Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć mam pytanie , wysłałam ostatnio na własny koszt impostem produkt na gwarancję. Uznano, że gwarancja mi się należy i zwrócono mi koszt zakupu produktu. Problem w tym ,że sprzedawca nie chce mi zwrócić kosztów związanych z przesyłką towaru do nich. Pytanie brzmi kto ponosi koszty wysyłki towaru na gwarancję ?
@Rita2121 warunki gwarancji ustala gwarant co napisali w karcie gwarancyjnej.
Właśnie problem w tym ,że nie dostałam nic na maila żadnej informacji od gwaranta. Jedynie informacja od sprzedawcy , że nadano zwrot środków za pośrednictwem allegro
@Rita2121 masz napisane w karcie gwarancyjnej jesli nie pisze to gwarant a nie sprzedawca. Sprzedawca firma ponosi koszty odbioru towaru ale na reklamacje z tytulu niezgodności z umową, jak zlożyleś na gwarancję a sprzedawca tylko pośredniczyl w przekazaniu towaru do gwaranta to sprzedawca nic ci nie jest winny
Nie dostałam żadnej karty gwarancyjnej
Karta gwarancyjna jest to ta ulotka z instrukcja obsługi w produkcie zwykle na końcu zapisane są warunki gwarancji. Pytanie co ty zglosilaś sprzedawcy. Wklej wiadomość o zgłoszeniu bo jeśli użyłaś slowa gwarancja to jest jak pisalem wcześniej i o zwrot kasy za paczkę wbijasz do gwaranta jak użylaś slowa reklamacja to calkiem co innego tosa dwie różne prawnie czynności o różnych skutkach
@Rita2121 jeśli uznał reklamację za zasadnę powinien zwrócić Ci wszystkie poniesione koszty
@mdrogeria chodzi o gwarancję nie reklamację w tym sęk
reasumując oddając produkt na gwarancję odpowiedzialny za zwrot kosztów związanych z nadaniem przesyłki jest gwarant. A gdybym oddała towar na reklamację to wtedy koszty przesyłki pokrywa sprzedawca ? Chciałabym wiedzieć na przyszłość;)
@Rita2121 tak o ile w karcie gwarancyjnej nie pisze inaczej np brak zapisu o kosztach odeslania oznacza ze gwarant zwraca za przesylke moze byc tez zapis ze gwarant odbiera towar na swoj koszt
@Rita2121 a z ciekawosci co to za towar i jakiej firmy ?
Okej już widzę swój błąd faktycznie jak pisałam ze sprzedającym pytałam o możliwość wysłania przesyłki na gwarancję, jednak finalnie doszło do reklamacji produktu mój błąd 😪
@Rita2121 sprzedawca zrobił dokładnie to co mu zglosilaś jesli zglosilaś gwarancje to obowiazywaly zapisy gwarancji mozesz sprobować wygooglać wpisując co to za produkt i jakiej firmy i przeczytać co ta gwarancja pisze o wysłaniu towaru na gwarancję. Zwykle jest zapis że wysylka na gwarancje jest po stronie kupującego
Gwarant powinien pokryć koszt przesyłki towaru, ale uwaga do autoryzowanego serwisu. Nie ma on obowiązku pokrywać kosztów wysyłki do sprzedawcy, ani od sprzedawcy do ciebie.
Co do samej wysyłki, to tu różnie jest to rozwiązane. Jedne firmy chcą aby wysyłać konkretnym kurierem na ich koszt (mają stosowne umowy z firmami kurierskimi), a inne przesyłają etykietę nadawczą, kod nadania, czy też swojego kuriera. Żadna jednak nie zwraca kosztów wysyłki inną firmą niż ta z którą maja podpisaną umowę (czyli albo wysyłasz na warunkach gwaranta, albo na własny koszt).
Ale gwarantem może być także sprzedający, jak i producent wszystko zależy co jest w niej napisane, masz ofertę?