Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłam na aukcji u tego samego Sprzedającego wkłady chłodzące do lodówki i patelnię granitową na sumę ponad 100 zł. Opłaciłam wysyłkę kurierem - ku mojemu zdziwieniu kuriera naliczono mi dwukrotnie i łącznie kosztował 39 zł. Dziwne, bo od lat kupuję na Allegro i nigdy się z czymś takim nie spotkałam. Paczka doszła wczoraj, po 2 dniach, ale jednym kurierem. Ok, trudno. Nie rozumiem, dlaczego za 1 paczkę opłaconą jednym przelewem płacę 2x.
W paczce były wkłady, ale w innym kolorze (drobiazg, to akurat nie jest istotne). Gorzej, że patelnia zupełnie nie ta, którą zamówiłam (koszt patelni to 89 zł). Zaraz po stwierdzeniu tego faktu nawiązałam kontakt ze Sprzedającym i poinformowałam go, że to nie jest właściwa patelnia, chcę ją zwrócić/wymienić. Sprzedający nie był zaskoczony - dostawa tej, którą kupiłam opóźniła się, itd. Mogą przyjąć zwrot, wymienić... Ale kiedy prosiłam o ustalenie jakichś jasnych i czytelnych warunków zwrotu/wymiany, nie uzyskałam konkretnych odpowiedzi, deklaracji. Dziwi mnie, że bez żadnej konsultacji ze mną Sprzedający włożył kompletnie inną patelnię (sztuka jest sztuka?) i wysłał. A przecież mógł napisać, że tej nie ma. Zaproponować anulowanie, albo dłuższy okres oczekiwania.
W związku z tym mam pytanie i prośbę: co powinnam zrobić w takiej sytuacji, żeby zabezpieczyć swoje prawa a jednocześnie bez pieniactwa i wystawiania pochopnych negatywów?
Nie chcę reagować pospiesznie, wystawiać negatywów, kłócić się ze Sprzedającym, itp. Mogę poczekać na dostawę patelni, którą faktycznie kupiłam nawet 3 tygodnie (Sprzedający o tym wspomniał). Chcę jednak mieć gwarancję, że moja reklamacja się nie przedawni (14 dni), że Sprzedający wyśle do mnie właściwy towar na swój koszt i jednocześnie kuriera, który odbierze ode mnie patelnię, którą dostałam w paczce. Ja i tak już zapłaciłam za 2 kurierów.
Czy moja dyskusja ze Sprzedającym wystarczy jako podstawa reklamacji? Czy mam poinformować o tym Allegro? Ja na pewno nie będę trzeci raz opłaca kuriera żeby odesłać coś, czego nie zamówiłam.
Bardzo proszę osoby doświadczone ( w tym również Sprzedających) o poradę.
@mrgodot złóż reklamację, możesz w dyskusji i odeślij towar na reklamację, lub poproś o odebranie może sprzedawca to oferuje i podeśle swojego kuriera ( za odesłanie powinien zwrócić kasę )
Dziękuję. Czy jeśli napisałam w dyskusji właśnie, że reklamuję towar, to jest właściwa reklamacja? Bo zaczynam mieć wątpliwości. Moja dyskusja skończyła się na tym, że mam się "na dyskusji" przypomnieć Sprzedającemu. A Sprzedający nawet nie napisał jakiegoś przepraszam. Po prostu nie miał towaru, który kupiłam więc włożył inny ... Jakieś to jest dla mnie niepojęte.
W zwrotach kurierem ma napisane, że na własny koszt mam zwracać. Ale kto mu kazał bez konsultacji ze mną wysyłać (na mój koszt!) kompletnie inną patelnię i to tak ok. 20 zł tańszą. Pierwszy raz mi się to zdarzyło a jestem na Allegro niemal od początku Allegro i tysiące transakcji na koncie.
Chciałabym żeby zabrał ode mnie tę patelnię, którą mam i której nawet nie chcę otwierać. Ale nie chcę za to płacić, a tym bardziej nadawać jej inaczej niż kurierem, który do mnie przyjedzie i ją po prostu zabierze.
@kostas11, powinnam włączyć do tej dyskusji Allegro?
Tak, koniecznie dołącz Allegro, sprzedawca nagle zmieni ton.
@mrgodot Otworzyłeś Dyskusję? https://allegro.pl/dyskusje/nowa Jak najbardziej możesz w niej złożyć reklamację i przedstawić swoje żądania. Po 24 godzinach możesz tam poprosić o wsparcie pracownika Allegro. Nie musisz pospiesznie wystawiać negatywów, poczekaj na finał Dyskusji. Jeżeli sprzedawca nie załatwi sprawy, Dyskusja nie rozwiąże problemu, zamknij ją po 14 dniach jako nierozwiązaną i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących;
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Po złożeniu wniosku sprzedawca otrzymuje stosowny komunikat i nagle zaczyna bardziej przychylnie patrzeć na Twoją reklamację.
Nie myl konsumenckiego zwrotu bez podania przyczyny z reklamacją. Ty towar reklamujesz, nie zwracasz.
Dzięki za zwrócenie mi uwagi. No właśnie, - jak słusznie napisałeś - ja reklamuję. Nie dlatego, że mi się nie podoba, rozmyśliłam się, już mi się przestało podobać, tylko po prostu dostałam coś kompletnie innego - inny materiał, inny wymiar, inny kształt, inna cena. I w dodatku dla płyt indukcyjnych, a ja mam ceramiczną elektryczną. Wkładów nie reklamuję bo mają inny kolor - to mało istotne, nie jestem upierdliwą klientką.
