anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłam produkt, którego sprzedający nie chce mi przysłać w wylicytowanej cenie

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

W dniu wczorajszym zakupiłam na Allegro torbę fotograficzną w atrakcyjnej wg mnie cenie. Torba miała być u mnie już dzisiaj. Tymczasem, zamiast torby dostałam od sprzedającego wiadomość, iż torba ta została omyłkowo wystawiona z ceną nie przypisaną do tego produktu, ale do innego. Na Allegro widniała cena 220zł i za taką cenę dokonałam zakupu, podczas gdy wiem, że poza internetem cena tej torby oscyluje w granicach 800-900zł.

Teraz sprzedający proponuje mi albo zwrot wpłaconych przeze mnie pięniędzy, albo sprzedaż tej torby z inną, na pewno dużo wyższą ceną niż ta w serwisie. Wiem, że dany sklep, w realu ma na stanie tylko jeden egzemplarz tej torby za cenę prawie 800zł bo go oglądałam.

Moje pytanie jest następujące. Skoro sprzedający ze swojej winy wystawił produkt z zaniżoną ceną, jest w posiadaniu tego produktu, a ja dokonałam jego zakupu, to czy nie ma prawnego obowiązku mi go w takiej cenie sprzedać? Wydaje mi się, że tak, ale nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji. 

Prosiłabym o pomoc, jeśli ktoś z czytających wie, jak to wygląda, ewentualnie gdzie szukać informacji na ten temat.

Będę bardzo wdzięczna.

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
40 ODPOWIEDZI 40

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mata_Hari Możesz iść do sądu > tam też nic nie ugrasz > ewidentna pomyłka w cenie > 220 do 800 > jak sądzisz co powie sąd?

A do negatywa istnieją odpowiedzi od sprzedającego > jak będzie umotywowana to każdy inny kupujący zrozumie Twoje intencje > dlaczego wystawiłaś > "urażone ego"? jak śmiał odmówić sprzedaży?

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

Wiem jak to działa bo na Allegro jestem już ponad 20 lat i w tym przypadku prawo stoi po mojej stronie więc sprzedający może sobie pisać, co mu się tylko żywnie podoba. Jak ktoś ma rozum to i tak wyciągnie właściwe wnioski 😉  Problem ma sprzedający, nie ja. Ja mogę przystać na jego propozycje, ale wcale nie muszę.

 

Wiem też, jak działają sądy i nie jest to tak zero jedynkowe, jak Ci się wydaje 😉

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mata_Hari Doskonale zdajesz sobie sprawę, że przy powołaniu się sprzedawcy na istotną różnicę w cenie > błąd > nic nie ugrasz w sadzie > takich wątków na AG była już cała masa > tylko nie było nikogo, kto by się pochwalił wygraną w sądzie > a wielu się odgrażało.

Sprzedający nie ma problemu > nie sprzeda i już > i tak dobrze, że dał Ci jakąkolwiek propozycję > a nie musiał.

Właśnie jak ktoś ma rozum > to po przeczytaniu negatywa i odpowiedniej odpowiedzi > na pewno wyciągnie właściwe wnioski co do intencji kupującej > widniała cena 220zł i za taką cenę dokonałam zakupu, podczas gdy wiem, że poza internetem cena tej torby oscyluje w granicach 800-900zł.

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

Intencją był zakup w cenie podanej na Allegro i każdy, nawet inteligentny inaczej, to będzie wiedział. I każdy wie też, że na Allegro przedmioty są wystawiane w cenach niższych, niż ceny sklepowe.  A jeśli ktoś tego jeszcze nie zauważył, to znaczy, że do zakupów w sieci jeszcze nie dorósł.

Mnie już nie raz i nie dwa zdarzało się kupić jakiś przedmiot duuuużo taniej tylko dlatego, że był to ostatni egzemplarz z zamykanej już serii, który zalegał sprzedającemu na półce. A tak w przypadku tej torby też jest. Skąd to wiem? Tłumaczyć nie będę, bo nie tego dotyczy wątek. Zarówno ja, jak i sprzedający wiemy, jak sprawa wygląda i o szczegółach będziemy rozmawiać osobiście.

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

"I każdy wie też, że na Allegro przedmioty są wystawiane w cenach niższych, niż ceny sklepowe." 

@Mata_Hari tak dobrego żartu to dawno nie słyszałem. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Mata_Hari  napisał(a):

Nie zamierzam nikogo niczym szantażować. Każdy użytkownik powinien znać zasady panujące na tym serwisie.


Powiedz to... Allegro. 🙂 Oto 2 przypadki komentarzy i odpowiedzi z ich oficjalnego sklepu:

"Zakup anulowany przez obsługę, ponieważ ktoś wystawił za niską cenę :-((("

"Dziękujemy za wybór oferty naszego Sklepu. Przykro nam, że transakcja nie przebiegła pomyślnie. Zrobimy wszystko, aby podobna sytuacja już się nie powtórzyła. "

"Zamówiłem Mont Blanc Explorer 100ml woda perfumowana EDP w wiadomości od sprzedawcy kompletnie inna perfuma z informacją o braku na stanie. "

"Dziękujemy za wybór naszego Sklepu. Oferta, w której zakupił Pan produkt była błędna. Nie posiadamy produktu na stanie.

