anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem -> złom -> reklamacja....?

Client:109808341
#12 Orędownik#

Cześć,

pod koniec 2022r. od osoby prywatnej kupiłem część do komputera. Po otrzymaniu przesyłki sprawdziłem - działała. Odłożyłem na półkę.

W czerwcu po ponownym montaży okazało się, że pod obciążeniem w/w cześć źle działa i po godzinie padła (został otworzony skomplikowany rysunek w programie CAD).

Złożylem reklamację z tytułu rękojmi; jaką formę załatwienia zaproponowalem wymiane lub zwrot pieniedzy.

Przez 2 dni sprzedajacy dywagował, ze jako kupujacy nie mam zadnych uprawnien do zlozenia reklamacji bo on jest prywatną osobą, nie udzielał gwarancji itp. Generalnie straszny bełkot.

Przestałem odpisywać i kontakt się urwał.

Założyłem spór/dykusje  po upływie 14 dni. Sprzedawca znowu zaczał dywagować i pisać takie brednie, że aż żal było czytać.

Napisałem Allegro, że czas na odpowiedź (na reklamcję) został przekroczony a formalne odrzucenie nastąpiło po 17 dniach od dnia wysłania reklamacji na e-mail.

Co ciekawe... Allegro nie dociska w ogóle sprzedającego tylko chce partycypować w kosztach naprawy.

Nie mam możliwości ubiegania sie o zwrot pieniedzy z AP (w sensie, Allegro mi zwraca koszty, obciąża sprzedajacego a ja odsylam komuś ten złom).

Gościu zmarnował mi sporo czasu i zdrowia.

Co o tym myślicie? Co proponujecie?

Pozdrawiam!

ps. jako tako Kodeks Cywilny w tym zakresie znam.

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:109808341 zacznij od zweryfikiwania w ofercie czy rękojmia nie była wyłączona  ,prywatny sprzedawca ma do tego pełne prawo , może zaoferować gwarancję , ale nie musi .

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@mdriogeria: nie wyłączył. Oferty z takimi zapisami odrzucam na dzień dobry.

@ko_alka: jak pisałem. Zapadła formalna decyzja odmowna po około 17 dniach od dnia zgłoszenia. Pracownik Allegro miło się zachował prosząc o ekspertyzę kosztów naprawy i za to jestem wdzięczny ale liczyłem, że Allegro dociśnie sprzedawce w dyskusjibo z toku rozmowy wynika, ze człowiek jest odklejony od rzeczywistosci i pisze (na zasadzie copy/paste teksty z internetu; łącznie z przytaczeniem Ustawy Konsumenckiej z 2023r.) straszne glupoty.

@krejzole: wobraź sobie, że kupiłem opaskę firmy X za 500zł (nową) i po pół roku odpadł plastikowy element. Duży sklep też mnie spławił i dopiero otworzenia sporu pomogło (bo pracownik tego wielkiego sklepu okazał się wizjonerem ze szklaną kulą nie znającym zasad rękojmi - generalnie ośmieszył się). Poza tym co sensownego do tematu wnosi Twoja wypowiedz? NIC. Wielkie NIC.

@az1rael: 700zł.

@LEW433 osobiście myśle, ze używana elektronika powinna być de facto zakazana.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:109808341 nie dociśnie bo nie ma nawet takiej mocy sprawczej ani nie wolno im ładowac sie w postępowanie reklamacyjne. Na firmie z kontem firmowym by wymusili bo by im zablokowali sprzedaz albo naliczyli ap słusznie lub nie i co im zrobisz. Ciebie nie chroni ustawa konsumemcka to raz dwa twoj zakup podchodzi pod kc a trzy pracownicy allegro to dopiero nie znają prawa ani przepisów byś poczytał jakie odklejone rzeczy piszą to byś stwierdził że ten twój sprzedawca to przy nich tytam kompetencji jest

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Popieram, stara elektronika to złom w większości i tylko są z tym problemy, dla obydwu stron.

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Client:109808341 Cześć. Decyzję reklamacyjną powinien wydać sprzedający, dlatego zwrot w ramach Allegro Pay nie jest pierwszym proponowanym przez nas rozwiązaniem.

Do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie, dlatego trudno powiedzieć mi coś więcej na temat tej konkretnej sprawy (na koncie, z którego piszesz, nie widzę żadnej dyskusji). 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

krejzole
#14 Krzewiciel#

Jak kupiłeś i działało, ja osobiście nie miał bym pretensji do sprzedawcy. Często kupuję użytkowy złom elektroniczny i trzeba być świadomym że trudno żeby sprzedawca udzielał gwarancji na 10-20 letnią elektronikę a niektóre podzespoły już po 2 latach tracą swoje właściwości.  Jak się na tym nie znasz i nie potrafisz naprawić to kupuj w sklepie nowy towar.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

Niestety po takim czasie zamontowałeś więc teraz trudno dochodzić prawdy.

oznacz moderatorów

Client:109808341
#12 Orędownik#

@milka1234567890 czy napadnietej dziewczynie tez bedziesz sugerować, ze to jej wina bo niby była nieodpowiednio ubrana?

Pomysl troche zanim napiszesz.

Od razu karta moglaby zle dzialac i co? Sprawa bylaby jasna i oczywista?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Allegro Protect to loteria, zwracają takim co widać ewidentnie że nie powinni, wg wpisów na forum, nie zwracają tym co powinni. Moim zdanie Allegro to już nie są bezpieczne zakupy a szczególnie z ich sklepu.☹️

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak odrzuci reklamacje w dyskusji to zostaje ci sie sadownie ganiac z nim z kc pytanie czy kwota warta zachodu. Obowiazuja cie dalej stare przepisy bo zakup 2022 a z ap ci rzuca troche monet na otarcie lez jak nie wezmiesz to przestana sie odzywac 

oznacz moderatorów