anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałam zniszczony towar

Sola_2004
#2 Obserwator#

Witam, po otwarciu przesyłki, już po wyjściu kuriera , zobaczyłam że towar który kupiłam jest połamany (zegar na płycie akrylowej) . Napisałam o tym sprzedawcy który stwierdził że mam złożyć reklamację u przewoźnika bo to na pewno wina kuriera. Wg mnie towar był słabo zabezpieczony przed zniszczeniem , opakowanie z zegarem wrzucone do trochę większego kartonu , to wszystko. Reklamację złożyłam ale DPD ma 30 dni na odpowiedź. W związku z tym że mija dzisiaj 14 dni od daty otrzymania przesyłki zgłosiłam zwrot towaru. Sprzedawca od razu wysłał mi wiadomość że  "jeżeli zwrot zostanie dokonany z przesyłką uszkodzoną , zgodnie z przepisami obniżymy wartość zwrotu. " Nie wysłałam jeszcze przesyłki ze zwrotem. Obawiam się że przewoźnik nie uzna reklamacji , od sprzedawcy nie otrzymam zwrotu i ja zostanę z niczym . Co mam robić ?

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

mdrogeria
#21 Demiurg#

Sola_2004 nie prawda to sprzedawca odpowiada za dostarczenie Ci pelnowartościowego produktu i to na nim ciąży obowiązek dochodzenia się z przewoźnikiem . Otwórz dyskusję i domagaj się wydania produktu zgodnego z opisem . Po 24H poproś pracownika allegeo o pomoc , dalej wszystko potoczy się po Twojej myśli , ważne nie porzucaj dyskusji , odpowiadaj na wiadfomości w miarę możliwości szybko .

oznacz moderatorów

Sola_2004
#2 Obserwator#

Dzięki za szybką odpowiedź, tak zrobię .

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Sola_2004 Nie zgłaszaj sprzedawcy zwrotu, tylko wyślij mailem pisemną reklamację z powodu wad towaru. Sprzedawca odpowiada przed Tobą za wady, a nie kurier, nie masz obowiązku składać reklamacji w firmie przewozowej i czekać na jej rozpatrzenie. Nie masz też obowiązku sporządzać żadnych protokołów szody z kurierem. Nigdzie nie zostało stwierdzone, że uszkodzenie nastąpiło w transporcie. Sprzedawca ma obowiązek Twoją reklamację rozpatrzyć i nie może Cię odsyłać do przewoźnika. Otwórz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w nim zgłoś problem i domagaj się w ramach reklamacji wymiany towaru na koszt sprzedawcy lub zwrotu wszystkich kosztów po odesłaniu, także kosztów odesłania. W Dyskusji pomoże Ci pracownik Allegro. Gdyby to nie pomogło, po 14 dniach zamknij spór jako nierozwiązany i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

oznacz moderatorów