Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem jako nowy telefon Samsung S10 od Blue-Phone ale okazało się prawie po roku, że nie ma spłaconych rat i PLUS zablokował go, czyli telefon miał wadę prawną. Złożyłem reklamacje i musiałem zwrócić telefon w oryginalnym pudełku, po ponad miesiącu dostałem w zwykłym pudełku używany porysowany telefon, chyba najprościej jest spłacić raty i oddać mój telefon który był odpowiednio zabezpieczony przed porysowaniem i niszczeniem. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w takim temacie. Dziękuję za komentarze, Andrzej
@Client:90616753 Sprzedawca wymienił Ci telefon na sprawny, który możesz używać? Nie jest zablokowany? Jeśli tak, to wszystko jest w porządku. Niestety przy reklamacji musisz brać pod uwagę to, że serwis, sklep porysuje Ci urządzenie. Nie za bardzo możesz się przed tym uchronić. Jeżeli jakakolwiek wada istotna wystąpi po raz drugi, przy reklamacji z rękojmi, na podstawie art. 560 Kc możesz odstąpić od umowy i domagać się zwrotu kosztów. Przy pierwszej reklamacji sprzedawca może rzecz naprawić lub wymienić, przy drugiej reklamacji już nie może, musi oddać pieniądze. Raty nie mają to nic do rzeczy.
@xyz96 Sprzedawca wymienił Ci telefon na sprawny, który możesz używać? Nie jest zablokowany? Jeśli tak, to wszystko jest w porządku.
Pewnie, ekran rozbity ale da się używać. Nic się nie stało.
Czy pojęcie "nowy" jest zbyt trudne?
Niestety przy reklamacji musisz brać pod uwagę to, że serwis, sklep porysuje Ci urządzenie.
Sklep wziął NOWE urządzenie i je porysował, żeby stan mniej więcej zgadzał się z użytkowaniem telefonu? Przeczytałeś chociaż co napisałeś? Bo sugerujesz, że ktoś umyślnie niszczy nowy towar "bo tak".
Przy pierwszej reklamacji sprzedawca może rzecz naprawić lub wymienić
Na wolną od wad, zapomniałeś dodać. 🙂
A może nie zapomniałeś?
W każdym razie zgłosiłem temat do moderacji, ponieważ to jest prawdziwy skandal, że sugerujesz klientowi, żeby nie bronił swoich praw.
@Client:90616753
Kupiłem jako nowy telefon Samsung S10 od Blue-Phone ale okazało się prawie po roku, że nie ma spłaconych rat i PLUS zablokował go, czyli telefon miał wadę prawną.
Telefon miał wadę prawną polegającą na tym, że sprzedawca będący jego posiadaczem nie był jego właścicielem (właścicielem był Operator).
po ponad miesiącu dostałem w zwykłym pudełku używany porysowany telefon
Czy otrzymany przez Ciebie inny egzemplarz telefonu jest zgodny z opisem oferty w której go kupiłeś ? Jeżeli nie - to masz prawo do kolejnej reklamacji z powodu nieposiadania przez rzecz właściwości o których zapewnił Sprzedawca w ofercie.
Wymiana rzeczy z wadą prawną na rzecz z wadą fizyczną nie "jest w porządku".
Ten telefon nie ma wad, nosi tylko ślady użytkowania, bo był użytkowany. Znowu komplikujesz proste sprawy.
@A3dam To Ty nie rozumiesz. Po roku użytkowania telefon nie jest nowy i może być porysowany.
@xyz96
Client:90616753 otrzymał w wyniku wymiany w związku z reklamacją wady prawnej inny egzemplarz telefonu, który nie ma właściwości rzeczy kupionej o których zapewniał sprzedawca.
To jest wada. Rozumiesz ???
@A3dam To Ty nie rozumiesz. Sprzedawca może wymienić towar na inny, sprawny. Używany przez rok telefon może być porysowany. Kupujący oddał używany telefon i otrzymał używany. Teraz komplikuj dalej prostą sprawę, policz ilość rys, znajdź różnicę i idź do sądu.
@xyz96
Kupujący oddał używany telefon i otrzymał używany.
Kupujący oddał wadliwy telefon (z wadą prawną) i powinien otrzymać: ten sam produkt bez wady (np. ze spłaconymi przez sprzedającego wierzytelnościami podmiotu trzeciego ciążącymi na telefonie) albo inny produkt bez wad zarówno prawnych jak i fizycznych (w tym: zgodny z opisem oferty - nie może więc nosić śladów używania) albo zwrot zapłaconej kwoty.
Rozumiesz ???
@A3dam To Ty nie rozumiesz. Telefon roczny nie jest nowy, więc może mieć rysy. Sprzedawca może wymienić na drugi egzemplarz także z rysami, ale sprawny, działający. Kupujący nie musi otrzymać tego samego egzemplarza.
@A3dam To Ty nie rozumiesz, ma takie prawo.
Witajcie, chyba nikt nie zrozumiał, telefon fizycznie był sprawny tylko posiadał wadę prawną bo nie były spłacone raty. Bez zwrotu do serwisu można było spłacić raty i telefon pracowałby normalnie. Natomiast sprzedawca oddał mi inny telefon z innym numerem seryjnym oraz innymi numerami IMEI i porysowany.
@Client:90616753
Ponawiam pytanie:
Czy otrzymany przez Ciebie inny egzemplarz telefonu (w wyniku wymiany tego z wadą prawną na inny) jest zgodny z opisem oferty w której go kupiłeś ?
Innymi słowy: czy oferta w której kupiłeś telefon dopuszczała produkt używany i porysowany - czy miał być to telefon nowy ?
KUpowałem telefon nowy w oryginalnym opakowaniu.
@Client:90616753
KUpowałem telefon nowy
Wymiana na telefon używany "nie "jest w porządku" jak xyz96 usiłuje fałszywie przedstawiać obowiązujący stan prawny.
@A3dam Jest w porządku, ponieważ po roku użytkowania telefon został oddany do reklamacji już ze śladami użytkowania, czyli nie jako nowy.
@Client:90616753 Z tego co mi wiadomo to przy takiej wadzie prawnej masz pełne prawo żądać zwrotu całych kosztów zakupu i to od razu. Sam czasem sprzedaje takie telefony ale na każdy udzielam posemnej gwarancji na wypadek blokady. Wtedy klient musi mi ten telefon odesłać a ja muszę mu zwrócić pełną kwotę za zakup niezależnie od tego czy telefon jest poniszczony czy nie.
Jeśli jest inaczej to proszę mnie poprawić i wyprowadzić z błędu.
Tak, jest inaczej. Gwarancja nie jest obowiązkowa, w ogóle może jej nie być, a jeśli jest, jej warunki ustala gwarant, czyli każda gwarancja może być inna. Przy reklamacji z rękojmi warunki określa ustawa i te warunki zawsze są jednakowe. Sprzedawca może w pierwszej kolejności towar naprawić lub wymienić.