Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam ,zamówiłam zlewozmywak granitowy jednokomorowy ,wczoraj kurier mi go dostarczył,gdy otworzyłampaczke okazało się że zlewozmywak jest rozbity w kawałkach,nie m9ge się skontaktować ze sprzedającym. Pomóżcie ,co mam zrobić?
@Client:105118909 Jest weekend , pewnie nie pracujesz , sprzedawca też , wstrzymaj się z bulami do poniedziałku , a jak będzie problem w dalszym ciągu to wróć do nas
Napewno wrócę
Sporządziłeś protokół szkody? ważne a jak nie to masz 7dni wezwij kuriera i sporządź, Otwórz dyskusję i złóż reklamację: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Mam protokół szkody,napisalam do sprzedającego, ciekawe co zrobi
@Client:105118909 masz protokół czyli spokojna Twoja , sprzedawca / firma / odpowiada za towar do chwili jego doręczenia
Protokół sporządzony po odbiorze
Mam też zdjecia
@Client:105118909 spisany protokół szkody, przy odbiorze, co by nie było że Tobie spadł ? kupiony od firmy ? to złóż reklamację sprzedawcy dołączając protokół szkody, resztą on się zajmie 🙂 Jak odebrałaś paczkę bez uwag masz problem to pozwala zwolnić sprzedawcę z odpowiedzialności, bo do uszkodzenia mogło dojść po odbiorze 😞
tu masz na przyszłość do poczytania, jak to powinno wyglądać 🙂
Przywołany powyżej przepis art. 545 § 1 k.c. nawiązuje do - wyrażonej w art. 354 k.c. - konieczności współdziałania wierzyciela i dłużnika w wykonaniu zobowiązania. Ponadto wskazuje on na obowiązki sprzedawcy i kupującego związane z wykonaniem umowy sprzedaży, w szczególności, gdy przedmiot umowy jest dostarczany przez przewoźnika. Z przedmiotowej regulacji wynika, że w tym ostatnim przypadku kupujący jest obowiązany do zbadania przesłanej mu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju oraz do dokonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, gdyby w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, co może polegać np. na sporządzeniu protokołu reklamacyjnego, opisującego stwierdzone nieprawidłowości. Dodatkowo należy zaznaczyć, że z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (art. 548 § 1 k.c.). Dochowanie przez kupującego wspomnianych aktów staranności jest niezbędne, aby sprzedawca mógł dochodzić ewentualnych roszczeń od przewoźnika. W myśl art. 74 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r. nr 50, poz. 601 t.j.), jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona (ust. 1). Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki (ust. 3). Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.
Paczka była nie naruszona,a po otworzeniu nie miła niespodzianka,mam protokół,tylko co dalej
albo reklamujesz dostawę u przewoźnika albo wypisujesz pisemko o zrzeczeniu się roszczeń reklamacyjnych na sprzedawcę firmę i wysyłasz mu z protokołem zdjęciami paczki/ uszkodzeń/ paragonu i reklamauje sprzedawca ale reklamację trzeba złożyć do 7 dni potem odrzucą z automatu
Jak to zrobić,jestem załamana
@Client:105118909 Nie ma sensu martwić się na zapas. Jest weekend - firma pewnie nie pracuje więc brak odpowiedzi jest przecież czymś zupełnie normalnym 🙂
Masz protokół szkody - to bardzo dobrze.
Poczekaj na odpowiedź od sprzedającego i w razie problemów wróć do nas to podpowiemy co dalej.
Jak pisałam mam protokół, spisany po odbiorze i otworzeniu paczki,mam też zdjęcia
to jedno z dwóch
w pierwszym przypadku nie wyklucza to dochodzenia roszczeń od sprzedawcy nawet po negatywnym rozpatrzeniu reklamacji przez przewoźnika ale ty masz dokumenty reklamacyjne i wiesz co odpisze przewoźnik
w drugim przysługuje ci nowy towar chyba że allegro zdecyduje czekać na wynik reklamacji 30 dni bo tyle ma przewoźnik na rozpatrzenie
wszystko zależy od tego co stwierdzi przewoźnik
Napisalam do sprzedawcy a co dalej nie wiem
@Client:105118909 zaczekaj na odpowiedź , jak pisałem wcześniej , w przypadku problemów we wtorek wróć do nas .
a co jest w tym przypadku winien sprzedający ze jest rozbity scigaj firme kurierską oni biorą kase za dostarcznie paczki