Czyli chyba poproszę Allegro o pomoc, monitorowanie. Nie wiem jak to będzie wyglądało, bo pierwszy raz mi się coś takiego przydarzyło.
@mrgodot możesz reklamować tylko część zamówienia - wkłady zostawić, a patelnie reklamować, ponieważ otrzymałaś nie to co zamawiałaś. W dyskusji poproś proszę o pomoc pracownika Allegro (taka opcja jest możliwa po 24h od otwarcia). Kiedy Sprzedający będzie już miał patelnie, którą chciałaś kupić, będziesz mogła dokonać zakupu albo będziesz mogła ją kupić u kogoś innego, jest to całkowicie Twoja decyzja.
@mrgodot Pamiętaj że to jest reklamacja i sprzedający ponosi koszty wysyłki(uzasadniona reklamacja). Dyskusja to nie żadna trudność, sprzedawca zmieni zdanie, a jakby z jakiegoś powodu jednak nie zmienił, masz prawo do złożenia wnioski z POKu, tu masz warunki skorzystania z POK: https://allegro.pl/pomoc/dla-kupujacych/program-ochrony-kupujacych/warunki-skorzystania-z-programu-o...
Szczerze? Jakby mi się takie coś przytrafiło to odesłałabym całość zamówienia, zażyczyłabym sobie zwrotu wszystkich kosztów i kupiła o kogoś innego. Wszystko od początku do końca nie tak jak być powinno i do tego brak konkretnych deklaracji naprawienia sytuacji.
A naliczenie za kuriera podwójnie i wysłanie jednym bez zwrotu nadpłaty to całkowita kompromitacja sprzedawcy.
@Kaliope_Brzeg Z pewnością ten sprzedawca odezwie się że dostał niesłusznie "złośliwy" komentarz. Co On sobie myślał wysyłając inny towar?
@Kaliope_Brzeg zgadzam się, że to kompromitacja sprzedawcy. Jedyne co mogłoby go uratować to przeproszenie klientki, dosłanie właściwej patelni z odpowiednim gratisem, który zrekompensuje złe wrażenie jakie zostawił po sobie 🙂
Dziękuję wszystkim za pomoc.
Poprosiłam Allegro o włączenie się do dyskusji. Przedstawiciel Allegro zapoznał się z naszą wymianą zdań, poprosił mnie o chwilę cierpliwości, a Sprzedającego zobowiązał do pilnego załatwienia sprawy. Sprzedający potwierdził. Dzięki temu mam poczucie, że ktoś nad tym czuwa i nie zostanę olana.
Macie rację, 2x naliczenie kuriera i samowolne wysłanie kompletnie innej rzeczy jest kompromitujące. Raczej nie kupię już niczego więcej u tej osoby. Zwróciłabym wszystko, ale nie wiem ile by to trwało i czy naprawdę otrzymałabym wszystkie pieniądze z powrotem.
Uzbrajam się więc w cierpliwość i czekam na wymianę patelni 😎
@mrgodot, mam nadzieję, że ta sytuacja nie zniechęci Cię do ponownego zakupu na Allegro. 😊
Niestety, sprawa się nie rozwiązała. Sprzedający zapewniał w Dyskusji, że się odezwie w sprawie wysyłki właściwej patelni, ale nic takiego się nie stało. Allegro zamknęło dyskusję po 30 dniach i nie mam już ani chęci i możliwości prowadzenia dyskusji, ani chęci dalszego czekania aż Sprzedający się obudzi. Może właśnie o to mu chodziło,
Dzisiaj wypełniłam wniosek o rekompensatę w POK. To chyba jedyne co mi zostało. Nie wiem jak to działa, ale mam nadzieję, że wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie.
Czy ktoś z was ma jakiś lepszy pomysł albo radę co jeszcze powinnam zrobić? Oprócz wystawienia wielkiego negatywa Sprzedającemu, bo to zrobię z pewnością.
@mrgodot Bardzo mi przykro, ale Twoja dyskusja została zakończona automatycznie, ponieważ minęło 30 dni od jej rozpoczęcia, a Ty nie określiłaś, czy udało się rozwiązać sprawę. W kwestii wniosku do Programu Ochrony Kupujących otrzymałaś dziś od nas wiadomość mailową, dlatego sprawdź proszę swoją skrzynkę pocztową. Sprzedający otrzymał od nas ostrzeżenie, aby wyjaśnił sprawę w ciągu najbliższych 2 dni. Jeżeli tak się nie stanie, prosimy Cię o ponowny kontakt.
Tak, dziękuję. Oczywiście widziałam twoją odpowiedź i wiem, że pilnujecie sprawy. Ale ... cała odpowiedź dzisiaj od Sprzedającego to:
"Witam,
Pamiętamy o patelni ,
..."
I tak na logikę - co to ma dla mnie oznaczać i co mam z tym zrobić? Mam już dość. Nie Allegro, tylko tego nieuczciwego Sprzedawcy.
Pewnie bym tę patelnię kupiła już gdzie indziej. A naprawdę nie muszę jej mieć. Poszłam na rękę Sprzedającemu ale chyba nie warto było.
Spokojnie, to mnie wcale nie zniechęci do zakupów na Allegro.