Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, Kupiłem słuchawki określone jako zauszne, w treści aukcji ani w zakładce zwroty nie było informacji o ograniczeniu zwrotu towaru że względów higienicznych. To że słuchawki wystawione jako zauszne z tytułem i kategorią "zauszną" są produktem higienicznym dowiedziałem się w momencie odmowy przyjęcia zwrotu. Gdybym wcześniej otrzymał tą informacje, w ogóle nie doszło by do transakcji. W mojej ocenie Sprzedający ewidentnie nie dopełnił ciążącego na nim obowiązku informacyjnego, co jest wskazane nawet w pomocy allegro - https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/zasady-zwrotow-i-reklamacji/kiedy-sprzedajacy-moze-odmowic-p...
jest tam wyraźnie napisane że "sprzedający poinformował o wyłączeniu odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 ustawy o prawach konsumenta." Sprzedający mnie o tym nie poinformował. I nie przyjmuje zwrotu a co gorsza pracownik allegro przyznał mu rację w dyskusji. Co zrobić w takiej sytuacji?
@Simon157 Jeśli nie zgadzasz się z tym stanowiskiem jedynym rozwiązaniem w zastniałej sytuacji jest zgłoszenie sprawy do sądu lub właściwych instytucji.
Ale ja nie pytam się co mam zrobić, tylko chce znać odpowiedź czy sprzedający ma obowiązek informowania o ograniczeniach zwrotu?
Ale nie jest tak że to dotyczy słuchawek dousznych
, a tu czytam że były za uszne ( nauszne?). Nie znam szczegółów.
@Simon157 Tak, sprzedawca ma obowiązek informowania o ograniczeniach zwrotu. Jeżeli w momencie zakupu takiej informacji nie było, masz pełne prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni. Pracownik Allegro nie może przyznać racji sprzedawcy w takiej sytuacji. Nawet w przypadku słuchawek dousznych, pracownik UOKiK przyznał rację kupującemu i stwierdził, że ma prawo do zwrotu. Jest gdzieś na tym forum obszerny wątek na ten temat. Pracownik UOKiK z pewnością ma większe kompetencje w tym temacie, niż pracownik Allegro.
Otworzyłeś spór? Otwórz; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i ponownie poproś o pomoc Allegro. Jeżeli Allegro Ci nie pomoże, złóż wniosek o zwrot wpłaty z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Wpisz w wyszukiwarkę na tym forum hasło - zwrot słuchawek dousznych, stanowisko UOKiK - znajdziesz wtedy odpowiedź kompetentnej osoby w tym temacie.
Tu masz odpowiedź; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zwrot-s%C5%82uchawek-dousznych-a-ustawa-o...
Dziękuję za merytoryczną odpowiedź, z informacjami z wątku się zapoznałem. Wydawało się że sprawa jest oczywista, spór jest założony ale niestety allegro stoi po stronie sprzedającego:
Napisałem wywód o obowiązku informacyjnym sprzedającego i czekam na ustosunkowanie się allegro.
W pierwszej wypowiedzi nie było żadnego uzasadnienia ale nastąpił zwrot - teraz allegro przeprasza za poprzednią wypowiedź swojego pracownika:
"Przepraszam za poprzednią wypowiedź pracownika, która mogła wprowadzić w błąd. Sprawdziłam i Sprzedający nie umieścił informacji, że nie przyjmuje zwrotów słuchawek ze względów higienicznych. Przypominam, że Sprzedający ma obowiązek poprawnego opisu akcji, tak żeby nie wprowadzać klienta w błąd."
Sprzedający oczywiście nie zgadza się z allegro i twierdzi że to oczywiste bo regulaminie allegro jest zapis o ograniczeniach i w jego aukcji/zakładce zwroty nie musi być już nic więcej.