anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto odpowiada za przesyłkę uszkodzoną i nieodebraną

mediacontent
#7 Wielbiciel

Tematów podobnych wałkowanych było sporo, ale żaden do końca nie odpowiada mojej sytuacji.

Zamówiłem towar, przesyłka dotarła uszkodzona. Odmówiłem przyjęcia. Zgłosiłem też od razu zwrot bo tam był zakup ze Smart.

Paczka wróciła do sprzedawcy, który z tego co widzę po historii przesyłki także odmówił przyjęcia.

Sprzedawca powiedział, że nie zwróci pieniędzy ani nie wyśle nowego towaru bo muszę mu najpierw dostarczyć protokół szkody spisany z firmą kurierską.

Paczka nie wróciła do sprzedającego (odmówił przyjęcia) więc też zwrot nie został zrealizowany

Jak wiec wygląda obecnie sytuacja. Czy należy mi się zwrot?

oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

kostas11
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mediacontent sama odmowa to odmowa, było zgłosić protokół szkody, reklamacje sprzedawcy itp. kiedy odstąpiłeś po odmowie czy zanim paczka dotarła do Ciebie, bo pamiętaj że na odstąpienie masz 14 dni od odebrania lub zanim dotrze do Ciebie, po tym czasie jest to po prostu nie wywiązanie się z umowy, więc temat jest prawnie bardziej złożony i mam wrażenie że jak sprzedawca będzie miał jaja to nie odzyskasz kasy 😞

Robiąc zwrot dałeś odstąpienie czy reklamacja ?

Co nie zmienia faktu że powinien odebrać paczkę powrotną i spisać protokół szkody 🙂

Kluczowe też pytanie czy do zakup od firmy i jesteś konsumentem ?

 

__________
Κώστας
oznacz moderatorów

mediacontent
#7 Wielbiciel

Dodam tak:
- na każdym etapie byłem w kontakcie ze sprzedającym (o wszystkim wiedział)
- zwrot formalnie przez allegro zrobiłem w ciągu paru minut od czasu jak kurier zabrał przesyłkę
- był to zwykły wyklikany zwrot bez podania przyczyny (ale cała sytuację opisywałem sprzedającemu w wiadomościach).

Sprzedający podnosi, że nie spisałem protokołu szkody. Ale sam odmówił odbioru przesyłki i sam nie spisał protokołu szkody a miał taką możliwość jak przesyłka do niego wróciła.

Tutaj też nie było mojej złej woli, na każdym etapie współpracowałem ze sprzedającym. Po prostu kurier zawinął się i wklepał "odmowa odbioru" bo nie chciało mu się pisać protokołów.

A to nie jest tak, że to sprzedający odpowiada za paczkę do chwili odbioru przez kupującego?

Zakup oczywiście dokonany jako konsument

oznacz moderatorów