Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Sprzedający wysłał mi produkt niezgodny z opisem. W ofercie były numery lamp o oznaczeniach 5g1941033 oraz 5g1941034 a dostarczono mi produkt o oznaczeniach 5g1941033 oraz 5g1941032. Dodatkowo produkt był klejony pomimo tego, że pytałem czy nic nie było naprawiane lub klejone (niestety tylko rozmowa telefoniczna). Próbowałem kontaktować się ze sprzedawcą ponieważ chciałem zwrócić towar a sprzedający powiedział, że nie przyjmujezwrotu i zaczął kręcić, że przecież mocowania są na miejscu to nie znaczy, że nie były klejone, w kolejnej wiadomości pisał, że jak były klejone to on o tym nie wiedział (totalny laik zobaczy, że jest tam pełno kleju).
Chciałem więc skorzystać z allegro protect ponieważ dostarczony produkt jest niezgodny z opisem a wniosek zostaje odrzucony tłumacząc się tym, że to od sprzedawcy zależy reklamacja.
Czy ja czegoś nie rozumiem? Przecież otrzymałem produkt niezgodny z opisem co jest podstawą do ubiegania się o zwrot pieniędzy (oczywiście lampy chce odesłać do sprzedającego) a mimo tego wniosek odrzucony. Jeśli dobrze rozumiem to zwrot następuje od allegro a następnie allegro "walczy" o odzyskanie pieniędzy ze sprzedającym. Czy trafiłem na niekompetentną osobę czy czegoś nie rozumiem?
Pozdrawiam
Noe znam szczegółów przebiegu rozmowy itd. ale poczytaj, najpierw dyskusja itd: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/allegro-protect/warunki-skorzystania-z-allegro-protect-qzdAg...
Przeczytałem to już wcześniej i jest tam jasno opisane kiedy można skorzystać z allegro protect. Produkt niezgodny z opisem i dokładnie taka sytuacja ma miejsce u mnie.
Tak ale także że po 14dniach, minęło rozumiem. Allegro czeka ponieważ sprzedajacy moze wykazywać wolę "porozumienia".
Tak, dopiero w 14. dniu zgłosiłem się do allegro protect ponieważ najpierw toczyłem dyskusję ze sprzedającym i chciałem się dogadać co do "normalnego" zwrotu.
@Client:49185515 a jak zakończyła się dyskusja na allegro? Bo chyba zgłosiłeś problem z zamówieniem?
Masz na myśli rozmowę ze sprzedającym czym allegro protect? Sprzedający utrzymuje wersję, że nie ma sobie nic do zarzucenia, z kolei allegro protect odpisuje mi, że decyzja o reklamacji jest zależna od sprzedającego.
Jednak w tym przypadku ja po nieudanej próbie ze sprzedającym chce skorzystać z allegro protect więc to chyba allegro decyduje a nie sprzedawca.
@Client:49185515 Cześć. W pierwszej kolejności spróbuj porozumieć się ze sprzedającym w rozpoczętej dyskusji. W razie problemów poproś o pomoc Allegro.
Próbowałem się porozumieć ze sprzedającym jednak on twierdzi, że nie ma sobie nic do zarzucenia i nie przyjmuje do wiadomości, że wysłał zły towar. Ba, w pewnym momencie zarzucił mi, że to ja próbuje go oszukać bo rzekomo znalazłem tańszy towar i dlatego próbuje zwrócić...
Lampy co prawda są z tego samego samochodu, ale z różnych roczników i z różnym systemem (jeden ma regulację ksenonów, drugi nie ma). Nawet na logikę nie mogę takich lamp zamontować do samochodu ze względu na przepisy ruchu drogowego.
Pomijam już fakt, że wystawianie lampy lewej i prawej jako komplet (ale tak naprawdę różnych lamp) jest moim zdaniem celowym wprowadzaniem kupującego w błąd.
@Client:49185515 Jeśli produkt nie jest zgodny z opisem, to w pierwszej kolejności powinieneś złożyć reklamację u sprzedającego. Jeśli sprzedający nie chce jej przyjąć, to w dyskusji poproś o pomoc Allegro - wypowiemy się w niej i pomożemy Wam dojść do porozumienia.
@ko_alka Chwila, co tzn. porozumieć ze sprzedającym, minęło 14dni w dyskusji, brak porozumienia, brak jakichkolwiek "ustępstw" i propozycji ze strony sprzedającego więc jak ma dojść do porozumienia?🤔
Dokładnie o to chodzi. Próbowałem się skontaktować i dogadać ze sprzedającym, z jego strony żadnej woli. Dlatego po 14 dniach chce skorzystać z allegro protect a tutaj dostaję odpowiedź, że to od sprzedającego zależy.
@LEW433 Skąd informacja, że dyskusja trwa 14 dni? Dyskusja została założona dwa dni temu. Dodatkowo ostatnia wiadomość należy do sprzedającego.
Stąd: Tak, dopiero w 14. dniu zgłosiłem się do allegro protect ponieważ najpierw toczyłem dyskusję ze sprzedającym i chciałem się dogadać co do "normalnego" zwrotu.
Przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd. Dyskusja nie trwa 14 dni, wymieniliśmy kilka wiadomości, sprzedający trzykrotnie zaznaczył, że nie przyjmuje zwrotu więc stwierdziłem, że sięgnę po pomoc z allegro protect.
Tak, ostatnia wiadomość należy do sprzedającego, który napisał, że zwrotu nie przyjmuje. Czy teraz mam znów pisać, że proszę o przyjęcie zwrotu a on znów odpisze, że nie przyjmuje?
Nie zwrotu, czytaj! składaj reklamację na niezgodność z opisem, napisz że powołujesz się na rękojmie. Sprzedający ma 14dni na jej rozpatrzenie.
Napisałem jeszcze raz wyraźnie zaznaczając, że produkt jest niezgodny z opisem i że powoluje się na rękojmię.
Czy to jednak coś zmienia skoro już wcześniej pisałem, że produkt jest niezgodny z opisem a sprzedający twierdzi, że jest zgodny? Jestem niemal pewny, że sprzedający napisze znów, że nie przyjmuje zwrotu...
Spokojnie, nie takie rzeczy się rozwiązywały.😁
Sprzedający odpisał ''To Allegro przydziela numery automatycznie nie ma to nic do rzeczy''.
Czyli teraz zwalanie winy na allegro... Jak allegro może przydzielać automatycznie numery części? 😮 Przecież to sprzedający wystawia tytuł ogłoszenia i podaje co sprzedaje.