anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru podczas transportu po zwrocie?

KrzysztofSumigow
#7 Wielbiciel#

Ostatnio zakupiłam na Allegro czajnik, po czym dokonałam jego zwrotu. Czajnik został zapakowany identycznie, jak w drodze do mnie- w oryginalny karton z kartonowymi zabezpieczeniami oraz foliopak (użyłam nawet dokładnie tego samego, w którym czajnik przyszedł). Teraz otrzymałam wiadomość od sprzedawcy, że czajnik został uszkodzony przez kuriera, "Jest to szkoda całkowita. Nie jest możliwa naprawa towaru, może one jedynie zostać zutylizowany". W załączniku miały się znajdować zdjęcia dokumentujące stan otrzymanego towaru oraz Protokół szkody sporządzony przy przyjęciu przesyłki, jednakże zdjęć nie ma, chociaż to akurat nie jest istotne. Dalej sprzedawca pisze: "Zgodnie z art. 34 ust. 4 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy". Nie uważam, żebym korzystała z zakupionej rzeczy w sposób wykraczający poza konieczny i w związku z tym zmniejszyła jej wartość. W zaistniałej sytuacji sprzedawca proponuje: "* zutylizowanie uszkodzonego towaru i zwrot pozostałych kosztów realizacji zamówienia towaru, pomniejszone o jego cenę. W przypadku takiej decyzji przekażemy Protokół Utylizacji Towaru, a pozostałe należności niezwłocznie zwrócimy na wskazany rachunek bankowy. lub alternatywnie * odbiór towaru na własny koszt z naszego magazynu i złożenie reklamacji z tytułu uszkodzenia przesyłki w firmie transportowej. Odbioru urządzenia można dokonać osobiście lub za pośrednictwem dowolnej firmy kurierskiej. Poniżej przykładowy link: https://www.google.pl/search?q=tani+kurier W celu przygotowania przesyłki, bardzo prosimy o wcześniejszy kontakt, oraz przesłanie listu przewozowego, który zostanie umieszczony na paczce. Wysyłka z naszej strony jest niemożliwa". W związku z tym moje pytanie: czy sprzedawca ma rację dając mi takie dwie alternatywy?

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

LEW433
#21 Demiurg#

Wiesz co jeżeli był to zakup konsumencki to zanim coś zadziałasz, to otwórz z tą firmą dyskusję i tam opisz cała sytuacje; https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

nie daj się wrobić w jakieś utylizację albo że został uszkodzony towar, tam ci pomoże pracownik Allegro, masz także wniosek o rekompensatę z POK.

oznacz moderatorów

KrzysztofSumigow
#7 Wielbiciel#

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jak najbardziej zamierzam otworzyc dyskusję, chciałam się tylko do niej lepiej merytorycznie przygotować 😁 Wysłałam już też formularz kontaktowy do Allegro, ale od wczoraj nie mam jeszcze odpowiedzi, a, że czajnik prawie 3 stówki kosztował, to trochę się niecierpliwię i stąd dopytuję. Trochę się obawiam, bo to duża firma (OLE!OLE!) i wydaje się, że powinni znać przepisy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma znaczenia, duża czy mała, nie poddawaj się, zacznij od dyskusji.😁

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@LEW433 o czym ma w dyskusji pisać @KrzysztofSumigow ?

domagać się wbrew ustawie konsumenckiej pełnej kwoty za towar?

liczyć, że trafi na niegramotnego moderatora allegro, który mu wypłacie pieniądze z pok?

 

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
nie daj się wrobić w jakieś utylizację albo że został uszkodzony towar

Kolejny raz bezmyślnie prowadzisz kupujących w komplikacje ich sytuacji.
Kupująca powinna bezzwłocznie złożyć reklamację operatorowi usługi transportowej.
Stanowisko sprzedającego jest już znane i nie spodziewałbym się zmiany tego stanowiska w toku wszczętego przez kupującą sporu (też. kłótni, awantury) ze sprzedawcą.
W sytuacji gdy Adresat przesyłki dysponuje protokołem szkody sporządzonym przez kuriera, potwierdzającym szkodę transportową  - Ty sugerujesz że jest to "wrabianie" kupującej ?

Wrabianie w co ?
To ty wrabiasz kupującą w spór (też. kłótnię, awanturę), który zamiast przyspieszyć odzyskanie przez kupującą  środków z ubezpieczenia w najlepszym przypadku doprowadzi do straty czasu nerwów i ew. zwrotu z POK (jeżeli przesyłka była SMART!)

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@KrzysztofSumigow 

"Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie towaru podczas transportu po zwrocie?"
 
Ten kto go zwracał i na kogo, po odbiorze zakupionej rzeczy przeszły wszelkie prawa i obowiązki oraz niebezpieczeństwa (np. utraty lub uszkodzenia) otrzymanej rzeczy. Propozycje sklepu jak najbardziej zgodne z przepisami. Tylko jeszcze powinni ci dać zrzeczenie się przez siebie roszczeń do przewoźnika jeśli zamierzasz wystąpić do niego z reklamacją.
oznacz moderatorów

KrzysztofSumigow
#7 Wielbiciel#

No, właśnie tego się obawiałam. Ale dzięki.

oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

Przy zwrocie towaru to Ty odpowiadasz za jego stan. Może trzeba było lepiej zabezpieczyć towar na czas transportu. Swoją drogą - kiedyś zamówiłem dzbanki szklane od pewnej firmy - opakowanie - tylko folia stretch - wszystkie dotarły w całości, opakowania nieco pogniecione. 

Ja te same dzbanki wysyłałem w dodatkowych opakowaniach - i tak miałem reklamacje z tytułu uszkodzeń w transporcie. Trochę dziwna sprawa - gdy zacząłem naklejać na dzbankach swoje plomby gwarancyjne - ilość reklamacji z tytułu uszkodzeń w transporcie spadła o ok. 95%. 

Odsyłając towar - to Ty odpowiadasz za jego stan.  W tym przypadku - stosuj sie do wskazówek sprzedawcy. 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@KrzysztofSumigow 
Przede wszystkim należy ustalić z czyich usług korzystałaś przy odesłaniu czajnika i aby odzyskać odszkodowanie za przesyłkę (zakładam, że nie "zaoszczędziłaś" na ubezpieczeniu) tam należy złożyć stosowną reklamację. 
Np. w przypadku odesłania w ramach SMART! - podmiotem właściwym do złożenia reklamacji jest Allegro.
Na Allegro kupujący nie ma możliwości wszczęcia sporu z Allegro, a tylko ze sprzedawcą - co w tym przypadku jest całkowicie bezużyteczne.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów