anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Matryca w laptopie przestała działać, a sprzedający odrzucił reklamację, co mogę zrobić?

astan67
#8 Zapaleniec#

Witam

W marcu zakupiłem laptop 

https://allegro.pl/oferta/lenovo-ideapad-5-15-uhd-i7-16g-1tb-pcie-mx330-w10p-10109360071?snapshot=Mj...

niestety po przeszło 6 miesiącach w laptopie padła chyba matryca. Sprzedawca bez diagnozy stwierdził ze gwarancja owszem 12 miesięcy jednak nie obejmuje zasilacza, baterii i matrycy na którą jest 6 miesięcy. Przeglądałem całą aukcję i nie widzę nigdzie informacji na temat krótszej gwarancji. Uważam ze jest to oszustwo. Co sądzicie i jak można temu zaradzić. 

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

LEW433
#21 Demiurg#

Reklamuj z tytułu rękojmi, odpowiada sprzedający a nie producent: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ po 6 miesiącach nie otworzysz dyskusji a napisz tu i Ci pomogą: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

astan67
#8 Zapaleniec#

Dzięki - idę walczyć. 🙂

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

Działaj na co czekasz.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@astan67 Widać, że sprzedawca próbuje kombinować bo wie, że czas na otwarcie sporu minął.

Nie powołuj się na żadne gwarancje. Złóż reklamację na podstawie RĘKOJMI. Rękojmi jest obowiązkowa, trwa 2 lata i obejmuje wszystko. Jeżeli sprzedający nadal będzie Ci utrudniał, napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

i poproś o pomoc. Sprzedający otrzyma odpowiedni komunikat. Daj znać za jakiś czas, co dalej z tą reklamacją.

oznacz moderatorów

astan67
#8 Zapaleniec#

Niestety zakupiłem produkt na fakturę, z uwagi na prowadzoną działalność gospodarczą rękojma mnie nie obowiązuje ?. W trakcie dyskusji poinformowałem o zaakceptowaniu gwarancji 12 miesięcznej gdzie nie były wyłączone matryce, baterie czy zasilacze. Podobno otrzymałem gwarancję wraz z urządzeniem. Nie przypominam sobie, poprosiłem o gwarancję - otrzymałem 24.09. 

Wezwałem do interwencji zgłoszenia z dnia 16.09 poinformowano mnie ze uszkodzenie nie podlega gwarancji ani rękojmie. 

W rozmowie telefonicznej serwisant poinformował również ze nigdy w sądzie nie przegrali. Z chęcią mógłbym być tym pierwszym. Nawet nie pofatygowano się by sprawdzić czy nie chodzi o matrycę a może płyta?

Brak mi już sił.

Znalazłem matrycę która jest niedostępna w polsce dopiero w USA za 2000 zł. Możhitech2.pnghitech1.pnghitech.jpge to jest problem?

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

99% kupujących ignoruje warunki gwarancji i treść oferty

dołączane informacje w postaci papierowej do przedmiotu są z reguły wyrzucane

warunki zwrotów, reklamacji, gwarancji czy też dowody zakupu lądują w śmietniku

taka jest rzeczywistość

@astan67 popełniłeś błąd, należało zgłosić reklamację komputera bez bawienia się w diagnostę. W ofercie jest wyłączona rękojmia dla firm.

Zawsze możesz złożyć reklamację zgodnie z warunkami gwarancji

z twojej oferty

https://allegro.pl/oferta/lenovo-ideapad-5-15-uhd-i7-16g-1tb-pcie-mx330-w10p-10109360071

i napisać, że komputer nie jest sprawny - nie musi to być matryca może np: to być karta graficzna (płyta główna)

 

Możesz spróbować też reklamować produkt przez kanał producenta lenovo

Nie wiem co cię skusiło by kupować taki komputer (kto kupuje lenovo? - poczytaj w necie o problemach z reklamacjami u producenta)

 

Pierwsza lampka powinna Ci się zapalić przed zakupem

bo tekst (bardzo ładnie z resztą napisany) sprzedawcy:

*oferta spersonalizowana oznacza, że w laptop/komputer został zoptymalizowany do potrzeb klienta. Oznacza to np. dostosowanie wielkości pamięci RAM, wielkości dysku, wyposażenie laptopa w lepszej jakości matrycę, doposażenie modemu LTE lub dostosowanie klawiatury do standardu QWERTY US obowiązującego w Polsce. Zmiana ta została dokonana przez naszych techników, w sposób w pełni profesjonalny. Każdy podzespół wymieniony w ten sposób jest objęty gwarancją świadczoną przez Hitech w okresie tożsamym z gwarancją producenta, nie krótszym jednak niż 12 miesięcy."

 

Może oznaczać tylko jedno: sprzęt nie ma gwarancji producenta (np: nie pochodzi z oficjalnego polskiego kanału dystrybucji) lub jest modyfikowany w taki sposób, że taka gwarancja nie obowiązuje

Nie wykluczam też, że w oficjalnej gwarancji producenta też są takie ograniczenia do 6 miesięcy

dla matrycy baterii i itp jakie podał Ci sprzedawca

Przepisy w Polsce zwalają niestety całą odpowiedzialność za produkt na sprzedawcę

 

Jest jeszcze furtka w postaci użycia ostatnich zmian wprowadzonych w ustawie konsumenckiej, gdzie konsumentem jest firma jednoosobowa i zakup jest niezwiązany z pkd

Wtedy wyłączenie rękojmi nie obowiązuje

i jest tak jak pisze @xyz96 

 

i miłej lektury dlaczego nie lenovo

https://gadzetomania.pl/9406,z-producentem-pan-nie-wygra-czyli-jak-dziala-serwis-lenovo

https://www.wykop.pl/link/4201551/zgodnie-z-gwarancja-nie-ma-gwarancji-jak-dziala-serwis-lenovo/

 

 

 

oznacz moderatorów

astan67
#8 Zapaleniec#

Napisałem do POK. Dostałem zwrot.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@astan67 

dostałeś zwrot z pok ale mogłeś się przez to wpakować w kłopoty

kupiłeś na firmę - jak zaksięgujesz taki zwrot?

to jest przychód

jeżeli nie wspomniałeś allegro przy zwrocie pok, że zakupiłeś towar na firmę

to też mogłeś popełnić przestępstwo

co się stanie jak firma od której kupowałeś sprzęt użyje przepisów prawa ?

oznacz moderatorów