anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność Sprzedawcy za zerwanie Umowy kupna - sprzedaży na Allegro

8JanJanek8
#1 Nowicjusz#

Kupiłem towar za 11 PLN (zestaw książek) - zestaw był w okazyjnej cenie. 3 godziny szukałem innych książek by dozbierać do kwoty umożliwiaj darmową przesyłkę. Nazajutrz telefonuje sprzedawca i oświadcza, że nie ma towaru (że nie posiada tego zestawu). Proponuje zwrot kosztów (uważam, że stwierdził, że to za tanio np:). Zwrot pieniędzy nie satysfakcjonuje mnie. Ja nie odpowiadam za ich błędy. Straciłem 3 godziny. Moim zdaniem nie można się bez konsekwencji wycofać z transakcji. Jak taka sytuacja wygląda w odniesieniu do regulaminu allegro? Co ja mogę zrobić? To dotyczy firmy - supersprzedawcy.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

komis-bell
#21 Demiurg#

@8JanJanek8 Masz rację - sprzedający (przedsiębiorca) nie może odstąpić od realizacji transakcji (z drobnymi wyjątkami).

Problem jest taki, że do wywiązania się z tej transakcji może go zmusić jedynie wyrok sądu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@8JanJanek8 Jak tak uznał i zwróci środki to Allegro nic nie może mu zrobić, możesz iść do sądu.

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@8JanJanek8 Niestety, ale @LEW433 ma rację > rzadko, ale tym razem tak.

oznacz moderatorów

brakestop
#14 Krzewiciel#

My sprzedawcy jesteśmy bardzo źli. Tylko oszukujemy tych biednych kupujących.

Dziś pewien kupujący poprzez KUP TERAZ zakupił 4 ostatnie felgi do Iveco.

Allegro odnawia - cyk pyk - nowa aukcja i 135 sztuk dostępnych, mimo, że poświęciłem całe tygodnie na przeklikanie każdej aukcji - do wyczerpania przedmiotu.

 

Może z książkami podobnie ?  Ma jedną sztukę. W 3 godziny weszło i obejrzało kilkaset osób. Inna kupiła i "ni ma".

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów

CommunityHelper1
#9 Pomysłodawca#

@8JanJanek8  napisał(a):

Moim zdaniem nie można się bez konsekwencji wycofać z transakcji. Jak taka sytuacja wygląda w odniesieniu do regulaminu allegro?


Witaj, @8JanJanek8.

Regulamin Allegro (art. 10.1.) zobowiązuje Użytkowników do przestrzegania Regulaminu, dobrych obyczajów oraz obowiązujących przepisów prawa, w tym dotyczących ochrony praw konsumenta. Dotrzymywanie zawartych umów sprzedaży niewątpliwie zawiera się w powszechnym rozumieniu dobrego obyczaju. Artykuły 8.4.b. i 8.4.c. Regulaminu stanowią, że Spółka może zawiesić konto Użytkownika, który narusza zasady określone w art. 10.1. Zawieszenie konta jest często stosowaną sankcją wobec Użytkowników, którzy nie wywiązali się z zawartej umowy i nie zapłacili za kupiony towar. Ten sam artykuł pozwala Spółce zawieszać konta Sprzedawców, którzy nie wysyłają sprzedanego towaru i ukrywają go przed Kupującym. 


@8JanJanek8  napisał(a):

Co ja mogę zrobić? To dotyczy firmy - supersprzedawcy.


Powinieneś formalnie zażądać wydania Twojego towaru. Najlepiej zrobić to w toku dyskusji, do której wgląd mają pracownicy Allegro. Jeżeli Sprzedawca nie uzna Twojego roszczenia, to należy zakończyć dyskusję jako nierozwiązaną. Jeśli mimo deklaracji  Sprzedawca nie zechce wysłać towaru, ani zwrócić Twoich pieniędzy, to należy złożyć wniosek o rekompensatę, tj. wypełnić formularz Allegro Protect.

Skargę na Sprzedawcę działającego niezgodnie z art. 10.1. Regulaminu możesz wysłać do Allegro korzystając z tego formularza: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=2c798b65-a629-4d86-8fde-ab93de1c4166 

Niezależnie od powyższego powinieneś wystawić odpowiedni komentarz do transakcji i ostrzec innych Kupujących o możliwych problemach z tym Sprzedawcą. Pamiętaj, że Twoja ocena powinna być zgodna z rzeczywistym przebiegiem transakcji i nie może zawierać słów i treści obraźliwych, w szczególności należy unikać określeń typu złodziej, oszust, wyłudził, naciągnął, matactwo, krętactwo, bаndytа, kanciarz, hochsztapler, wałkarz, szwindel, przekręt, przestępstwo/przestępca, szachraj, kombinator, chuligan.

