anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupujący zgłasza brak w paczce po 8 miesiącach

ewygodnie_pl
#9 Pomysłodawca#

Witam wszystkich, klient po 8 miesiącach od zakupu zgłosił iż otrzymał niekompletne zamówienie. Co w takim wypadku? Czy reklamacja musi zostać przeze mnie uznana i mam dosyłać brakujące elementy? / dodam, że to już nie pierwsza taka reklamacja w ostatnim czasie, niektórzy potrafią odzywać się po ponad roku 😉 

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

LEW433
#21 Demiurg#

Nie, po takim czasie proś kupującego o dowody na braki, ale pamiętaj że jak reklamuje to masz 14dni na jej odrzucenie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Odrzuć reklamacje, prawo pocztowe - nie wniesienie zastrzeżeń do odbioru w terminie 7dni od doręczenia powoduje że paczkę doręczono całą z kompletną zawartością

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ewygodnie_pl jeśli jesteś pewny że wszystko było w paczce, odrzuć reklamację napisz że do ubytku doszło po wydaniu paczki, jak będzie dyskusja złóż reklamację do przewoźnika dla świętego spokoju 🙂

Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@ewygodnie_pl W ciągu 14 dni odrzuć reklamację > poślij na drzewo banany prostować🐒

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@ewygodnie_pl Są nawet tacy, co składają po 13-14 miesiącach reklamację, że nie dostali paczki. Jest to czas, kiedy link śledzenia już nie działa. Ma to na celu otrzymanie albo wypłaty z AP, albo liczenie, że sprzedawca nie zna przepisów i uda się coś jeszcze zyskać. Od czasu do czasu jest tego wysyp, wiec pewnie jakiś poradnik na youtube czy fejsie jest o tym.

Na Allegro jest łatwiej, bo status paczek jest zapisany w zamówieniach.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów