Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
W marcu zakupiłem laptop
niestety po przeszło 6 miesiącach w laptopie padła chyba matryca. Sprzedawca bez diagnozy stwierdził ze gwarancja owszem 12 miesięcy jednak nie obejmuje zasilacza, baterii i matrycy na którą jest 6 miesięcy. Przeglądałem całą aukcję i nie widzę nigdzie informacji na temat krótszej gwarancji. Uważam ze jest to oszustwo. Co sądzicie i jak można temu zaradzić.
Reklamuj z tytułu rękojmi, odpowiada sprzedający a nie producent: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ po 6 miesiącach nie otworzysz dyskusji a napisz tu i Ci pomogą: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
Dzięki - idę walczyć. 🙂
Działaj na co czekasz.
@astan67 Widać, że sprzedawca próbuje kombinować bo wie, że czas na otwarcie sporu minął.
Nie powołuj się na żadne gwarancje. Złóż reklamację na podstawie RĘKOJMI. Rękojmi jest obowiązkowa, trwa 2 lata i obejmuje wszystko. Jeżeli sprzedający nadal będzie Ci utrudniał, napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...
i poproś o pomoc. Sprzedający otrzyma odpowiedni komunikat. Daj znać za jakiś czas, co dalej z tą reklamacją.
Niestety zakupiłem produkt na fakturę, z uwagi na prowadzoną działalność gospodarczą rękojma mnie nie obowiązuje ?. W trakcie dyskusji poinformowałem o zaakceptowaniu gwarancji 12 miesięcznej gdzie nie były wyłączone matryce, baterie czy zasilacze. Podobno otrzymałem gwarancję wraz z urządzeniem. Nie przypominam sobie, poprosiłem o gwarancję - otrzymałem 24.09.
Wezwałem do interwencji zgłoszenia z dnia 16.09 poinformowano mnie ze uszkodzenie nie podlega gwarancji ani rękojmie.
W rozmowie telefonicznej serwisant poinformował również ze nigdy w sądzie nie przegrali. Z chęcią mógłbym być tym pierwszym. Nawet nie pofatygowano się by sprawdzić czy nie chodzi o matrycę a może płyta?
Brak mi już sił.
Znalazłem matrycę która jest niedostępna w polsce dopiero w USA za 2000 zł. Może to jest problem?
99% kupujących ignoruje warunki gwarancji i treść oferty
dołączane informacje w postaci papierowej do przedmiotu są z reguły wyrzucane
warunki zwrotów, reklamacji, gwarancji czy też dowody zakupu lądują w śmietniku
taka jest rzeczywistość
@astan67 popełniłeś błąd, należało zgłosić reklamację komputera bez bawienia się w diagnostę. W ofercie jest wyłączona rękojmia dla firm.
Zawsze możesz złożyć reklamację zgodnie z warunkami gwarancji
z twojej oferty
https://allegro.pl/oferta/lenovo-ideapad-5-15-uhd-i7-16g-1tb-pcie-mx330-w10p-10109360071
i napisać, że komputer nie jest sprawny - nie musi to być matryca może np: to być karta graficzna (płyta główna)
Możesz spróbować też reklamować produkt przez kanał producenta lenovo
Nie wiem co cię skusiło by kupować taki komputer (kto kupuje lenovo? - poczytaj w necie o problemach z reklamacjami u producenta)
Pierwsza lampka powinna Ci się zapalić przed zakupem
bo tekst (bardzo ładnie z resztą napisany) sprzedawcy:
*oferta spersonalizowana oznacza, że w laptop/komputer został zoptymalizowany do potrzeb klienta. Oznacza to np. dostosowanie wielkości pamięci RAM, wielkości dysku, wyposażenie laptopa w lepszej jakości matrycę, doposażenie modemu LTE lub dostosowanie klawiatury do standardu QWERTY US obowiązującego w Polsce. Zmiana ta została dokonana przez naszych techników, w sposób w pełni profesjonalny. Każdy podzespół wymieniony w ten sposób jest objęty gwarancją świadczoną przez Hitech w okresie tożsamym z gwarancją producenta, nie krótszym jednak niż 12 miesięcy."
Może oznaczać tylko jedno: sprzęt nie ma gwarancji producenta (np: nie pochodzi z oficjalnego polskiego kanału dystrybucji) lub jest modyfikowany w taki sposób, że taka gwarancja nie obowiązuje
Nie wykluczam też, że w oficjalnej gwarancji producenta też są takie ograniczenia do 6 miesięcy
dla matrycy baterii i itp jakie podał Ci sprzedawca
Przepisy w Polsce zwalają niestety całą odpowiedzialność za produkt na sprzedawcę
Jest jeszcze furtka w postaci użycia ostatnich zmian wprowadzonych w ustawie konsumenckiej, gdzie konsumentem jest firma jednoosobowa i zakup jest niezwiązany z pkd
Wtedy wyłączenie rękojmi nie obowiązuje
i jest tak jak pisze @xyz96
i miłej lektury dlaczego nie lenovo
https://gadzetomania.pl/9406,z-producentem-pan-nie-wygra-czyli-jak-dziala-serwis-lenovo
https://www.wykop.pl/link/4201551/zgodnie-z-gwarancja-nie-ma-gwarancji-jak-dziala-serwis-lenovo/
Napisałem do POK. Dostałem zwrot.
dostałeś zwrot z pok ale mogłeś się przez to wpakować w kłopoty
kupiłeś na firmę - jak zaksięgujesz taki zwrot?
to jest przychód
jeżeli nie wspomniałeś allegro przy zwrocie pok, że zakupiłeś towar na firmę
to też mogłeś popełnić przestępstwo
co się stanie jak firma od której kupowałeś sprzęt użyje przepisów prawa ?