Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Kolega pytał haha Jeżeli kupiłem biurko za 1300 zł i złożyłem reklamację i chce obniżenia ceny o 1300, i 14 dni minęło to sprzedawca jest zobowiązany do zapłacenia 1300 zł? Czy jednak zapłaci mniej?
Uznana jest ale nie oznacza że zaakceptował 1300zl zniżki.
a co oznacza?
Że jest uznana a te 1300zł zniżki to twoje żądanie ale przy pierwszej reklamacji sprzedający może naprawić, może obniżyć cenę, może zwrócić środki. Może zaakceptował a jest z nim kontakt?
@konto zamknięte żeby można było żądać obniżenia ceny muszą być spełnione pewne warunki, w pierwszej kolejności możesz żądać naprawy lub wymiany ( a i tak sprzedawca wybiera co zrobi )
Art. 43d. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego
naprawy lub wymiany.
Art. 43e. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1) przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie
z art. 43d ust. 2;
2) przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d
ust. 4–6;
3) brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca
próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4) brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny
albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony
określonych w art. 43d;
5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie
doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez
nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
No dobrze, ale Wy to piszecie z perspektywy gdy nie minęło 14 dni. A tu minęło 14 dni.
561(5) kc
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.