anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucona reklamacja tonera do drukarki laserowej

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Witam, kupiłem zestaw tonerów do drukarki laserowej po około miesiącu z jednego tonera (żółty) zaczął mocno sypać się proszek. Zgłosiłem reklamację toner został wymieniony niestety kilka miesięcy później to samo było z tonerem czarnym jednak sprzedawca znowu wymienił. Drukarka jest używana sporadycznie w sumie od zakupu zestawu tonery zostały zużyte w około 20%. Niedawno znowu zaczęły się problemy z żółtym jednak tym razem objawiało się to jak by w tonerze było coraz mniej proszku. W połowie marca napisałem do sprzedawcy poprosił o wydruk testowy oraz wydruk stanu materiałów. Mimo wysłania wydruków nie dostałem żadnej odpowiedzi. Kilka dni temu założyłem spór sytuacja się powtórzyła czyli sprzedawca po otrzymaniu wydruków nic nie odpisywał w końcu poprosiłem o pomoc allegro. Doradzono mi odesłanie tonera do sprzedawcy w celu weryfikacji. Wczoraj wysłałem toner wraz z wydrukiem testowym oraz wydrukiem stanu drukarki na którym widać daty kiedy tonery zostały zainstalowane oraz jaki jest ich stan (procent zużycia). Dziś sprzedawca odpisał że odmawia uznania reklamacji bo jego zdaniem toner żółty został zużyty. Wszystkie tonery w drukarce maja podobny stan czyli zostało w nich około 80% proszku. Żebym zużył jeden musiał bym drukować kartki tylko w tym kolorze. Nie wiem czy podczas wcześniejszej reklamacji kiedy sypał się z niego proszek został on wymieniony na nowy czy tylko naprawiony co by sugerowało dlaczego mimo takiego stanu przestał drukować. Obecnie nie mam tonera bo został odesłany a jednocześnie jestem w plecy o koszta wysyłki.

oznacz moderatorów
28 ODPOWIEDZI 28

pecela
#16 Inspirator#

Tonery polecam reklamować z tytułu gwarancji, a nie na niezgodność z umową. 

Poza tym toner oryginalny czy zamiennik?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Podejrzewam że zamiennik, ale ma prawo odmówić,

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Większość producentów zamienników udziela gwarancji na swoje produkty. Coś takiego powinno zostać uznane w ramach gwarancji (chyba że to zamiennik z Chin lub jakiejś firmy krzak).

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Toner zamiennik na który sprzedawca Raptor_ink daje 120miesięcy gwarancji. Mój ma około 12 miesięcy i jest zużyty w 20%.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

jeszcze nie widziałem w życiu tonera z 120 miesięczną gwarancją 12 miesięczną na zamiennik i owszem

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Podczas zakupu nawet nie zwróciłem uwagi na ilość miesięcy gwarancji bo wcześniejsze zamienniki miałem około 5lat. Niestety nie pamiętałem u kogo je kupiłem.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Tutaj sprzedawca jest jednocześnie producentem i gwarantem.

Co do reklamacji to składają ja trzeba określić czy to reklamacja z tytułu gwarancji czy niezgodności z umową (czyli potocznie rękojmi). 

W przypadku rękojmi jak usterka wystąpi w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zakupu, przyjmuje się, że produkt był wadliwy w momencie sprzedaży.  Po upływie tego okresu, ciężar udowodnienia że produkt był wadliwy w momencie sprzedaży ponosi kupujący.

W przypadku gwarancji obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwarancyjnej.

Ps. Porządna firma wymieniła by toner, nawet dla samego sprawdzenia, czy ewentualnych poprawek w przyszłych rewizjach. No chyba że rzeczywiście toner się zużył, a nie wysypał w drukarce (ci powinno być widoczne w drukarce).

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela a jesteś pewny że dałbyś 120 miesięcy na toner gwarancji to jest 10 lat ciekawe czy to serio czy się o 0 pomylił, aż się zapytałem z ciekawości

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Możesz dać nawet dożywotnią gwarancję bo jak zużyje się proszek to i tak nikt gwarancji nie uzna. Przypuszczam że jakaś pomyłka.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Akurat producent mógł dać taki okres gwarancji. Pytanie tylko o jej warunki i wykluczenia (wystarczy dać np. "gwarancja ważna do zużycia" i już okres gwarancji się skraca).