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

No i ok. Każdy ma prawo napisać to, co uważa za słuszne, a za swoje działania dostanie oceny.

Osobiście ubolewam, że nie ma już systemu dawniej obowiązującego gdy się zbierało punkty i oceny nie znikały. Było to dużo bardziej miarodajne niż to, co jest teraz. Dużo bezpieczniejsze i bardziej wartościowe zarówno dla kupujących, jak i sprzedających, bo swoją markę się budowało dłużej.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Mata_Hari a ewntualny pozew za ewentualny negatyw chcesz mieć? A w sądzie przegrasz w obu przypadkach

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

Ha ha ha, pozew za negatyw. A to dobre 😄

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mata_Hari Podobno jesteś 20 lat na Allegro > o sądach za niesprzedanie towaru wiesz > a o sądzie za niesłuszny negatyw nie? > takich wątków też było na AG kilkanaście > poszukaj > tu też są podstawy prawne

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

Ha ha ha, no i niech będą. O wszystko przecież można się sądzić. Kto komu broni?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mata_Hari 1. Tylko ten się nie myli, co nic nie robi.

2. ^^^Szczynścia życzy kominiorz^^^

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Haha wpisz sobie pozew za negatyw wyborcza haha z maja zeszlego roku haha jak kupujacy przerypal w sadzie

oznacz moderatorów

Mata_Hari
#7 Wielbiciel#

Jak był głupi to przerypał. Wcale mnie taki wyrok w tamtej sprawie nie dziwi.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Mata_Hari Błąd jest przywilejem mędrców, tylko głupcy nie mylą się nigdy

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Haha był glupi bo napisał kłamliwy negatyw i za niego beknął

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@az1rael A skąd > zawsze wygrywa urażone ego kupującej, która do tego chciała zarobić na błędzie sprzedającego🤣

oznacz moderatorów

VD_VD
#8 Zapaleniec#

Możesz się zawsze dogadać z sprzedawcą. O rekompensatę może da jakiś gratis.

Możesz wystawić negatywną taka opinię która bardzo zaszkodzi sprzedawcy i sam zaproponuje rozwiązanie problemu. Szanujący się sprzedawca czy firma zawsze pójdzie na kompromis.

Cebulaki nie zawsze.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@Mata_Hari " Moje pytanie jest następujące. Skoro sprzedający ze swojej winy wystawił produkt z zaniżoną ceną, jest w posiadaniu tego produktu, a ja dokonałam jego zakupu, to czy nie ma prawnego obowiązku mi go w takiej cenie sprzedać? "

Biorąc pod uwage dane które podałaś. To że torbe kupilaś w cenie 20-25% ceny rynkowej oraz to że miałaś tą świadomość ( " widniała cena 220zł i za taką cenę dokonałam zakupu, podczas gdy wiem, że poza internetem cena tej torby oscyluje w granicach 800-900zł.") to odpowidajac na Twoje pytanie to NIE , nie ma prawnego obowiązku wysłania Ci produktu. Moze powołac sie na tzw błąd cenowy ( art 84 kc) . I tak naprawde nie musialby Ci nic proponować. Wystarczyłoby że przysłałby Ci odpowiednie oświadczenie i niezwłocznie zwócił wpłate. To że proponuje Ci dojście do porozumienia - jak bym szanował jego dobrą wole .

Wiecej na temat blędu cenowego , to w jakich okolicznościach można sie na niego powołać spokojnie znajdziesz w necie. MOim zdnaiem ten przypadek spokojnie sie do tego kwalifikuje.

oznacz moderatorów

KSnakeW
#8 Zapaleniec#

Ustawa z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług, Dz. U. z 2023 r. poz. 168. Art. 5. W przypadku rozbieżności lub wątpliwości co do ceny za oferowany towar lub usługę konsument ma prawo do żądania sprzedaży towaru lub usługi po cenie dla niego najkorzystniejszej.

Przywoływany przez wszystkich Art. 84 Kodeksu Cywilnego

§  1. 

W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.

Na Allegro jest "od groma" wyprzedaży z takiego czy innego powodu, więc kupująca miła prawo przypuszczać, że podana cena jest właściwa. Że towar, który kupuje jest leżakiem magazynowym, artykułem po zwrocie, i milion innych przyczyn.

Nie ma więc absolutnie mowy o tym, że kupująca celowo wywołała błąd w czynności prawnej, jaką jest finalizacja umowy kupna-sprzedaży.

Za dużo tutaj klakierów sprzedających odpowiada. Walcz @Mata_Hari , bo prawo jest po Twojej stronie.

oznacz moderatorów