anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucenie reklamacji przez sprzedającego, czy mogę żądać wglądu do ekspertyzy produktu producenta?

guzieiro
#4 Eksplorator#

Mam pytanie, 

 Niecały rok temu kupiłem słuchawki TWS pewnej firmy, niestety po kilku miesiącach jedna z słuchawek zaczęła szwankować, grać ciszej szumic. Odesłałem je do sprzedawcy, który po prostu wysłał mi nowe słuchawki. 

 Zadowolony użytkowałem je kolejne kilka miesięcy i znów to samo. Odesłałem towar z żądaniem tym razem zwrotu gotówki. Właśnie dostałem odpowiedź "Serwis dystrybutora przetestował urządzenie w odniesieniu do opisanej treści w zgłoszeniu. Diagnoza wskazuje iż urządzenie jest sprawne i zgodne ze specyfikacją producenta."

 Czy mogę prosić o wgląd do tej ekspertyzy w takiej sytuacji?? Mam wątpliwości, czy w ogóle wysłali je gdziekolwiek, a wiem, że słuchawka była wadliwa, nie wymyśliłem sobie tego. 

 Co w takiej sytuacji najlepiej zrobić??

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25

mdrogeria
#21 Demiurg#

najlepiej idź na łąkę zdala od  zgiełku i posłuchaj świergotu ptaków 

oznacz moderatorów

guzieiro
#4 Eksplorator#

również polecam iść na łąkę i posłuchać, a nie siedzieć na internecie i wypisywać nic nie wnoszące i pomagające komentarze, nie szkoda Ci na nie czasu?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Takiego wglądu nikt ci nie udostępni, sprzedajacy po prostu odrzucił twoją reklamację czy ma rację czy nie>nie wiemy. Możesz się odwołać od tej decyzji.

oznacz moderatorów

guzieiro
#4 Eksplorator#

dziękuje za odpowiedź, kwestia czy mogę ja złożyć odwołać, teraz kiedy sprzedawca ciągle ma mój towar ( muszę zapłacić za przesyłkę zwrotną ), czy muszę przejść całą ścieżkę od nowa?? a nie lepiej odrazu iść do rzecznika praw konsumenta, lub otworzyć spór allegro, czy to nic nie da??

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Powinien Ci odesłąć towar ale po odrzuceniu reklamacji ty płacisz, dyskusja jest pomocna zawsze, ale odwołanie możesz napisać >poszukaj jest takie pismo"Odwołanie od reklamacji", poczytaj np: https://www.mega-tech.com.pl/odwolanie-od-reklamacji/

oznacz moderatorów

guzieiro
#4 Eksplorator#

dzięki za pomoc, tak zrobię

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@guzieiro na dyskusję szkoda czasu, allegro nie jest stroną transakcji i nie ma prawa podważać decyzji sprzedawcy

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

tak ale rozpocznie formalną procedurę do AP

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Czyli jest szansa zjeść 🍪 i mieć 🍪

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Monika__L AP raczej nie dostanie w przypadku odrzuconej reklamacji, ktoś już tu opisywał że w takiej sytuacji dostał z AP tylko zwrot kosztów przesyłki. Nie bez powodu POK zmienił się w AP 😁

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Właśnie obecny trend jets taki ze z odrzuconej reklamacji dostanie. Jak nie dostanie kasy od sprzedawcy to z AP wejdzie 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Monika__L taki trend był przy POK, ale za dużo kosztował, bo allegro nie mogło tymi kosztami obcążyc sprzedawcy, teraz można dostać zwrot z AP głównie wtedy, kiedy allegro może obciążyć sprzedawcę

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 ty o jak młotem o ścianę masz przeczytaj i naucz się od teraz stosuj i nie wprowadzaj już kupujących w błąd
ustawa o prawach konsumenta

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
3.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
 
5.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
6.
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
7.
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
 
oznacza to że od 1 stycznia 2023 zawsze sprzedawca ponosi koszt wysyłki reklamacji czy jest czy nie jest rozpatrzona pożywnie do siebie
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I po co coś wklejasz jak coś takiego jest nie dla ciebie jesteś za mały. Spójrz w lustro a będzie jak młotem, będziesz mógł się uczyć sam a do mnie to wara. xyz.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

W jakim momencie jest nadawany kod zwrotu i jak długo jest ważny.png

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 o aleś się zaorał 
bogdan nie zrozumiał sam o co chodzi bo nazwałeś zwrotem odstąpienie od umowy na odległość
no dobrze nauczymy jeszcze raz starego lwa liczyć jak na obrazku
14dni zwrot.png
lefek twierdzi że na zwrot jest 14 dni od chwili otrzymania przesyłki zobaczmy na przykład ze strony uokiku
Bez tytułu.png
no to licząc z 10 września ma czas 14 dni czyli do 23 września (zgodnie z cytowaną wypowiedzią "Masz prawo od zwrotu 14dni od chwili otrzymania przesyłki") czy okularki na gwałt potrzebne?  Bo ja tu widzę dopisane przeze mnie cyt "zwrot to 14dni od dnia kolejnego od dnia odebrania paczki" to policzmy według przykładu ze strony uokiku oooo no proszę zgadza się termin liczy się od dnia następnego po otrzymaniu paczki czyli od 11 września czyli ostatnim dniem na zgłoszenie zwrotu / odstąpienia od umowy jest tadam 24 września no popratrz w moim przykładzie to samo wyliczenie tylko daty inne...

czy lefek zrozumiał wyliczenia i swój błąd że strzelił babola? czy nadal rżnie głupa? a może bogdan to twoja kolejna osobowość forumowa utworzona na potrzeby dyskredytacji bo konto powstało no proszę 05-06-2023 i akurat ma wpis tylko w celu ratowania zadka lfa
Bez tytułu1.png

@medalik_2009 @mdrogeria @_Likos_ @kostas11 @biosorcerer @mikeza @Ziolko39 @komis-bell 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ty to jest poniżej zaoranego i nie mam zamiaru więcej już odpisywać na te twoje wypociny,m najpierw atakowałeś sprzedających jako tylko kupujący a teraz atakujesz kupujących , czy to jest normalne??

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@az1rael @Monika__L @Agent051 Bójcie się > król lew ryknął > nie wolno mu się sprzeciwiać > on jest wszystkowiedzący > nie to co szaraczki

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ziolko39 król lef wyłysiał wypadły mu zęby i oddziadział ze starości ora się sam jak pługiem zagonowym to nawet nie jest kabaret ino dramat

oznacz moderatorów