anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie było możliwości anulowania zamówienia

etozhefisun
#1 Nowicjusz#

Dzień dobry, dokonałem zakupu u sprzedawcy, oplaćilem pierwsze zamówienie, ale zdecydowałem się jeszcze na zakup pendrive'a.
Zrobiłem drugie zamowienie, problem polega na tym, że nie mogłem anulować pierwszego zamówienia, tylko zwrócić go sprzedawcy, w tym czasie minęło tylko około 5 minut po zakup.
i w końcu w pierwszym zamówieniu kliknąłem aby zwrócić zamówienie, sprzedawca wysłał je na mój adres dzień później.
i mam 2 pytania:
Dlaczego nie mogłem anulować zamówienia?
W tej chwili sprzedawca nie zrobił jeszcze nic z moim drugim zamówieniem, ale nie mogę odmówić, tak samo było z pierwszym zamówieniem. Czy mogę odmówić?
oferta 9801965440, 11649520693

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

Kiedy nie można anulować zakupu

Jeśli w zakładce Moje zakupy, w szczegółach zakupu nie widzisz opcji jego anulowania oznacza to, że:

  • sprzedający zaczął realizować Twoje zamówienie – zmienił jego status lub podał numer do śledzenia przesyłki
  • minął czas, w którym można było anulować zakup
  • w zamówieniu wybrano metodę dostawy wysyłka e-mailem – niezależnie od kategorii, w której towar został zakupiony
  • zakup został zrobiony w jednej z poniższych kategorii:

oznacz moderatorów

etozhefisun
#1 Nowicjusz#

To nie pasuje do mojej sytuacji, zamówiłem router i pendrive
status zamówienia nie uległ zmianie;
dostawa do paczkomatu

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jak nie pasuje anie możesz anulować to możesz zrobić zwrot, czyli odstąpić od umowy zakupu, możesz także zrobić to wysyłając maila, albo przez centru wiadomości: https://allegro.pl/moje-allegro/moje-konto/centrum-wiadomosci/wiadomosci/thread/3INwsTZJTthDAEg01J9r...

oznacz moderatorów

AlePiesio
#13 Ambasador#

Status zamówienia musiał być zmieniony przez sprzedającego (w realizacji) dlatego nie mozna anulować zamówienia... 

oznacz moderatorów

etozhefisun
#1 Nowicjusz#

status był "Zakup opłacony"
na drugim zamówieniu teraz ten sam status, nie mogę go anulować

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@etozhefisun 
Allegro nie pokazuje Kupującemu wszystkich statusów zamówienia, które ustawia sprzedawca.
Brak opcji ANULUJ powoduje, że nie możesz anulować zamówienia (tak, aby złożona przez Ciebie oferta kupna przestała Cię wiązać).
Jeżeli przysługuje Ci prawo do odstąpienia z Art. 27 UoPK możesz złożyć oświadczenie o odstąpieniu np. wypełniając formularz ZWROTu, ale zaleca się nie robić tego przed wejściem w posiadanie (odbiorem) przesyłki z zamówioną rzeczą.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

Ziolko39
#19 Nestor#

@etozhefisun A po zamawiasz, skoro zaraz chcesz anulować ?

oznacz moderatorów

AlePiesio
#13 Ambasador#

Też miałem o to pytać ale się powstrzymałem...

oznacz moderatorów

etozhefisun
#1 Nowicjusz#

Chciałem dodać kolejny przedmiot od tego sprzedającego

oznacz moderatorów

Ziolko39
#19 Nestor#

@etozhefisun Dzwonisz do sprzedającego, mówisz jaka sytuacja, uzgadniasz z nim wysyłkę jedną paczką, a za drugą przesyłkę Ci zwraca > po problemie,

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A kontaktowałeś się ze sprzedającym, piszesz tu i narzekasz a nic nie robisz, odstąp od umowy zakupu i po zakupie, albo czekaj na towar.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#19 Nestor#

@etozhefisun A najlepiej jeszcze otwórz dyskusję, napisz wniosek do POK i wystaw "negatyw" Tylko nie bierz tego na poważnie > to był sarkazm

Dlaczego sprzedawca ma odpowiadać za Twoje błedy i Twój brak zastanowienia się ???

oznacz moderatorów