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@CommunityHelper1 Nikt nie wyda towaru, którego fizycznie nie ma na stanie. A najczęściej takie sytuacje zdarzają się w Oficjalnym Sklepie Allegro. Więc, od teraz zawsze w takiej sytuacji wystawię komentarz negatywny oraz poinstruuję znajomych, by robili to samo. Zgodnie z Twoimi zaleceniami 🙂 Oczywiście nie zapomnę się poskarżyć o sklepie do samego Allegro, na pewno zastosują tutaj regulamin i pociągną OSA do pełnej odpowiedzialności (tak jak to ma miejsce z Allegro One......). W końcu to samo Allegro (zwane coraz częściej firmą krzak, co Allegro samo stwierdziło że jest OK) też wielokrotnie potwierdziło nie tylko na forum, że OSA należy traktować jak wszystkie pozostałe firmy sprzedające w serwisie. Będę to robił zgodnie z otrzymanymi instrukcjami,. Jeśli OSA w takiej sytuacji będzie mnie chciało przekupić bonami (co też jest robione oficjalnie), to wyślę skargę do samego Allegro i poskarżę się tutaj na forum 🙂

OSA powinien zawsze dawać przykład, myślę że jest to odpowiedni sklep by przykładnie stosować wszystkie polecane tutaj toki postępowania, bez żadnej taryfy ulgowej.

Nabazgrałem posta, bo jakaś równowaga musi być 🙂

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@8JanJanek8 Możesz walczyć jak lew > możesz otwierać dyskusję > możesz też iść do sądu > żadna z tych dróg nie przyniesie efektu > książek nie dostaniesz, a tylko stracisz czas i nerwy > jeżeli sprzedawca odda Ci kasę, to Allegro nie ma takiej mocy, aby go zmusić do wydania towaru > jak odda to żadne AP nie wchodzi w grę > to tylko podpucha

A przypuszczam, że Twoja negatywna ocena też niczego nie zmieni > może 5% kupujących czyta te oceny > także Twoja będzie "głosem wołającego na puszczy"

Masz dużo wolnego czasu > dyskutuj, pisz skargi, zawiadom UOKiK, może jeszcze parę innych instytucji. Enjoy.🙄

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@CommunityHelper1  napisał(a):

@8JanJanek8  napisał(a):

Moim zdaniem nie można się bez konsekwencji wycofać z transakcji. Jak taka sytuacja wygląda w odniesieniu do regulaminu allegro?


Witaj, @8JanJanek8.

Ten sam artykuł pozwala Spółce zawieszać konta Sprzedawców, którzy nie wysyłają sprzedanego towaru i ukrywają go przed Kupującym. 



Najpierw Allegro musiałoby zawiesić za to Oficjalny Sklep Allegro (99% ich oferty to drop). Jeśli zaczęłoby na podstawie tego zapisu regulaminu Allegro zawieszać tylko konta innych sprzedawców, za oddanie pieniędzy zamiast wysłania towaru, to szybko musieliby zbierać na kolejne 210 mln złociszy kary, za faworyzowanie swojego sklepu. 😎

oznacz moderatorów

Halfrunt
#19 Nestor#

proponuje wprowadzić kary dla takich sprzedafców, początkowo w postaci braku zwrotu prowizji, a jeśli to nie pomoże to rekompensatę za stracony czas klienta na poszukiwania. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@Halfrunt coś takiego już funkcjonuje. Przy braku sprzedawanego towaru zwrot prowizji nie przysługuje. Oczywiście przy wszechobecnej automatyzacji procesów, zwrot pójdzie, jednak Allegro może ponownie naliczyć prowizję.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@8JanJanek8  Oczywiście do sądu o 11 zł ani o 45 zł nie pójdziesz bo to bez sensu.  Ale możliwa jest negocjacja ze sprzedającym,  skoro nie ma wszystkich książek to niech wyśle część, zwłaszcza niech wyśle te na których ci zależy, oczywiście w ramach tego smarta, przynajmniej nie będziesz odsyłał tych niepotrzebnych..  Jeśli nawet tego nie ma no to pozostaje tylko komentarz negatywny, oczywiście grzeczny ale konkretny, bez słów obraźliwych.

Dodatkowo możesz  rozpocząć dyskusję Allegro, oczywiście dyskusja do niczego nie doprowadzi, ale jeśli tej dyskusji nie zakończysz jako rozwiązanej to sprzedającemu spadnie jakość sprzedaży. A za to już są kary od Allegro.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. jeśli Kupujący rozpoczyna dyskusję "nie otrzymałem produktu" przy zwrocie środków przez sprzedawcę Allegro ją zamyka z automatu.

oznacz moderatorów