Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o informacje, w jaki sposób allegro oddziałuje/dyscyplinuje sprzedających, którzy w sposób uporczywy (vide komentarze) wystawia towar którego nie ma fizycznie na stanie. Ponadto osoby te wskazują termin dostawy 2-3 dni a po wylicytowaniu wysyłają e-mail z informacja ze towar będzie za 2-3 tygodnie., np [edycja]
@darek6504 Działania wszystkich sprzedających, a co za tym idzie również tego, o którym tutaj piszesz, są przez nas na bieżąco monitorowane. Jeśli dany sprzedający łamie lub narusza prawo albo nasz regulamin, podejmujemy właściwe kroki, ale nie mogę tutaj dokładnie opisać jakie działania podejmujemy w stosunku do konkretnego konta. Jest to informacja skierowana wyłącznie do wiadomości właściciela, bądź osoby upoważnionej do danego konta.
Kupujący natomiast mają do dyspozycji system ocen i komentarzy, dlatego sami mogą podjąć decyzję, czy warto dokonać zakupu u danego sprzedawcy. Jeśli spotkała Cię sytuacja, o której piszesz i otrzymałeś maila o wspomnianej treści, bardzo proszę o zrzut takiej wiadomości na spolecznosc@allegro.pl
jakoś w to nie wierzę
przykład - kiedy będzie zawieszenia konta za sprzedaż towrau niezgodnego z umową lub nie sprzedawanie wcale
https://allegro.pl/uzytkownik/1680/oceny?recommend=false&page=1
ale tak na serio
to są oferty sklepowe nie aukcje i mogły byc wystawione nawet 15 lat temu
jak Panu sie ta sytuacja nie podoba, ustawa konsumencka daje wyraźne wskazówki jak należy postępować w takiej sytuacji - Pan jako konsument i dorosły człowiek powinien umieć ją stosować a nie pisać posty, które mogą być oceniane z art 212 Kodeksu Karnego
obecnie mamy w Polsce stan wyjątkowy i wszystko postawione na głowie
Proszę przeczytać uważnie mój wpis i jeżeli już, to odnieść się do jego treści . Wypisywanie takich odpowiedzi jest tylko i wyłącznie świadectwem braku umiejętności czytania ze zrozumieniem. Ponadto proszę powstrzymać się do odsyłania kogokolwiek do przepisów , których Pan/Pani nie zna i nie potrafi Pan/Pani właściwie użyć.
Pozdrawiam
Mylisz stan wyjątkowy ze stanem zagrożenia epidemicznego.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
@_HolaOla_ @darek6504 kiedy oficjalny sklep Allegro przestanie korzystać z dropshippingu i otworzy własne magazyny z całym oferowanym towarem może zacząć wymagać tego od innych.
No dobrze @_HolaOla_ . A co w sytuacji, gdy firma kupuje od sprzedającego towar poprzez allegro, płaci z góry, ponieważ oczekuje wysyłki, zgodnie z opisem "w ciągu 14 dni, ewentualnie przez stale zmieniające się stany magazynowe, może zostać wydłużona do 4 tygodni", po czym sprzedający nie kontaktuje się z kupującym wcale. Zamyka aukcje i wystawia ją ponownie z innymi warunkami. Co z pieniędzmi, skoro za zakupiony towar ma być wystawiona faktura nie później niż do 15 dnia kolejnego miesiąca, a sprzedający nadal nie ma towaru, który sprzedał, a nawet nie wystawił faktury zaliczkowej. Czy wypada rozpocząć spór?
Znajdź chociaż jednego sprzedawcę, który cały asortyment wystawiony na Allegro posiada na stanie 🙂 (wykluczając tych co mają po 20 ofert)
Na Allegro zdecydowana większość sklepów działa na takich zasadach, że towaru nie posiadają na stanie, tylko ustawiają termin realizacji do 4-5 dni roboczych, zbierają zamówienia od kupujących i co parę dni sprowadzają do siebie zamówiony towar, a dopiero potem wysyłają do klientów, powoli budując przy okazji własne zapasy.
Jeżeli widzisz termin realizacji powyżej trzech dni roboczych (czasami dwóch), tego towaru nie mają na stanie 🙂 - często jednak dotyczy to chwilowego braku, lecz nie wszyscy natychmiast domawiają niedostępny u siebie towar.
