonu 🙂 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów