Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Towar przyszedl uszkodzony nie posiadam protokołu czy moge zwrócić jako uszkodzony
No spoko.
Wymyślaj dalej jeśli Ci lepiej,ale to co robisz nie jest normalne😐
Dla Ciebie zwrot to to samo co reklamacja,więc myślę,że na tym powinniśmy zaprzestać dyskusję.
No cóż,pozostaje współczuć...
Baw się sama.
To co istotne zostało już napisane Pani Rzecznik🤣
@konto zamknięte
😄 Tak, dla mnie zwrot to to samo co reklamacja, ja w ogóle tego nie odróżniam, nie mam o tym pojęcia, o rękojmi też nie mam 😄
Sam sobie współczuj, bo współczucia wymagasz 🙂
@konto zamknięte Nie ma Pan/i racji. Nabywca dostał uszkodzony przedmiot, a zapłacił za dobry. Chce go zwrócić i ma do tego prawo. Ten "zwrot", to w tym wypadku reklamacja. Często sam się nie zgadzam z @xyz96 ale akurat w tym przypadku ma sto procent racji.
@mr_oma @Cott666 @xyz96 @konto zamknięte @mdrogeria @kostas11
1. Oczywiście Kupujący może zwrócić/reklamować przedmiot uszkodzony w transporcie i to sprzedawca dopowiada za transport. Koniec kropka.
2. Mnie ciekawi co innego. Nie ma protokołu spisanego przy kurierze ( czy do 7 dni po) - Skąd Sprzedający ma widzieć że powstałe uszkodzenie mechaniczne ( bo zakładam ze o takie chodzi) nie powstało po odbiorze przedmiotu? Ja na miejscu Sprzedającego taką reklamację bym od razu odrzucał...bo jaki jest dowód że tak nie było?
Opcja "zwrot" - będę do tego co chwilę wracał, dopóki ktoś pi nie przedstawi odpowiednich przepisów prawa.
Kupujący odstępuje od umowy i wysyła sprzedającemu stosowną informację. Sprzedającemu - a nie serwisowi Allegro (Allegro nie jest stroną transakcji). Sprzedający otrzymuje od Allegro e-mail, że kupujący dokonał zwrotu. Nie otrzymuje tej informacji od kupującego. Dodatkowo, w tej wiadomości e-mail brak jest jakiejkolwiek informacji, że kupujący odstąpił od zawartej umowy. Opcja "zwrot" jest przez kupujących wykorzystywana do różnych celów: wymiana, reklamacja, zwrot. Niestety, Allegro nie udostępnia takich opcji w tym zwrocie i są to indywidualne ustalenia pomiędzy stronami transakcji (z wyłączeniem Allegro, gdyż nie jest ono stroną transakcji). Więc sprawa nader oczywistą jest fakt, że opcja "zwrotu" przez Allegro nie jest równoznaczna z odstąpieniem od zawartej umowy przez kupującego - brak wyraźnego i jednoznacznego oświadczenia woli kupującego. Żeby taki zwrot był równoznaczny z odstąpieniem od umowy potrzebny jest dodatkowy formularz odstąpienia od umowy. Lub info na e-mail typu : "nie chcę tego towaru".
Jak się mylę, to proszę o sprostowania (od sprzedających lub moderatorów) i podstawy prawne, odpowiedzi od "nożyczek" i innych "teoretyków" kompletnie mnie nie interesują.
@maxr01 Moim zdaniem ma Pan słuszność. Zwrot ma być jasno wyrażony bezpośrednio sprzedającemu. Może być mailowo, ale nie przez jakichś pośredników.
@pinsplash, Sprzedający jest odpowiedzialny za towar do momentu otrzymania go przez Kupującego. Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że uszkodzenie nastąpiło z winy przewoźnika, Kupujący może spisać protokół szkody, jednak chciałabym podkreślić, że nie ma takiego obowiązku.
Co do punktu drugiego, jeśli Kupującym jest konsument, a wada przedmiotu została zgłoszona w ciągu roku od wydania, domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania przedmiotu i to na Sprzedającym ciąży obowiązek udowodnienia, że wada powstała z winy Kupującego (uprzedzając pytania, podstawa prawna to Art. 5562. k.c).
@mr_oma Jak oceniamy to prawdopodobieństwo ? I kto to robi? 🙂
A tak na poważnie - wada, tak np popsuł się ekspres do kawy. Ale uszkodzenie mechaniczne - ekspres ma zbity pojemnik na kawę?
Bo zdojesz sobie sprawę do czego taki tok rozumowania prowadzi - do tego : Sprzedajacy jest odpowiedzialny za wszelkie zniszczenia mechaniczne dokonane przez kupującego w ciagu roku nawet te wynikające z jego nie uwagi, złej woli czy nie czytania instrukcji..... czy coś pokręciłem ?🤔
@pinsplash, każda taka sprawa jest wyjaśniana indywidualnie. Ja natomiast powiedziałam Ci jak to wygląda od strony prawnej.