
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
Otrzymałem towar całkowicie niezgodny z opisem. Odstąpiłem od zakupu, wskazując sprzedającemu powód. Moja wina żadna. Mam prawo do zwrotu kosztów przysyłki i odsyłki przedmiotu ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W przypadku niezgodności z opisem wszystkie koszty pokrywa sprzedawca.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W formularzu zwrotu jest czerwona ikonka "wyślę produkty samodzielnie". Mam się na to zgodzić kliknąć na tą ikonkę ? Przed otrzymaniem najpierw zwrotu zapłaty ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wyślij sprzedawcy mailem reklamację z powodu niezgodności z opisem. Zażądaj naprawy, wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów. Potem możesz dokończyć formularz zwrotu na Allegro, zaznaczając w nim powód "towar niezgodny z opisem, wadliwy" itp. W polu na informacje dodatkowe napisz, że jest to REKLAMACJA na podstawie rękojmi. Na koniec, jeśli nie masz darmowego zwrotu, możesz zaznaczyć wysyłkę na własny koszt. W tej sytuacji, jeśli reklamacja jest zasadna, sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci wszystkie koszty, także koszt odesłania. Gdyby nie zwrócił, założysz mu spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w którym pomoże Ci pracownik Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hephajstos zwrot to nie reklamacja ( niezgodność produktu z ofertą )
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I jeszcze jedno kiedy mam zgłosić i gdzie, że oczekuję też zwrotu kosztów przewozowych ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Już teraz, sprzedającemu, w mailowej reklamacji i dodatkowo w formularzu zwrotu, w tym samym polu, w którym napiszesz, że to reklamacja z rękojmi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzięki Serdeczne ! Kiedyś przy obronie pracy magisterskiej zagiąłem dziekana, bo nie wiedział czyim wyobrażeniem był Demiurg
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No tu także jest filozoficzne znaczenie.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
Chciałem jeszcze zapytać, w "formularzu zwrotu" właściwie jest tylko jedna opcja:
"Wysyłka własna na Twój koszt"
- Potwierdź wysyłkę własną
Kliknij w przycisk "Wyślę produkty samodzielnie".
- Odeślij produkty na adres wskazany przez sprzedawcę
Adres do wysyłki zobaczysz na następnej stronie.
w pomarańczowej ikonce zaś : "Wyślę produkty samodzielnie".
Otrzymasz go również na adres e-mail podany podczas zamówienia. - '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
- Był jakiś inny wybór ? Troszkę dziwne, nie widziałem wyboru, a później w mailu otrzymałem informację,
"Cześć Leszek, wybrałeś sposób wysyłki produktów zwracanych do alleloombard888."
- W tej sytuacji będę mógł wystąpić wobec sprzedającego o zwrot kosztów przewozowych w obie strony, gdy w mailu od Allegro pisze jak wyżej: "Wysyłka własna na Twój koszt"
Przyznam, że czułbym się jeszcze bardziej oszukany, gdy pomimo wysłania mi całkiem innego towaru przez sprzedającego, to ja miałbym ponosić koszty przewozowe.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hephajstos Zwrot to nie reklamacja, skoro nie korzystasz ze darmowego zwrotu to wprowadzasz sprzedawcę w błąd wypełniając zwrot 😞
Spakuj, napisz pismo reklamacyjne i wyślij to sprzedawcy, zwrot za odesłanie w przypadku uznanej reklamacji należy Ci się prawnie 🙂
Κώστας

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Jest jakiś oficjalny formularz reklamacji ? "w przypadku uznanej reklamacji należy Ci się prawnie" - kto uznaje reklamację ? Sprzedawca sędzią we własnej sprawie ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hephajstos Zgodnie z prawem (art 5612 Kc) reklamowany towar odsyła się na koszt sprzedawcy.
W praktyce wygląda to tak, że kupujący płaci za odesłanie, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić kupującemu ten koszt. Pamiętaj, że to reklamacja z rękojmi, a nie zwrot bez podania przyczyny.
Formularzem zwrotu odsyłasz tylko towar, ale to jest REKLAMACJA. Nie słuchaj Kostasa 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzięki za mądre słowa:
W praktyce wygląda to tak, że kupujący płaci za odesłanie, - dobrze, że mi powiedziałeś jak to wygląda w praktyce.
Pamiętaj, że to reklamacja z rękojmi, a nie zwrot bez podania przyczyny. - tak, to napisałem i wskazałem powód zwrotu, że otrzymałem towar zupełnie niezgodny z opisem
A co z orzeczeniem zasadności zwrotu ? Kostas pisze, że zwrot za odesłanie nastąpi w przypadku uznanej reklamacji => ", zwrot za odesłanie w przypadku uznanej reklamacji należy Ci się prawnie" - kto uznaje reklamację ? Sprzedawca sędzią we własnej sprawie ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
a
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@Hephajstos Reklamacja uznaje lub odrzuca sprzedawca, jeżeli odrzuci możesz po uzasadnieniu podjąć dalsze kroki z sądem włącznie.