Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
pierwszy raz jestem w takiej sytuacji - co mam zrobić - sprawę zgłaszam rano do inpost - ale nie mogę tak tego zostawić bo może jeszcze raz się przytrafić - szyję i sprzedaję na allegro woreczki sensoryczne - 29.06.2023 nadałam paczkę w paczkomacie (nadałam dwie) ale problem dotyczy tej jednej - 30.06 kurier z paczkomatu odebrał obie paczki - jedna trafiła na sortownię tego samego dnia a druga dopiero 3.07 trafiła na sortownię - klient tę przesyłkę otrzymał dziś 5.07 i napisał do mnie że zamawiał woreczki a ptrzymał paczkę a w niej stare buty i ciuchy - w dodatku ja etykiety drukuję w domu i wkładam do kangurek i naklejam na białe foliopaki - ta u klienta jest wydrukowana inaczej i przyklejona na paczkę na czarny strech.Klient zamówił smartem więc w rogu powinno być smart allegro a na tej sfałszowanej etykiecie nie ma tego.po za tym dlaczego jedna przesyłka odrazu trafiła tego samego dnia na sortownię a druga dopiero po weekendzie?czy powinnam też odrazu zgłosić to na policję czy tylko do inpostu?aby klient nie był poszkodowany to uszyję drugi zestewik ale chodzi o to że kurierzy kradną a inpost nic z tym nie robi.proszę doradzcie mi co mam zrobić - czy allegro jakoś też może pomóc?pozdrawiam Jola
inpost pomylił paczki kupująca powinna złożyć do nich reklamację jako że zawsze robi to odbiorca, jak sprzedałaś jako osoba prywatna to odpowiadasz za paczkę do momentu wydania jej do przewoźnika i takie sytuacje cię nie interesują z punktu widzenia prawa o ile wysłałeś co trzeba dlatego polecam nagrywać pakowanie, jeśli sprzedałaś jako firma to oprócz reklamacji kupującej w inpost nie wyklucza to dochodzenia roszczeń także od ciebie, szycie trochę potrwa więc ugadałbym się z kupującą bo jak inpost odgrzebie paczkę o zrobisz zestaw gratis
Nie o to chodzi
Ktoś specjalnie p9dmienil paczki i nakleił etykietkę nową z moimi danymi
Paczkę kurier odebrał z paczkomatu w piątek rano a na sortownie podmienioną dostarczył dopiero w poniedziałek
Co się z przesyłką działo w piątek.sobote i niedzie
Dlaczego w piatek paczka nie zostala przekazAna na sortownie jak pozostałe
etykietka w kangurce dobrze zabezpieczona wiec nie bylo mozliwosci odklejenia
Na mojej etykiecie powinno być ze to przesyłka smart allegro a nie ma tego napisu
Każdy paczkomat posiada monitoring więc inpost powinien to sprawdzić
To jest zwykle złodziejstwo i nie zamierzam tego tak zostawić
Szkody nie są aż tak duże jeśli chodzi o finanse ale nie można pozwalać na takie złodziejstwo
Powinniśmy być chronieni
Allegro pobiera duże prowizję
Opłacamy my sprzedawcy program smart allegro a mimo to paczki giną
Jeszcze gdyby zaginęła to ok zdarza się ale tu podmieniono paczki i użyto moich danych do fałszerstwa na nowej etykiecie
Mogli ci na sortowni paczke rozwalic przepakowac i pomylic etykiety monitoring na sortowni jest koniecznie zglos reklamacje
Zgłoś sprawę na policję, na Inpost nie masz za bardzo co liczyć (dla nich paczka dotarła, uszkodzeń brak, więc reklamacja niezasadna, chyba że udowodnisz, że nie jesteś jeleniem). Kupującego poproś o zachowanie opakowania wraz z etykietą, stanowią dowód w sprawie.
Co do przepakowania na sortowni czy oddziale, to przesyłka powinna być oklejona taśmą firmową (każda sortownia, czy oddział ma własną) oraz powinno być info na samej przesyłce. Do tego firma powinna spisać protokół szkody z urzędu.
ps. Zgłaszaj przywłaszczenie, a nie kradzież (zarówno kurier, jak i pracownicy operatora weszli w posiadanie przesyłki legalnie w ramach obowiązków służbowych, a wtedy jak ktoś podwędzi zawartość to mamy właśnie przywłaszczenie, a nie kradzież). Niestety tu także obowiązuje limit wartości wynoszący 500 zł i w przypadku kiedy wartość przywłaszczonej rzeczy nie przekracza 500 zł, jest to tylko wykroczenie. Jednakże mimo wszystko polecam zgłosić sprawę, bo jak poszkodowanych będzie więcej, to mogą zsumować wartość przywłaszczonych rzeczy.
Jak masz jakiegoś prawnika, to polecam konsultację czy nie da się do tego dodać oszustwa i fałszerstwa (wtedy nie ma limitu kwotowego, jest to przestępstwo bez względu na wartość szkody).
Z tego co widzę to kosztuje 199 zł. Tylko ja bym nie zgłaszała przywłaszczenia, a wyłudzenie. Wyłudzenie nie ma limitu. To tak jak z kasami samoobsługowymi w marketach- sytuacja dla mnie analogiczna. Przejście bez zapłacenia to kradzież z limitem. Ale podmiana kodów na produktach to już wyłudzenie bez limitu wartości i zagrożone wyższym wyrokiem od kradzieży. Przynajmniej taki artykulik kiedyś trafiłam, ale wiadomo net każde "słowo" przyjmie, nie sprawdzałam dokładniej.
Jolu ja bym jeszcze sprawdziła śledzenia obu paczek po numerach, może to coś wyjaśni. Znaczy tej przygotowanej przez Ciebie i tej podmienionej. W razie gdyby policjanci robili problemy, bo mała kwota to grzecznie poproś o potwierdzenie na piśmie odmowy przyjęcia zgłoszenia, działa cuda.
Inpost przyjął zgłoszenie i w ciągu 2 dni mają to wyjaśnić
Na razie mam nie zgłaszać na policję
Poczekam 2 dni I wtedy zobaczę co udało im się ustalić i wówczas poczynię odpowiednie kroki
A klientowi dziś drugie uszyję i wyślę by dziecko na tym nie cierpiało
Bardzo dziękuję za wsparcie
Teraz będę wiedziała co robić
Pozdrawiam Jola
@Pasmanteria_Jola nie , to nie tak .... miałem podobną sytuację , kangurki lubią się odzierać stąd na sortowni klejone są etykiety Inpost i doszło do pomyłki ,w moim przypadku podmiana przesyłek trwała 2 dni ,ostatecznie wszystko dobrze się skończyło , ale od tamtego czasu nie stosuję kangurek .