Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, od lat kupuję na allegro lecz taka sytuacja zdarzyła mi się po raz pierwszy. Mianowicie blisko 3 tygodnie temu, zakupiłem kartę graficzną od jednego z użytkowników allegro. Karta była sprzedawana, jako używana "w pelni sprawna bez ukrytych wad". Dziwnym trafem 2 dni od włożenia jej do komputera odmówiła posłuszeństwa, 2 dni to i tak duże nagięcie, ponieważ w rzeczywistości pracowała z 4 godziny w pulpicie i 2 podczas gry, po tym czasie obraz nagle zgasł i już nie powrócił. Dla wykluczenia, że to nie karta jest problemem a może inny podzespół, wsadziłem do tego samego zestawu inną kartę graficzną i wszystko działało prawidłowo. Tak samo wsadziłem tę kupioną do innego komputera i również brak obrazu.
Napisałem do sprzedającego, ten z góry narzucił żeby ją wysłać na gwarancje ponieważ ma jeszcze 3 miesiące gwarancji. Sprzedający poprosił aby podać numery seryjne i powiedział, że zgłosi reklamacje i jak tylko dostanie odpowiedź to prześle mi adres, na który będę miał tę kartę wysłać. Mijają 2 tygodnie od rzekomego zgłoszenia, sprzedawca się nie odzywa, gdy do niego piszę, to odpisuję "Nie otrzymalem jeszcze odp od gigabyte jak tylko otrzymam odp pan tez otrzyma".
Nie wiem co o tym sądzić, zaczynam mieć wrażenie że chce mnie wykiwać. Gwarancja niby jeszcze 3 miesiące, jednak minęły już 3 tygodnie od zakupu. Teoretycznie minął też czas na zwrot, lecz nie wiem jak to się ma do tego że karta niby była sprawna i zaraz padła. Czy to podlega zwrotowi czy też tylko tak jak narzucił sprzedawca reklamacja u producenta.
Za przedmiot odpowiada sprzedawca, ponadto sprzedawca nie ma prawa Cię zmuszać do korzystania z gwarancji, możesz korzystać z rękojmi, a wtedy reklamację kierujesz do sprzedawcy, nie do gwaranta.
Rozpocznij ze sprzedającym dyskusję przez Allegro aby wyjaśnić problem, będzie miał 24 godziny na odpowiedź, a gdy to nie nastąpi, do dyskusji włączy się pracownik Allegro, który spróbuje Ci pomóc. W dyskusji możesz też poprosić pracownika o pomoc gdy sprzedawca odpowie, ale nie będzie chciał załatwić sprawy zgodnie z zasadami.
Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Dyskusja na Allegro Lokalnie; https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zwrot-i-reklamacja-na-allegro-lokalnie/jak-rozpoczac-dyskusj...
Jeśli dyskusja nie pomoże, wypełnij wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. W niektórych przypadkach w celu skorzystania z POK kupujący nie musi zgłaszać sprawy na policję.
Zwrot zazwyczaj jest kojarzony z odstąpieniem od umowy bez podania przyczyny, Ty nie zwracasz, tylko reklamujesz niezgodność z opisem. Poczytaj w sieci o zwrotach i reklamacjach.
Dodam, że w przypadku braku odrzucenia reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania, reklamacja jest uznana z mocy prawa za zasadną. Odesłanie przedmiotu czy brak jego odesłania nie ma tu nic do rzeczy.
Skoro się nie odzywa po zgłoszeniu reklamacji, spakuj i odeślij sprzedawcy, z pismem, z gwarancji producenta nie musisz korzystać, odpowiada z tytułu rękojmi, jak nie naprawi lub nie zwróci kasy postępuj dalej jak podał @xyz96 bo na dyskusję i zawracanie d...py allegro przed odesłaniem towaru jest bez sensu, dostaniesz odpowiedź od pracownika że musisz odesłać towar, a allegro nie zajmuje się reklamacją, jak sprzedawca będzie kombinował wtedy dyskusja i POK 🙂