anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa przyjęcia odstąpienia od umowy.

reboot23
#11 Animator#

Dzień dobry.

Proszę o podpowiedź kto ma rację 🙂

Zakupiłem na Allegro kilka przedmiotów od jednego sprzedającego przez Allegro Smart, m.in. herbata zielona oraz pistacje - jedno i drugie fabrycznie zamknięte z datą ważności koniec 2021 oraz 2023 i chciałem te przedmioty zwrócić bez podania przyczyny.

W zakładce ZWROTY sprzedający miał zapis "Prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje konsumentowi w przypadku, gdy kupuje rzecz ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mającą krótki termin przydatności do użycia (przepis z ustawy)."

oraz drugi zapis

"Zwroty produktów spożywczych:
W przypadku produktów spożywczych Kupującego obowiązuje art. 38 punkt 4 ustawy i prawach konsumenta. W myśl, którego zwrot produktów nie jest możliwy jeżeli są to produkty spożywcze z krótką datą przydatności do spożycia."

 

W mojej opinii ustawa nie ma zastosowania, gdyż zarówno pistacje jak i zielona herbata nie ulegają szybkiemu zepsuciu jak rownież koniec 2021 oraz 2023 to nie jest krótki termin przydatności do spożycia.

 

Allegro twierdzi, że W wypadku tej transakcji nie może sprzedawcy narzucić przyjęcia odstąpienia od umowy przez Klienta. W ofercie w momencie zawarcia transakcji znajdowało się wyłączenie prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.
(zacytowany przeze mnie powyżej fragment z zakładki ZWROTY).

 

A co Wy sądzicie? Co w takiej sytuacji? Czy przepisy na które powołuje się Sprzedający mają w tym przypadku zastosowanie?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

@reboot23 Jak najbardziej masz prawo do zwrotu towaru. Krótki okres przydatności do spożycia to może mieć świeża szynka lub kiełbasa, sprzedawana luzem, nie w puszcze. Allegro i sprzedawca wprowadzają Cię w błąd.

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@xyz96 dodam, że Sprzedający powołuje się na to, że żywność powinna być przechowywana w rygorystycznych warunkach w magazynie posiadającym odbiór sanepidu i po zwrocie musi taki towar zutylizować (?????). Powtórzę - nie są to produkty luzem, lecz zapakowane fabrycznie przez producenta.

Niestety skorzystałem z PayPo, a nie z własnej karty, bo po odesłaniu towaru wystąpiłbym o chargeback, a chyba w przypadku PayPo jest to niemożliwe.

Właśnie ta ustawa jest nieprecyzyjna, bo nie mówi co w sytuacji, gdy Sprzedający nie zwraca pieniędzy w terminie 14 dni od otrzymania odstąpienia od umowy.

Proszę  o podpowiedź co mam robić. Mimo wszystko odsyłać i następnie co? Jak się Sprzedający uprze, że mi nie zwróci środków, to ich nie otrzymam z powrotem, a jak wspomniałem chargeback tu nie wchodzi w grę, podobnie jak POK (bo towar otrzymałem).

Pozdrawiam

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@reboot23 Przede wszystkim odeślij towar w ramach zwrotu bez podania przyczyny. Jeśli nie o trzymasz od sprzedawcy zwrotu całej wpłaty, otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i domagaj się pieniędzy. W sporze możesz poprosić o pomoc pracownika Allegro. Mam nadzieję, że trafisz na innego 🙂

Jeżeli mimo to nie otrzymasz wpłaty, wypełnij wniosek o jej zwrot z Programu Ochrony Kupujących. Nie musisz zgłaszać sprawy na policję, a już samo wypełnienie wniosku stawia na baczność sprzedawcę;

https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/warunki-skorzystania-z-programu-o...

POK działa też wtedy, gdy towar otrzymasz i go odeślesz.

 

 

oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@xyz96 na razie to kopanie się z koniem.

Nasze stanowisko zostało już przedstawione. Sprzedający nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu towaru ulegającego szybkiemu zepsuciu lub mającemu krótki termin przydatności do spożycia

Mowa oczywiście o stanowisku Allegro w już otwartej dyskusji.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@reboot23 1. Poproś o kontakt do przełożonego ( możesz)

2. Poproś o definicję towaru z długą datą przydatności, oraz przykłady. Skoro 2023 to krótka data, spytaj się o 2059 oraz 2098 - i poproś o przykłady towarów spożywczych z taką datą 😎

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@reboot23 Allegro jak widać nie chce Ci pomóc i podejmuje decyzję nie mając kompetencji sądu. Allegro nie wie, czy dany produkt ulega szybkiemu zepsuciu i nie może o tym decydować, a pisze tak, jakby wiedziało, czyli podejmuje decyzję w tym konkretnym przypadku. Zakończ Dyskusję jako nierozwiązaną i odeślij towar. Wypełnij wniosek do POK. Wnioski są rozpatrywane średnio w ciągu 7 dni, szybko odzyskasz pieniądze.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@xyz96 Z tym zakończeniem dyskusji to bym się wstrzymał do chwili kontaktu z rzecznikiem konsumenta...

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

reboot23
#11 Animator#

@xyz96 odeślę. Oczywiście dla własnego bezpieczeństwa zapakuję towar pod paczkomatem jednocześnie nagrywając cały proces, żeby mi potem ktoś nie zarzucił, że nie odesłałem towaru itp.

Napisałem na razie poprzez formularz wspomniany przez @pinsplash i poprosiłem o interwencję przełożonego, jak również w dyskusji poproszę o to samo.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@reboot23 Odwołanie od decyzji pracownika pisze się przez ten formularz; https://allegro.pl/pomoc/kontakt#subjectId=6be0e647-a9cf-417f-b70d-42623f4d428b Moim zdaniem nie jest to jednak koniczne. Zrób zdjęcia towaru, abyś miał dowód na to, że nie był otwarty, zapakuj, zrób zdjęcia paczki i odeślij. Nie otrzymasz pieniędzy od sprzedawcy, wypełnij wniosek do POK. Otrzymasz je wtedy szybko od sprzedającego lub z POK.

oznacz moderatorów

Vryko
#18 Luminarz#

@reboot23 Nie masz problemu ze zwrotem, masz problem z niedouczonym, tradycyjnie, "konsultantem" Allegro. Popełnił ewidentny błąd w interpretacji przepisów, ale nie chce przyznać się do błędu. Może z powodu źle pojmowanej dumy, może na zasadzie prawa silniejszego. Takie rzeczy wpływają mocno na dość nadszarpnięty wizerunek Allegro; może jego przełożony okaże się osobą myślącą. Poproś więc o kontakt z przełożonym i wyłóż swoje racje. Tyle na Allegro. W kwestii odmowy zwrotu przez sprzedawcę - skontaktuj się telefonicznie z rzecznikiem konsumenta. Oni posiadają stosowne narzędzia do ustawiania sprzedawców.

______________
Sołtys Allegro
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

Według mnie bez problemu możesz zwrócić gdyż ustawę Art. 38 . 4) ustawy o prawach konsumenta należy odczytywać w rozumieniu, że odstąpienie od umowy w wypadku zakupu tych towarów uniemożliwiałoby jakąkolwiek ich dalszą sprzedaż dokonaną przez przedsiębiorcę.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów