Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ostatnio zakupiłam na Allegro czajnik, po czym dokonałam jego zwrotu. Czajnik został zapakowany identycznie, jak w drodze do mnie- w oryginalny karton z kartonowymi zabezpieczeniami oraz foliopak (użyłam nawet dokładnie tego samego, w którym czajnik przyszedł). Teraz otrzymałam wiadomość od sprzedawcy, że czajnik został uszkodzony przez kuriera, "Jest to szkoda całkowita. Nie jest możliwa naprawa towaru, może one jedynie zostać zutylizowany". W załączniku miały się znajdować zdjęcia dokumentujące stan otrzymanego towaru oraz Protokół szkody sporządzony przy przyjęciu przesyłki, jednakże zdjęć nie ma, chociaż to akurat nie jest istotne. Dalej sprzedawca pisze: "Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy". Nie uważam, żebym korzystała z zakupionej rzeczy w sposób wykraczający poza konieczny i w związku z tym zmniejszyła jej wartość. W zaistniałej sytuacji sprzedawca proponuje: "* zutylizowanie uszkodzonego towaru i zwrot pozostałych kosztów realizacji zamówienia towaru, pomniejszone o jego cenę. W przypadku takiej decyzji przekażemy Protokół Utylizacji Towaru, a pozostałe należności niezwłocznie zwrócimy na wskazany rachunek bankowy. lub alternatywnie * odbiór towaru na własny koszt z naszego magazynu i złożenie reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki w firmie transportowej. Odbioru urządzenia można dokonać osobiście lub za pośrednictwem dowolnej firmy kurierskiej. Poniżej przykładowy link: https://www.google.pl/search?q=tani+kurier W celu przygotowania przesyłki, bardzo prosimy o wcześniejszy kontakt, oraz przesłanie listu przewozowego, który zostanie umieszczony na paczce. Wysyłka z naszej strony jest niemożliwa". W związku z tym moje pytanie: czy sprzedawca ma rację dając mi takie dwie alternatywy?
Wiesz co jeżeli był to zakup konsumencki to zanim coś zadziałasz, to otwórz z tą firmą dyskusję i tam opisz cała sytuacje; https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
nie daj się wrobić w jakieś utylizację albo że został uszkodzony towar, tam ci pomoże pracownik Allegro, masz także wniosek o rekompensatę z POK.
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jak najbardziej zamierzam otworzyc dyskusję, chciałam się tylko do niej lepiej merytorycznie przygotować 😁 Wysłałam już też formularz kontaktowy do Allegro, ale od wczoraj nie mam jeszcze odpowiedzi, a, że czajnik prawie 3 stówki kosztował, to trochę się niecierpliwię i stąd dopytuję. Trochę się obawiam, bo to duża firma (OLE!OLE!) i wydaje się, że powinni znać przepisy.
Nie ma znaczenia, duża czy mała, nie poddawaj się, zacznij od dyskusji.😁
@LEW433 o czym ma w dyskusji pisać @KrzysztofSumigow ?
domagać się wbrew ustawie konsumenckiej pełnej kwoty za towar?
liczyć, że trafi na niegramotnego moderatora allegro, który mu wypłacie pieniądze z pok?
@LEW433
nie daj się wrobić w jakieś utylizację albo że został uszkodzony towar
Kolejny raz bezmyślnie prowadzisz kupujących w komplikacje ich sytuacji.
Kupująca powinna bezzwłocznie złożyć reklamację operatorowi usługi transportowej.
Stanowisko sprzedającego jest już znane i nie spodziewałbym się zmiany tego stanowiska w toku wszczętego przez kupującą sporu (też. kłótni, awantury) ze sprzedawcą.
W sytuacji gdy Adresat przesyłki dysponuje protokołem szkody sporządzonym przez kuriera, potwierdzającym szkodę transportową - Ty sugerujesz że jest to "wrabianie" kupującej ?
Wrabianie w co ?
To ty wrabiasz kupującą w spór (też. kłótnię, awanturę), który zamiast przyspieszyć odzyskanie przez kupującą środków z ubezpieczenia w najlepszym przypadku doprowadzi do straty czasu nerwów i ew. zwrotu z POK (jeżeli przesyłka była SMART!)
No, właśnie tego się obawiałam. Ale dzięki.
Przy zwrocie towaru to Ty odpowiadasz za jego stan. Może trzeba było lepiej zabezpieczyć towar na czas transportu. Swoją drogą - kiedyś zamówiłem dzbanki szklane od pewnej firmy - opakowanie - tylko folia stretch - wszystkie dotarły w całości, opakowania nieco pogniecione.
Ja te same dzbanki wysyłałem w dodatkowych opakowaniach - i tak miałem reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie. Trochę dziwna sprawa - gdy zacząłem naklejać na dzbankach swoje plomby gwarancyjne - ilość reklamacji z tytułu uszkodzeń w transporcie spadła o ok. 95%.
Odsyłając towar - to Ty odpowiadasz za jego stan. W tym przypadku - stosuj sie do wskazówek sprzedawcy.
@KrzysztofSumigow
Przede wszystkim należy ustalić z czyich usług korzystałaś przy odesłaniu czajnika i aby odzyskać odszkodowanie za przesyłkę (zakładam, że nie "zaoszczędziłaś" na ubezpieczeniu) tam należy złożyć stosowną reklamację.
Np. w przypadku odesłania w ramach SMART! - podmiotem właściwym do złożenia reklamacji jest Allegro.
Na Allegro kupujący nie ma możliwości wszczęcia sporu z Allegro, a tylko ze sprzedawcą - co w tym przypadku jest całkowicie bezużyteczne.