Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
w lipcu kupiłem tablet od firmy [edycja] (nr zam. e8cae5f0-0441-11ed-b592-1140c67e2932). Tablet w trakcie krótkiego użytkowania okazał się być wadliwy i niezgodny z opisem. Nie dało się na nim zainstalować żadnych aplikacji, a normalnie użytkowanie było niemożliwe. Postanowiłem otworzyć dyskusję ze sprzedającym, aby tablet został wymieniony na nowy albo by zostały zwrócone za niego pieniądze. Sklep wysłał nowy tablet, który okazał się być w jeszcze gorszym stanie niż poprzedni. Zdecydowałem się oddać ten tablet całkowicie, gdyż było to potraktowane jako nowy towar, na który przysługiwała opcja zwrotu. Po wysłaniu towaru otrzymałem od sklepu decyzję o "odmowie reklamacji' chociaż był to zwrot a nie reklamacja wraz z załączonymi zdjęciami, na których widać roztrzaskany tablet oraz informacją, że sklep nie jest w stanie stwierdzić czy uszkodzenia powstały w transporcie więc umarzają cała sprawę. Bardzo proszę o interwencję ponieważ sprawa jest bardzo niepokojąca i wygląda na celowe działanie sklepu w celu pozbycia się niewygodnego kupującego. Chciałbym nadmienić, że zarówno pierwszy tablet, który był skierowany do wymiany jak i drugi przeznaczony na zwrot zostały zapakowane starannie dziwnym jest więc, że pierwszy tablet dotarł w całości a drugi już nie. Niestety wygląda to na próbę wyłudzenia pieniędzy ponieważ trudno stwierdzić czy tablet przedstawiony na zdjęciach jest faktycznie wysłanym tabletem. Proszę o interwencję ewentualnie będę kierować sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.
Z góry dziękuję i proszę o odpowiedź.
Jak był niezgodny z opisem to nie jest zwrot tylko reklamacja i za drugą złożona reklamację masz prawo żądać zwrotu środków a co się stało z prowadzoną dyskusją?
@Client:43565178, takie kwestie należy rozstrzygać składając w pierwszej kolejności reklamację u przewoźnika, który w toku reklamacji stwierdza, czy uszkodzenie powstało w trakcie przesyłki, czy też towar był należycie opakowany itp. Wtedy można zdecydować, co dalej.
Jeśli się składa reklamację to dobrze jest poczytać wcześniej jakie są szanse powodzenia, jakie są zapiski w regulaminach... itp, itd.
Cytat: "Postanowiłem otworzyć dyskusję ze sprzedającym, aby tablet został wymieniony na nowy albo by zostały zwrócone za niego pieniądze."
Dyskusja OK, ale nie możesz żądać wymiany na nowy. Sprzedający ma obowiązek przedmiot sprawdzić i naprawić wady lub wymienić na przedmiot wolny od wad. Nie musi być nowy.
Cytat: "Sklep wysłał nowy tablet, który okazał się być w jeszcze gorszym stanie niż poprzedni. Zdecydowałem się oddać ten tablet całkowicie, gdyż było to potraktowane jako nowy towar, na który przysługiwała opcja zwrotu."
Nie możesz korzystać z opcji zwrotu konsumenckiego bo ta opcja przysługuje tylko do nowo zakupionych przedmiotów. Ty tego drugiego tableta nie kupiłeś, otrzymałeś go w ramach reklamacji. Zwrot był bezzasadny i bezprawny.
Powinieneś złożyć kolejną reklamację, że tablet w dalszym ciągu posiada wady i dopiero za zgodą i wiedzą sprzedającego ten drugi tablet odesłać. Po złożeniu drugiej reklamacji możesz żądać zwrotu pieniędzy z kosztami przesyłek, nie chcesz już trzeciego tabletu.
Za bardzo chciałeś przyspieszyć, zwrot konsumencki był bezprawny i sprzedający sprytnie to wykorzystał. Niestety.
@br.: a na jakiej podstawie twierdzisz, ze sprzedający może wymienić na uzywany? vide "[...] Sprzedający ma obowiązek przedmiot sprawdzić i naprawić wady lub wymienić na przedmiot wolny od wad. Nie musi być nowy. [...]
@Client:104371448 Bo nie mam pewnosci czy reklamowany tablet w momencie zakupu był nowy. W chwili odesłania na pewno był już uzywany.
Dobrze by było kupic uzywany a żadać w zamian nowy z fabryczną gwarancją.
@br.: drogi Kolego; ale ja wyraźnie prosiłem o podstawę prawną Twojego twierdzenia 😉
@Client:104371448 Oj tam, oj tam... masz czas to sobie poszukaj. Jeśli uważasz inaczej to podaj tutaj podstawę prawną że po uznaniu reklamacji sprzedający musi bezwzględnie dostarczyć przedmiot nowy. Ja wiem że ma dostarczyć przedmiot wolny od wad.
@br. ale w zgłoszeniu rejklamacyjnym wyraźnie zaznaczasz "wymiana na nowy" bo tak Ci każe Ustawa/K.C. Polskie prawo nie mowi nic o wymianie na "towar wolny od wad" 😛
niestety nie masz racji ustawa mówi, że sprzedający może:
1 towar naprawić
2 wymienić na wolny od wad, zazwyczaj będzie w teorii nowy bo z tej samej partii co reklamowany
3 zwrócić kasę
sprzedający sam wybiera co jest dla niego najkorzystniejsze czyli albo naprawia, albo jeśli naprawić się nie opłaci to wymienia na taki sam model z magazynu, jeśli nie naprawi a nie ma już na wymianę tego modelu to może zwrócić kasę
Jeśli to kolejna reklamacja 2 lub 3 to przy którejś możesz się domagać oddania kasy, z tego co kojarzę to chyba po 2 nieudanej naprawie / wymianie reklamacyjnej
" 1 towar naprawić" cytat od @az1rael
@Client:104371448 Dobrze by było jeszcze gdybyś napisał jak mozna naprawic przedmiot używany żeby stał się nowy.
O czym ta dyskusja????
O tym ta dyskusja @br. że najlepiej nic nie kupowac a jak cos sie kupi i zepsuje to wyrzucic i kupic nowe.
@Client:104371448 To się zgadza, już kiedyś pisałem ze sprzedawcy rzeczy uzywanych działają na szkodę Allegro, dlatego zresztą są tak dyskryminowani.
Gdyby była tylko sprzedaż rzeczy nowych to o ile wzrosły by obroty, prowizje Allegro, a przy okazji równiez podatek VAT. Wszyscy by skorzystali, dochód narodowy by wzrósł, może stalibyśmy się nawet potęgą światową.
Lepiej już nie straszmy bo lepiej to już chyba było...
Ustawę to ja znam. Byłem trochę mało precyzyjny ale mialem na mysli serwis prowadzony przez instytucję rządową:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
😄
@Client:104371448 "...ale w zgłoszeniu rejklamacyjnym wyraźnie zaznaczasz "wymiana na nowy""
Nie zaznaczam. Nie ja składam reklamację. Nie ma obowiązku wymiany na nowy przedmiotu używanego bo posiada drobne usterki, ryski na obudowie. Absurd, nie siej już tej propagandy..