Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Zakupilem w jednym dużych sklepów produkt za ok 2000 zł, poprzez serwis allegro. Paczka została wysłana do Orlen paczki. Odebrałem z Orlen paczki jednak nie swoją paczkę, zrobiłem jej zdjęcia, poinformowałem sklep, złożyłem reklamację allegro, skontaktowałem się z Orlen paczka, która poinformowała mnie że moja paczka wraca na magazyn a kurier się pomylił. Poprosili o oddanie paczki do jednego z puntkow co też zrobiłem natychmiast.
I tutaj sytuacja zaczyna się komplikować.
paczka wróciła na magazyn do Sosnowca, została wysłana do Krakowa, zauważyłem to w trakcie śledzenia i ponownie skontaktowałem się z Orlen paczka oraz sprzedającym. Udało się ją wysłać do paczkomatu, jednak ja już czułem że coś nie gra z tą paczką. Kurier i tym razem jej nie zostawił, zgłaszając awarię paczkomatu. Było to oczywiste kłamstwo, ponieważ ten sam kurier podczas tej samej wizyty w tym paczkomacie, zostawił dla mnie inną paczkę. Ponownie skontaktowałem się z Orlen paczka, poprosiłem o nr do kuriera żebym się z nim skontaktował i spotkał - odmowa. Zasugerowałem pozostawienie jej w innym punkcie, żeby nie wracała na magazyn - postaramy się załatwić. Jak by to był jakiś problem 😕 Sprzedającego poinformowałem że nie mogę już dłużej czekać na paczkę i jak wieczorem jej nie dostarcza to anuluję zakup - była to sobota. Paczka oczywiście wróciła na magazyn, zgłosiłem anulację zakupu i kupiłem towar stacjonarnie jeszcze tego samego dnia. Zwrot szedł do sklepu, ponownie dziwnie błądząc między magazynami. Kilka dni temu zapytałem sprzedającego czy mają tą paczkę. Zostałem poinformowany że jest w procesie zwrotnym, zarejestrowana na magazynie i do 2 tygodni otrzymam zwrot. Z ciekawości dzisiaj sprawdzam status paczki no i zonk -PACZKA ZAGINĘŁA 😅 już zacząłem się z tego śmiać, jednak ponownie napisałem do sklepu żeby sprawdzili czy na pewną tą paczkę mają - czekam na info od nich, ale Orlen paczka potwierdziło że finalnie ta paczka gdzieś im się straciła 🤣 no komedia jakaś…poziom obslugi Orlen to jakiś dramat, muszą się jeszcze dużo nauczyć od konkurencji. Od początku coś mi z tą paczką nie pasowało, ale sprzedający jak i Orlen paczka zignorowali to wszystko. W sumie to zastanawiam się czy mojej paczki nie odebrał ktoś inny - właściciel tej paczki która ją odebrałem, tylko w takim razie co krążyło między magazynami przez ostatnie 2 tygodnie.
Podsumowując. Paczki nigdy nie otrzymałem, nie miałem jej w rękach, jednak za nią zapłaciłem. Czyj teraz jest to problem? Czy sklep ma obowiązek oddać mi pieniądze, nawet jeżeli paczka się straciła? Co teraz?
Sprzedającego przy zakupie konsumenckim,
Zakup był na fakturę jeżeli ma to jakies znaczenie.
orlen paczki niby są ubezpieczone. Co to daje w praktyce ?
Inna sprawa że ja tej paczki nigdy nie dostałem. To trochę tak jak by w sklepie stacjonarnym sprzedający ją zgubił w drodze do kasy.
Informowałem od początku też o problem i szukałem jego rozwiązania, nie otrzymałem pomocy od Orlen, a to chyba jednak też ma znaczenie.
Zakup na fv ale na firmę? to przewoźnik.
Tak, ale jako wyposażenie. Zakup nie związany z działalnością firmy itd, dlatego zwrot bez problemu itd. Dobra, zobaczymy co powie sklep…nigdy bym nie pomyslal, ze dzisiaj w dobie tego całego śledzenia itd można zgubić paczkę
Jeśli zakup nastąpi od osoby prywatnej lub obie strony transakcji występują jako przedsiębiorcy – wydanie towaru przez sprzedającego następuje z chwilą przekazania przesyłki do przewoźnika. Oznacza to, że odpowiedzialność za przesyłkę w momencie przekazania przewoźnikowi przechodzi na kupującego. W przypadku uszkodzenia towaru w trakcie przesyłki, reklamację do przewoźnika może złożyć nadawca – sprzedający, ale może również upoważnić do tego kupującego