Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzien dobry,
kupilem (od osoby prywatnej, i sam takze jestem osoba prywatna) produkt za 475PLN. Niestety przesylka kurierska okazala sie calkowicie zniszczona (model samochodu). Na miejscu poprosilem kuriera o spisanie niezbednego protokolu. Choc kurier nie ukrywal, ze produkt powinien byc zapakowany w sztywne / twarde opakowanie, udalo sie to zrobic.
O wszystkim poinformowalem mailowo (w tym przez ALLEGRO), wraz ze zdjeciami uszkodzen (zapakowanego w przesylke, oraz takze po rozpakowaniu, i przeslalem takze skan protokolu uszkodzenia). Jednoczesnie powolujac sie na przepisy KC poprosilem o zwrot pieniedzy. Sprzedajacy potwierdzi, ze zgadza sie ... po czym nie przelewa pieniedzy, pomimo (takze za Panstwa posrednictwem) przesylanych ponaglen.
W rozmowie telefocznicznej sprzedajacy warunkuje zwrot pieniedzy, uzyskaniem zadoscuczynienia od firmy kurierskiej.
Prosze o pomoc i informacje co mozna w tej sprawie zrobic?
Pozdrawiam
Przy zakupie od firmy nie było by prawnego problemu, odsyłasz z protokołem i sprzedawca ma 14 dni 🙂
Przy osobach prywatnych możesz mieć troszku walki, jak allegro go nie zmusi to zostaje Ci POK, odszkodowania nie dostanie bo było źle spakowane 😞
Też chciałbym wiedzieć jak to wygląda, tak z ciekawości.
Miałem parę takich sytuacji od klientów, nadawali u mnie w punkcie kurierskim meble (miały szklane elementy) i paczki też nie były odpowiednio zabezpieczone (tak już zapakowali).
Wyglądało to tak, że paczki doszły uszkodzone, odbiorca spisał protokół szkody, my przesłaliśmy protokół wraz z dowodem wartości towaru jako pośrednik (meble kosztowały około 400zł). Był to przewoźnik Pocztex24. Reklamacja została odrzucona ze względu na brak odpowiedniego zabezpieczenia i ten sprzedający i tak musiał zwrócić odbiorcy pieniądze.
Nie chcę odpowiadać w ciemno, ale powinny Ci się należeć pieniądze chociażby z tego względu, że nie zadbał o odpowiednie zabezpieczenie towaru na czas transportu, a jak nie otrzyma rekompensaty od strony przewoźnika to może kierować sprawę do sądu. Ty i tak powinieneś otrzymać swoje.
--
Podobna sytuacja, kolumny-głośniki za 2000zł, DPD zwraca sprzedającemu tylko 1000zł mimo okazania faktury z pełną wartością towaru, a kupującemu i tak sprzedający zwraca 100%.
Rozpocząłeś z nim Dyskusję przez Allegro? Jeśli nie, to rozpocznij. Sprzedawca mimo wszystko nie ma obowiązku uznania reklamacji, a skoro nie zwraca wpłaty to oznacza, że ostatecznie jej nie uznał. Możesz iść z tym do sądu, możesz też starać się o rekompensatę z POK.
Dyskusję na Allegro otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
POK;