Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Zakupilam na Allegro produkt, ktorego nie odebralam z paczkomatu. Przesyłka wróciła do nadawcy. Nie napisałam żadnego pisma, ponieważ uznałam, że transakcja nie została sfinalizowana, skoro towar nigdy do mnie nie dotarł. Czekam na zwrot należności, ale sprzedawca nie chce zwrócić tej kwoty, ponieważ twierdzi, że nie odstapilam od umowy. Czy sam fakt, że towar wrócił do nadawcy nie jest jednoznaczny z odstąpieniem od umowy? Pozdrawiam Marta [edycja]
@mbuczynska2 Nie jest jednoznaczny, choć samo wyrażenie woli rezygnacji z towaru i zwrotu pieniędzy, które otrzymał od Ciebie sprzedawca w zasadzie jest jednoznaczne z odstąpieniem od umowy. Zgodnie z prawem odstąpienie nie musi mieć nawet formy pisemnej. Wejdź w zakładkę Moje zakupy, kliknij Szczegóły zakupu, potem Zwróć zakup. Wypełnij formularz i zatwierdź. Jeżeli sprzedawca nadal nie będzie Ci chciał oddać pieniędzy, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa wtedy szybko odda.
@mbuczynska2 No nie jest jednoznaczny, zrób zwrot albo poproś o powtórną wysyłkę(będziesz niestety musiała za nią zapłacić). Zwrot mailem albo poprzez zakładkę "Moje Zakupy".
@mbuczynska2
Czy sam fakt, że towar wrócił do nadawcy nie jest jednoznaczny z odstąpieniem od umowy?
Odebranie zamówionej przesyłki z zakupem jest obowiązkiem Kupującego.
Przesyłka mogła wrócić do Sprzedawcy z różnych powodów: mogło to być np. zaniedbanie Kupującego, ale również wina Sprzedawcy (np. źle zaadresowana przesyłka).
Sprzedawca aby zwrócić środki za będący nadal Twoją własnością zakup - potrzebuje Twojego odstąpienia od Umowy. W przeciwnym przypadku pozostanie bez pieniędzy z nienależącym do niego towarem