anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłem maskę do auta, jest uszkodzona i wystawiłem negatyw - sprzedający straszy pozwem

MAMY ROZWIĄZANIE!
KamilMB
#4 Eksplorator#

Dzień dobry,

Potrzebowałem kupić maskę do samochodu. Kupiłem ją z przesyłką - była to droga przesyłka, droższa od samej maski. Wypytałem telefonicznie o stan maski i po otrzymaniu moim zdaniem wystarczających informacji kupiłem ją. Kurier uszkodził ją w dwóch miejscach i to jest ok - mój błąd, ze przy kurierze nie otworzyłem paczki. Ale poza uszkodzeniami kuriera maska nie była zgodna z opisem. Chciałem ją zwrócić, ale sprzedający odmówił przyjęcia twierdząc, że mówił mi o uszkodzeniach.

Wystawiłem więc (wczoraj) negatyw, bo czuję się oszukany. Dziś otrzymałem telefon i straszenie pozwem, za negatyw.

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
komis-bell
#21 Demiurg#

@KamilMB Jeśli chodzi o uszkodzenia które powstały w transporcie - tu niestety jest już faktycznie "musztarda po obiedzie". Jeśli nie spisałeś protokołu to nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
Tak czy inaczej - masz prawo reklamować u sprzedającego niezgodność towaru z umową.

Pokaż może link do oferty z tą maską - zobaczymy co tam dokładnie było a czego nie było.

oznacz moderatorów
KamilMB
#4 Eksplorator#

To jest przedmiot:
https://allegro.pl/oferta/maska-pokrywa-klapa-przednia-multipla-bordowa-124b-8933787323

W moim odczuciu maska wygląd tu na równą. Na kolejnych zdjęciach widać drzewa odbijające się w niej i są one równomiernie wygięte względem naturalnej krzywizny maski. Na miejscu okazało się, że poza wgniotką (przy odprysku i korozji między lampami) ma ona duże wgniecenie (takie płynne, nie od uderzenia, lecz od przygniecenia - np na magazynie między innymi częściami) po stronie kierowcy. W domu mam zdjęcia od blacharza, to jeśli da się je tu jakoś podpiąć, to po południu je podepnę.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@KamilMB po 1 za takie pieniądze to raczej cudu ze szrotu nie oczekiwałbym, po 2 uwierz maska mogła być ok w momencie wysyłki to co kurierzy potrafią zrobić z paczką to jest sztuka. Skłądałem na reklamację do przewoźnika przejazd po paczce furgonetką, wózkiem widłowym, postawienie lodówki na paczkach etc niestety nie dopełniłeś obowiązku sprawdzenia i dochodzenia roszczeń w terminie 7 dni od odebrania nie spisałeś protokołu szkody i nie wniosłeś reklamacji dlatego twierdzenie maska była pofalowana bo pewnie taką wysłał nie ma podstaw prawdy. Zgodnie z prawem odebrałeś towar bez zastrzeżeń, wiec w momencie odbioru był w 100% zgodny z opisem i sprawny, a co się działo z nim potem u ciebie to nikt nie będzie wnikał może zostawiłeś paczkę na słońcu i temperatura swoje zrobiła, może przewoźnik doprowadził do pofalowania etc suma sumarum nie udowodnisz teraz swojego założenia w sądzie a sprzedawca może udowodnić że ty jemu szkodzisz z zemsty bo nie rozpatrzył ci reklamacji pozytywnie do czego miał prawo, ba jest nawet gorzej ty nawet nie chciałeś składać tej reklamacji ani dochodzić prawnie swoich roszczeń by mieć np zastrzeżenia co do obsługi posprzedażowej. Reasumując negiem poleciałeś sprzedawcy po jakości i wyświetleniach i przychodach w tym miesiącu, ale tak naprawdę ten negatyw wystawiłeś z tyłka bo nie masz podstaw udowodnić że maska nie uszkodzona w transporcie ani, że odrzucono ci reklamację. A sprzedawca nawet nie musiał nic proponować bo ty po prostu nie złożyłeś mu do rozpatrzenia żadnego roszczenia z punktu widzenia prawa, to tak jakbym ja miał sie domyślić że ty dzwonisz i informujesz że coś się stało ale byś coś chciał ino o tym nie mówisz bo liczysz że ja ci zrobie prezent w postaci zwrotu części kosztów ( z tego co pisałeś wnioskuje ze propozycja rabatu nie padla)

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@az1rael no i co z tego? To odbiera prawo do opinii na temat zakupu? 

Zbierasz części, masz termin u blacharza/lakiernika czy innego magika i myślisz, że masz czas na jakieś reklamacje bo maska jest bardziej porysowana niż miała być? Nie nie masz więc wystawiasz negatywa i cześć. 

(jeszcze zaraz się dowiemy, że ta maska była wystawiona jako nowa) 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek ja nie piszę o opini tylko o przesłankach do wystawienia opinii a to są dwie różne rzeczy. To tak jakbym ja ocenił kupując u ciebie takie aspekty na które nie masz wpływu albo zarzucił ci nie mając potwierdzenia że coś jest twoją winą. Gdyby kurier odrzucił reklamację bo maska była źle spakowana nie mam zastrzeżeń opierdziel w negu się należy zgodnie ze stanem faktycznym, gdyby sprzedawca na pałę uwalił mi reklamację albo był niemiły i darł się na mnie w rozmowie nie mam zastzeżeń wystawić negatywu. Ale tutaj nie mam podstaw sądzić że towar był zły bo samemu zmaściłem terminy i obowiązki swoje jako kupujący i nie mam powodu na opierdzielenie sprzedawcy za obsługę posprzedażową że zrobił coś niezgodnego z prawem bo nie wystosowałem do niego roszczeń. Więc subiektywnie negatyw jest ale obiektywnie to niepodparty niczym w faktach i dowodach. Więc jak chcemy być uczciwi względem siebie i na linii sprzedawca kupujący i chcemy poszanowania stron to zacznijmy uczciwie podchodzić do tego co robimy bo nakręcimy w końcu taką patologię że strach będzie cokolwiek sprzedać komukolwiek by pozwem w twarz nie dostać

oznacz moderatorów
KamilMB
#4 Eksplorator#

Myślę, że nie ma co dalej drążyć tematu. Dziękuję Wam wszystkim za zaangażowanie w moją sprawę.

Wobec racjonalnych argumentów, które przeczytałem od Was postanowiłem zmienić ten komentarz. Na przyszłość będę z pewnością znacznie ostrożniejszy przy zakupie jakiejkolwiek większej rzeczy, która mogła w transporcie ulec uszkodzeniu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@KamilMB patrząc po tej masce ... to ja nie wiem czego Ty oczekiwałeś. 

oznacz moderatorów
KamilMB
#4 Eksplorator#

Oczekiwałem maski prostej, wymagającej lakierowania.

oznacz moderatorów