Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem kamerę 8MPX o jakości 4k z mnóstwem funkcji. Kamera dotarła, lecz jest to kamera o 1080px o jakości HD jak głosi opis na opakowaniu, w środku znajduje się też model zupełnie inny niż ten jaki był na zdjęciach aukcji. Na dodatek kamera nie ma wejścia do prądu EU tylko brytyjskie. Udało się uruchomić kamerę na innym zasilaczu o tych samych parametrach. Okazało się, że jakość jest tragiczna i postaci idącej na odległości 3m nie da się rozpoznać twarzy.
Założyłem dyskusję chcąc zwrotu 200zł za nie ten model. Załączyłem zdjęcia.
Sprzedający nadał jakąś przesyłkę (chyba zasilacz) i zaczął się cieszyć, że dostałem kamerę ....
Ponowiłem pytanie o brakujące funkcje i znów zaznaczyłem, że to nie ten model i rozdzielczość. Załączyłem zdjęcia.
Sprzedający informuje, że pewnie źle ustawiłem i chce kontakt przez email i nie oszukują.
Wysłałem screeny aukcji i tego co dostałem oraz zapytałem jak ustawić kamerę HD na 4K. Dodatkowo poprosiłem o pomoc Allegro.
Allegro przypomniało sprzedającemu, że oferta jest wiążąca i mogę złożyć reklamację XD i zachęcili do proklienckiego podejścia.
Ponowiłem prośbę o wysłanie właściwego modelu, (Nacisnąłem zwrot towaru, gdyż miał być darmowy, ale okazało się, że mogę tylko samodzielnie odesłać - koszt 120zł) i opłacenie odesłania tego co mam.
Sprzedający pisze, że mogę nie być w stanie obsłużyć niektórych funkcji kamery znów cisza, że zupełnie inny towar.
Oceniłem towar i sprzedającego na 1 gwiazdkę, poprosiłem allegro o pomoc, gdyż sprzedający nie chce się dogadać. Chcę darmowego zwrotu lub 200zł zniżki.
Sprzedający chce negocjować, ale przez email i żebym zamknął dyskusję. Twierdzi, że się z nim nie komunikowałem i wyrzuca mi, że moja zła ocena poważnie wpłynęła na funkcjonowanie ich sklepu...
Allegro mówi, że mam odesłać towar na mój koszt(koszt 120zł), a sprzedawca mi go zwróci jak uzna zasadność reklamacji, proszą o ustalenie warunków wysyłki.
Dalej się nie zgadzam na to. Idę do rzecznika praw konsumenta - zarówno podejście allegro jak i sprzedającego.
Co mogę jeszcze zrobić,?
Na tą chwilę bezpieczniej jest kupować na innym chińskim portalu niż tutaj i żałuję, że wróciłem do Allegro.
@RihnoHead przykro mi, że nie jesteś zadowolony z przebiegu dyskusji, ale w przypadku reklamacji tak to wygląda: Kupujący odsyła przedmiot na własny koszt, a po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji, sprzedający ma obowiązek ten koszt zwrócić. Nie zamykaj proszę dyskusji, dopóki temat nie zostanie rozwiązany, a w przypadku braku odpowiedzi sprzedającego możesz ponownie poprosić o naszą pomoc.
@RihnoHead Przy reklamacji z powodu wad lub niezgodności z opisem odsyłasz towar NA KOSZT SPRZEDAWCY. To nie jest zwrot bez podania przyczyny, gdy Ty płacisz za odesłanie. Jeżeli sprzedawca nie chce uznać Twojej reklamacji, zamknij spór jako nierozwiązany i złóż wniosek o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
ustawa konsumencka dokładnie mówi co możesz w tej sytuacji zrobić
trafiłeś na niegramotnego sprzedawcę,
który nie ogarnia polskich przepisów bo swoim kraju ma inne
Allegro mówi, że mam odesłać towar na mój koszt(koszt 120zł), a sprzedawca mi go zwróci jak uzna zasadność reklamacji
serwis podaje ci opcje zgodne z prawem, podobnie jak i @la_nika
wystawienie komentarza negatywnego (przed realizacją gwarancji) i takie wpisy mogą mieć znamiona czynu niedozwolonego
jest coś takiego jak
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Zgodnie ze stanowiskiem Sądu Najwyższego (wyrok z dnia 12 października 2010 r., III KK 76/10):
Osobie, która poniosła szkodę z powodu działania innej osoby, przysługuje roszczenie o odszkodowanie i ma ono niewątpliwie charakter „wierzytelności” w rozumieniu art. 191 § 2 KK. Tym samym, jeżeli osoba, której wyrządzono szkodę (chociażby w postaci utraty korzyści, które mogłaby osiągnąć, gdyby szkody jej nie wyrządzono), stosuje zamiast drogi prawnej zakazane przez art. 191 § 2 KK środki, to formalnie wypełnia ona znamiona tegoż przestępstwa.
Sprawa rozwiązana!!!!
Wypełniłem formularz kontaktowy i w odpowiedzi dostałem linki do Ochrony Kupującego. W ciągu 10h dostałem zwrot części kwoty i jestem w pełni content!!!
Dzięki 🙂
I Twoim zdaniem sprawa jest rozwiązana bo nie dałeś się nabrać i odzyskałeś kasę, tak?
A inni?
Ludzie, kiedy Wy wreszcie zaczniecie zgłaszać takie sprawy na Policję i do prokuratury??
Kiedy Wy wreszcie nauczycie się walczyć z kuhestfffem??
Jeśli dostałeś kamerę FullHD zamiast 4K to jest oszustwo!!!!
Jezusieee kochany!!!!
Naprawdę tak ciężko???
Za Chiny ludowe polska policja ma zasięg?😉
Ale ma zasięg do Poznania, wniosek prokuratora i za kant na terenie EU firma z Allegro znika, tymczasem nic się nie stało bo nie ma poszkodowanych więc... wsio ok.