anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucona reklamacja za błędny parametr w ofercie

Client:95760312
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, Zwracam się z następującym problemem.. Zakupiłam lodówkę, przy której zakupie zależało mi głównie na konkretnych parametrach sprzętu : wymiary, pojemność chłodziarki i zamrażalki oraz obowiązkowo posiadanie funkcji no Frost. Wszystkie te parametry zaznaczyłam w filtrach przy wyszukiwaniu ofert. Zakupiłam lodówkę, która w parametrach miała zawarte wszystkie niezbędne informacje dla mnie jako kupującego, wszystko się zgadzało. Otrzymałam lodówkę, w której niestety zaczęła skraplać się woda. Postanowiłam o tę usterkę zapytać sprzedawcę, który w dyskusji na allegro stwierdził że NIE JEST to lodówka z funkcją no Frost i jest to normalne. Jednakże lodówka którą zamówiłam, miała wyraźnie zaznaczoną funkcję no Frost w parametrach, co znajduje się również w informacjach pozakupowych. Po wysłaniu zrzutu ekranu sprzedawcy z tą informacją, wypiera się on błędu, mimo iż został on już przez sprzedawcę poprawiony w ofercie lodówki o której mowa (czym moim zdaniem, przyznaje się do swojego błędu). Całkowicie odrzuca moją reklamację i nie proponuje żadnego rozwiązania w zaistniałej sytuacji, mimo że mnie kupującego wprowadził w znaczący błąd. Otrzymałam niestety nie taki produkt jaki był w ofercie, przez co uważam że był on niezgodny z opisem. Sprzedawca natomiast upiera się że w opisie nie było takiej informacji tłumacząc się że w opisie była informacja TYP CHŁODZENIA: STATYCZNY RODZAJ ROZMRAŻANIA: AUTOMATYCZNE , myślę jednak że parametry są równie wiążące – tym bardziej w przypadku takiego sprzętu gdzie to w PARAMETRACH zawarte są wszystkie najważniejsze dane techniczne. Uważam, iż ze względu na taki błąd, sprzedający powinien wymienić sprzęt na właściwy z funkcją no Frost – jak było w parametrach produktu). Bardzo proszę o informację co w takiej sytuacji, gdzie niestety ze sprzedającym absolutnie nie da się dojść do porozumienia.

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:95760312 Cześć. 🙂 Jeśli w opisie (parametry produktu to część opisu) była informacja, że lodówka ma taką funkcję, a w rzeczywistości otrzymałeś inny produkt, bez tej funkcji, to jak najbardziej możesz złożyć reklamację, bo jest to produkt niezgodny z opisem. 

Czy prowadzisz dyskusję ze sprzedającym w tej sprawie? Jeśli nie, to ją rozpocznij, złóż reklamację, opisz problem i podaj swoje roszczenia reklamacyjne. W razie problemów pracownik Allegro włączy się w dyskusję i pomoże Wam rozwiązać zaistniałą sytuację. 

oznacz moderatorów

Client:95760312
#7 Wielbiciel#

Tak, prowadzona była dyskusja. Allegro w końcu kazało złożyć wniosek na Allegro Protect ponieważ serwis nie może nic zrobić jeśli sprzedający odrzuca reklamację, lecz boję się że nie otrzymam zwrotu pieniędzy ani wymiany sprzętu. Również uważam że parametr to także opis produktu, lecz sprzedający uważa inaczej.

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:95760312 Jeśli został Ci już udostępniony wniosek Allegro Protect, to go koniecznie złóż. Te wnioski są rozpatrywane bardzo szybko (zwłaszcza że masz Allegro Smart!). Nie zostawimy Cię bez pomocy. 🙂 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Koniecznie złóż ten wniosek do Allegro Protect.

oznacz moderatorów

Client:95760312
#7 Wielbiciel#

Już złożyłam, czekam z niecierpliwością na odpowiedź.. jednak był to dość spory wydatek przez co liczę że sprzedawca będzie pociągnięty do jakiejkolwiek odpowiedzialności w tej sprawie.

oznacz moderatorów

Firma-Polmer
#11 Animator#

Teraz postaw się z drugiej strony, czyli ze strony sprzedawcy. 
Parametry oferty brane są z katalogu Allegro, katalog jak sama zauważyłaś posiada wiele błędów, realnie patrząc sprzedawca pracuje nad poprawnym opisem i za to może wziąć odpowiedzialność, niestety walka z katalogiem all jest utrudniona, gdyż w każdej chwili parametr może się zmienić (jak np ktoś następny zgłosi błąd). Jest to narzędzie niestety niedopracowane i wieluuuuuu sprzedawców potwierdzi moje słowa. Jest to twór który sprawia wiele problemów zarówno sprzedającym jak i kupującym ale ktoś kto to wymyślił idzie w zaparte że jest wszystko w porządku. Nawet poniższe wpisy moderatorów że to odpowiedzialność sprzedawcy jest w parametrach potwierdza tą upartość w swoich poglądach. 

Wiele razy musiałem wręcz z uporem maniaka udowadniać, że produkt który posiadam w swoim sklepie nie ma takich parametrów jak produkt w katalogu, zaznaczam iż produkt w katalogu identyfikowany jest przede wszystkim po kodzie EAN który jest podporządkowany przez producenta i zdarzają się takie sytuacje że produkt zostaje zmieniony a EAN zostaje. 


W Twoim przypadku masz również 100% racji by dochodzić swoich praw - bardziej ten wywód dotyczył ogólnej polityce All w stosunku do parametrów zawartych w katalogu.

oznacz moderatorów