Kiedyś może tak było, że kupujący klika sobie Kup Teraz i sprzedający ma natychmiast wysłać towar (według kupującego). Teraz nie kupujesz, tylko zamawiasz, tak ja to przynajmniej rozumiem jeżeli jest coś takiego jak czas realizacji. Nie jak w sklepach stacjonarnych: wchodzisz, kupujesz i wychodzisz z towarem.
Gdyby Allegro miało nakładać ostrzeżenia na sprzedających posiadających oferty, których nie mają na stanie, to uwierz mi, że musieli by zamknąć prawie wszystkie konta firmowe - w tym ich własne, bo oni na pewno nie mają 50000 tys. pozycji, po 500 sztuk fizycznie, wykluczając oczywiście dropshipping 🙂
Krótko i na temat- nie macie towaru na stanie to nie róbcie kupującym wody z głowy i nie sprzedawajcie.
Nie ma tłumaczenia że nikt nie magazynuje fizycznie towaru u siebie- wystawiasz ofertę to musisz mieć jej pokrycie w towarze.
To może przyślecie mi towar a ja wam zapałce za jakiś czas jak będę mieć pieniądze na stanie.
@Lucas07 przekaż tą uwagę do oficjalnego sklepu Allegro. Jak wymusisz na nich by mieli pokrycie w towarze i nie korzystali z dropshippingu, to wtedy wymagaj tego od mniejszych firm.
"To może przyślecie mi towar a ja wam zapałce za jakiś czas jak będę mieć pieniądze na stanie."
Możesz tak zamówić towar na Allegro, dzięki usłudze zapłać później. Nawet 2 m-ce później możesz zapłacić. 😋
Nie bądź taki hej do przodu z opcja zapłać później. Bo ty jako sprzedający i tak dostajesz pieniądze od razu.
Sprzedawca otrzyma pieniądze w dniu transakcji, dlatego może od razu zrealizować Twoje zamówienie, a Ty masz nawet 30 dni na zapłatę, kiedy i jak Ci wygodnie.
Czyli masz pewne pieniądze w kieszei i wiesz że klient nie ucieknie i będzie musiał czekać aż ty zrealizujesz zamówienie.
Jak by za każdy dzień zwłoki nakładano na Was kare to nie jeden by się zastanowił czy wystawiać artykuł widmo.
Sami przecież zaznaczacie czas wysyłki.
@Lucas07 to jaki podajemy czas wysyłki jest nieistotne wg Allegro. Oni podają wyliczony przez siebie przewidywany czas dostarczenia. 😎
OK ale jeśli podajecie czas wysyłki (czyli nadania paczki np 3 dni) a nadajecie ja po 2 tygodniach bo Wasz dostawca nie miał jej na magazynie to już jest jawne wprowadzanie kupującego w błąd.
może moje 3 grosze - chodzi o to, że sprzedawca po wylicytowaniu/zakupie natychmiast wysłał e-maila, ze nie ma towaru na stanie. Ponadto zaproponował inny wiec wybrałem inny i co następny e-mai,l że tego też nie ma Nie można w taki sposób postępować bowiem jest to czystej wody oszustwo. Zrozumialbym gdyby na stronie był zapis, że towaru chwilowo nie ma i że będzie za ok 1-2 tygodni.
Nie nazywaj tego oszustwem. To po prostu niepoważne działanie. Kiedyś na starym forum był poruszany ten temat i stwierdzono, że sprzedający niekoniecznie musi mieć towar na stanie, o ile ma zapewnioną bieżącą dostawę od producenta, z hurtowni...
Miałam kiedyś taką sytuację. Zamówiłam kurtkę przejściówkę przez internet od znanej firmy, która wysyła katalogi do domu. Po kilku dniach telefon, że kurtkę dostarczą za trzy miesiące. Powiedziałam, że skoro nie macie jej na stanie, to nie oferujcie na sprzedaż i zamieśćcie informację, że jest wyprzedana i poprosiłam o zwrot pieniędzy.