Ps. Pracowałem kiedyś w sklepie, gdzie były sprzedawane zamienniki do drukarek (różnych firm, ale z tych znanych marek zamienników). O ile klienta nie **piiip**ał mechanicznie lub nie było to zużycie tonera czy tuszu (realne, a nie wg chipa, które czasem źle zliczają), to gwarancja była uznawana. 

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Zestaw tonerów kupiony 28 wrz 2021, toner żółty wymieniony po reklamacji zainstalowany w drukarce 30 kwietnia 2022r. Czyli sam toner żółty licząc od momentu reklamacji a nie od zakupu to nie ma jeszcze roku. Drukarka była czyszczona 2x. Pierwszy raz po żółtym tonerze drugi raz po czarnym tonerze. Miałem wcześniej inne tonery zamienniki ale nigdy nie miałem takich problemów tzn żeby sypał się proszek albo skończył się po 20%

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Kartrydż z którego sypał się proszek powinien być wymieniony na nowy a nie naprawiany. W kartrydżu są 2 zasobniki na proszek. Jeden główny w którym jest świeży proszek a drugi (śmietnik) mniejszy w którym jest tak zwany toner resztkowy. Jeżeli z kartrydża sypał się proszek to śmietnik był już pełny czyli po wydrukowaniu kilku stron brakowało dużo proszku. Problem jest w prawidłowym ustawieniu odpowiedniej szczeliny listwy. Kiedyś sam napełniałem tonery do drukarki czarno-białej. Inaczej. Zestaw kosztował 156.90zł obecnie kosztuje 215zł według opisu powinien wystarczyć na 5900stron. Nie chodzi mi o koszta tylko sposób w jaki sprzedawca traktuje klienta. Mogłem zamiast odsyłać toner i płacić 20zł za wysyłkę kopić u innego sprzedawcy nowy zamiennik za 24zł. Tylko po co jest gwarancja/rękojmia.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Te zamienniki to regenerowane i ponownie napełniane oryginalne kartridże. Wytworzenie nowego kartridża naruszyło by prawa patentowe producenta. Oczywiście wszelkie części powinny być nowe (chyba że Janusz biznesu przycebuli).

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A co Allegro na to ? Ma prawo odrzucić reklamację, pozostaje Ci sąd.

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Dostałem odpowiedź że allegro nie może wpłynąć na decyzję sprzedawcy. Trochę to bez sensu. Wysłałem zdjęcia i wydruki stanu drukarki jednak sprzedawca twierdzi że toner zużyty i już. Wypadało by zadać pytanie ile było rzeczywiście proszku w nowym tonerze. Nikt nie drukuje żółtych karteczek na drukarce laserowej. Nawet gdyby ktoś próbował to musi trafić z kolorem bo inaczej nie zużyje jednego tonera.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ksantos1 druga rzecz czy trzymasz non stop włączoną drukarkę?

 

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Drukarka jest używana sporadycznie i nie jest włączona cały czas. Czarny kolor wydrukował 214stron w ciągu 9miesiecy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ksantos1 skąd taka hipoteza że tylko żółty kolor na zdjęciach zużywa żółty proszek w tonerze?
żółty toner jest dodawany do wszelkich odcieni żółtego i pomarańcza aż po czysty czerwony oraz do odcieni zieleni przez różne morskie odcienie z niebieskim aż po właściwy niebieski. Żółty kolor wychodzi najszybciej po czarnym

oznacz moderatorów

Ksantos1
#8 Zapaleniec#

Uważasz że przy takim stanie drukarki  powinien skończyć się proszek w żółtym tonerze? Stan tonerów: czarny 90%, turkusowy 70%, purpurowy 70%, żółty 80%  Toner żółty  i czarny były wymieniane na gwarancji bo sypał się z nich proszek czyli wydrukowały mniej niż pozostałe. Żółty według drukarki był użyty na 197stronach i powinien jeszcze wydrukować 700stron. To nie jest pierwszy zestaw tonerów w tej drukarce i wiem w jakim tempie zużywały się wcześniej tonery i nigdy żaden kolor nie zużył się wcześniej niż czarny bo najczęściej drukuje czarnym. Czarny według drukarki wydrukował 214stron i powinien jeszcze wydrukować 1950stron.

oznacz moderatorów