anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący po odebraniu przedmiotu mówi że przedmiot jest uszkodzony

adrianjanoszek4
#7 Wielbiciel#

Witam sprzedałem magnetofon jednemu panu był po kompletnym serwisie oraz sprawdzałem go przed wysyłka. Magnetofon dotarł do kupującego ale podobno uszkodzony i nie działa. Co teraz mam zrobić jako sprzedający?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

xyz96
#21 Demiurg#

Przyjąć magnetofon w ramach reklamacji i ją rozpatrzyć. Jeśli kupujący ma rację, oddać mu pieniądze i koszt odesłania. Jeśli nie ma racji, odrzucić reklamację. Domyślam się, że w aukcji odpowiedzialność z rękojmi nie została wyłączona, a wtedy na rzeczy używane jest 1 rok ochrony przy sprzedaży firmowej, przy prywatnej 2 lata. Kupujący po odrzuceniu reklamacji może wystąpić z wnioskiem o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli ją otrzyma, Allegro może wymagać od Ciebie zwrotu kosztów rekompensaty pod groźbą zawieszenia konta.

oznacz moderatorów

adrianjanoszek4
#7 Wielbiciel#

ok dzięki za odpowiedź 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Może reklamować, takie jego prawo a ty musisz rozpatrzyć reklamację, możesz ją uznać albo nie, możesz zaproponować obniżenie ceny, dogadać się. Rozpatrzyć musisz.https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@adrianjanoszek4 Jako sprzedający prywatnie- teoretyczne powinieneś przyjąć sprzęt z powrotem, ale jak jesteś pewien że był tip top i kupujący mógł coś sknocić, to nie musisz uznać jego roszczeń.Wszystko zależy czy chcesz mieć spokój, czy walczyć z klientem, on ma Allegro po swojej stronie- ty tylko siebie.

oznacz moderatorów