@Lucas07 chłopie bredzisz
to są oferty sklepowe, nie aukcje - pewnie jestes jednym z tych ludzi co w biedronkach robili awanturę, że nie ma srajtaśmy czy też mięsa bo ma jaśnie Pan przyjechał łaskawie do sklepu
allegro jest czynne 24h a normalne firmy max 8h - tego się nie da zrobić
@DarkStoorM Ci wyjaśnił jak działa oficjalny sklep allegro, jak i większość sklepów na allegro
przy tysiącach aukcji nikt nie będzie sprawdzał co jest na stanie - bo nikt naraz nich nie wykupi na Allegro do tego wielu sprzedaje towar we własnych sklepach internetowych czy innych popularnych serwisach
do tego sam system allegro jest taki fajny, że czasem mimo wykonania jakiś działań masowych np: zmian cen, parametrów czy usuwania aukcji - system tego nie robi -więc zdarzają się oferty zombie
No niestety, tak pięknie nie jest i jak @RED wspomniał, zdarzają się sytuacje kiedy Allegro dławi się ze swoimi operacjami. Byłem już w takich sytuacjach, kiedy cena pewnego produktu u producenta wzrosła, ja z przyzwyczajenia przez edycję grupową zmieniam cenę i wszystko fajnie.
Następuje sprzedaż, a tam co? Idę na listę ofert a tam "trwa zmiana ceny w ofertach" 🙂 kupującemu nie powiesz, że ma dopłacić z winy opóźnionego systemu Allegro, trzeba było niestety dołożyć i niech kupujący już będzie zadowolony, ale to już z innej beczki. Z zakończeniem ofert to samo. Sezonowy produkt nagle na wyczerpaniu, oferta zakończona w edycji grupowej, a sprzedaż sobie idzie i po kolei klientom lecą zwroty + wiadomości "gdzie towar", "czemu otrzymałem zwrot, co się dzieje".
Już tam pal licho, przeżyjemy, zdarza się to rzadko, sam raz omyłkowo nie zamknąłem oferty i pech chciał, że nawet kupującemu po prostu zapomniałem napisać i sytuacja była taka jak @Lucas07 przedstawił, na szczęście kupujący okazał się wyrozumiały.
Problem dla sprzedającego zaczyna się właśnie wtedy, kiedy nie dysponuje w pełni zautomatyzowanym magazynem. W moim miejscu pracy jest sklep stacjonarny "połączony" z Allegro. Mimo że zrobiłem sobie integrację własnej bazy z Allegro, to nie posiadam takiej automatyzacji jak duże firmy (przykładowo Comarch -> baza -> Allegro), muszę wszystkie hurtownie przeklikać ręcznie do sprawdzania dostępności. No i oczywiście zdarza się, że w sklepie stacjonarnym sprzeda się towar, który jest niedostępny u producenta, ale jest wystawiony na Allegro, aby ten nie zalegał, a oferta nie zamknęła się automatycznie.
Małe sklepy nie zawsze to wyłapią i przez to lecą pojedyncze gwiazdki, negatywy, dyskusje. Bo jest na Allegro, to fizycznie sprzedający to posiada. Niestety, nie zawsze.
Ale co ja tam wiem, jako kupujący i sprzedający wiem jak to wygląda, to łatwo być wyrozumiałym, sam nie zwracam uwagi na to jak wysyłka się wydłuża czy nagle mi ktoś pisze, że czegoś nie ma. Jak mi zależy na czasie, to po prostu dzwonię.
@RED nie bredzę powtórzę to co napisałem wyżej.
Bedę płacił później za towar jak będę miał pieniądze. -Tylko oczywiście sprzedawcy zaraz podniosą głos że nie sprzedadzą.
Jeśli ktoś Kalemu zabrać krowy to jest zły uczynek. Dobry, to jak Kali zabrać komuś krowy.
@Lucas07 Jaki masz problem? Chcesz zapłacić później - masz taką możliwość, korzystaj.
Realia sprzedaży na tym portalu są takie jakie są - zawsze możesz robić zakupy gdzie indziej lub w sklepach stacjonarnych. Wolny kraj.
Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka, nie narzucaj komuś sposobu prowadzenia działalności. Jeśli dany model, forma czy koncepcja Ci nie odpowiada - na rynku masz szeroki wybór platform sprzedaży, sprzedawców, usługodawców itd. Korzystaj z tych opcji, które najbardziej Ci odpowiadają.
@mmwsx czytaj proszę ze zrozumieniem powyższe posty.
Co do odroczonej płatności to napisałem ze to nie Wy zakładacie pieniądze -Wy je dostajecie od razu.
Co do terminu to było CZYTAĆ że chodzi o potężne rozjechanie ram czasowych pomiędzy deklarowanym czasem wysyłki a rzeczywistym czasem wysyłki.