Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Ostatnio zakupiłem przez serwis produkt, który według aukcji miał być nowy i oryginalny. Cena również trzymała średnią cenę przedmiotu z innych ofert. Dużo komentarzy, pojedyncze negatywne, sprzedający - firma. Nic nie wzbudzało podejrzeń.
Towar dotarł dość szybko. Jak się okazało w innym kolorze niż zamawiany. Brak paragonu. Od razu zdeklarowałem zwrot.
Ale póki nie nadałem jeszcze paczki, obejrzałem dokładniej produkt. Jakość do ceny wypadało bardzo średnio. Postanowiłem rano sprawdzić numer seryjny urządzenia u producenta i otrzymałem odpowiedź:
"Numer seryjny wskazuje na możliwość podrobionego produktu".
Towar już zwrócony, pieniądze jeszcze nie, ale co mogę zrobić żeby ktoś inny nie dał się oszukać ? Czy allegro może coś w takiej sprawie zrobić ? Towar o wartości 1000zł - więc wysoka kwota jak za podróbkę.
Pozdrawiam
@pysiu007 Do paczki ze zwracanym przedmiotem powinieneś włożyć pismo reklamacyjne lub takie pismo wysłać sprzedawcy mailem. To reklamacja z powodu niezgodności z opisem nie zwrot bez podania przyczyny. Przy uznanej reklamacji sprzedawca powinien zwrócić Ci całą wpłaconą kwotę + koszt odesłania, o ile nie wymieni towaru na w pełni zgodny z opisem, czyli przedmiot oryginalny we właściwym kolorze. Allegro wprowadza w błąd tym formularzem zwrotu, kupujący za jego pomocą odsyłają także reklamowane produkty, a niektórzy sprzedawcy nie zwracają wszystkich kosztów, uznając to za zwykłe odstąpienie od umowy. Co do podróbek u tego sprzedawcy niewiele możesz zrobić. Możesz zgłosić do Allegro przez formularz swoje podejrzenia, ale serwis standardowo odmówi podjęcia działań informując, że może je pojąć tylko po zgłoszeniu przedstawiciela marki, co nie jest prawdą. Zgodnie z obowiązującymi przepisami do podjęcia działań wystarczy wiarygodne zawiadomienie i złożyć je może każdy.
Dzięki za odpowiedź. Myślisz że warto o tym wspomnieć w komentarzu do aukcji ?
Jeśli masz pewność że to podróbka, odpowiedni komentarz będzie ostrzeżeniem dla innych.
@pysiu007 Z komentarzem wstrzymaj się do zakończenia postępowania reklamacyjnego. I moim zdaniem - nie warto o tym wspominać, ponieważ nie masz pewności (może wskazywać - nie oznacza jeszcze z automatu, że oznacza) i sam możesz się narazić na odpowiedzialność karną.
No właśnie, o tym myślę. Mógłbym zacytować odpowiedź z bose.com "Numer seryjny wskazuje na możliwość podrobionego produktu" bo tak dokładnie w mailu napisali. Ewentualnie zasugerować sprawdzenie numery seryjnego przed zakupem ? Nie wiem jak sprytnie napisać, żeby czytającemu w dyskretny sposób zasugerować możliwość zakupu podróbki.
Ze wszystkim czekam aż dostanę zwrot za niezgodność koloru.
No to zacytuj, z podaniem źródła - być może faktycznie ustrzeżesz kogoś przez zakupem podróby. Gorzej, jeśli sprzedawca zacznie się rzucać i - jakimś cudem - to nie podróba 😉
Prawda, oczernianie sprzedawcy to to, co ludzie robią bezmyślnie pisząc zwykły nie-do-końca-zgodny-z-prawdą komentarz publicznie 😮
Tak, dlatego próbuje to przemyśleć i ubrać w słowa żeby samemu nie zrobić sobie "strzału w stopę". Dlatego kontaktowałem się z producentem wysyłając mu numer seryjny produktu. Z jednej strony mógłbym się cieszyć że mnie nie udało się oszukać i odpuścić temat, ale z drugiej szkoda mi osoby która może wyda swoje oszczędności na produkt, który okaże się podróbką.
a jakby tak.. dostałem przedmiot, który w opisie mijał się z prawdą 😄
albo według mnie sprzedawca opisując mój przedmiot minął się z prawdą 😄
Śmiało pisz, że masz wątpliwości czy produkt jest oryginalny. Na stronie producenta otrzymałeś info, że może być podrobiony - za to nic Ci nie grozi, a innych ostrzeżesz.