Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę o poradę otrzymałam drukarkę z pęknięta szybką w skanerze. Sprzedawca nie odpowiadał na wiadomości nie odbiera telefonów włączyłam w końcu dyskusje i allegro przyznało mi że przysługuje mi możliwość zwrotu wymiany lub naprawy towaru. Powiedziałam że chce odstąpić od umowy. Jeśli nie chce czekać na akceptację reklamacji przez sprzedawcę 14 dni mogę, bo ma taką możliwość, zwrócić towar wcześniej przez opcje zwróć część lub całość towaru? Nie czekając na jego reakcje? Mam szanse na anulowanie zakupu? Zakupiłam drukarkę na raty od nowa allegro
@Vertical92 ponieważ jest to reklamacja a nie zwrot bez podania przyczyny sugerowałbym poczekać chwile na odpowiedź sprzedawcy w dyskusji.
Sprzedawca moze stwierdzić że usunie usterke lub wymieni przedmiot. Podczas pierwszej reklamacji to sprzedający podejmuje decyzje odnosnie przeprowadzenia procedury reklamacyjnej.
Może byc tez taka sytuacja że sprzedający sie nie skontaktuje i wówczas bedziesz mogła skorzystac z Programu Ochrony Kupujących nie ponosząc zbędnych kosztów przesyłek oraz nie szarpiąc sie z nieuczciwym sprzedawcą.
Czyli najlepiej będzie poczekać aż sprzedawca coś zaoferuje? Sądząc po tym jak obiera telefon i odpisuje na wiadomości raczej sie nie odezwie. Tylko muszę odczekać te 14 dni, tak?
@Vertical92 Tak, możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny nie czekając na rozpatrzenie reklamacji. Możesz też towar reklamować i żądać wymiany na sprawny lub naprawy, albo zwrotu pieniędzy w ramach reklamacji. Zwrot konsumencki w ciągu 14 dni robisz w zakładce Kupione i odsyłasz towar. Po odesłaniu, sprzedawca zwraca wpłatę do banku i Twój limit odnawialny powiększa się.
Weź tylko pod uwagę to, że przy zwrocie konsumenckim sprzedawca może zwrócić Ci pomniejszoną kwotę ze względu na uszkodzenie sprzętu, lepszą opcją będzie więc chyba reklamacja, ponieważ przy reklamacji niczego nie może pomniejszać. Zrób sobie dokumentację fotograficzną uszkodzeń.
Ma prawo pomniejszyc kwotę zwrotu nawet jeśli po otwarciu przesyłki zrobiłam zdjecia i wysłałam do niego bezpośrednio?
Tak, ma prawo, choć zdjęcia są pewnym dowodem na to, że towar już dotarł uszkodzony.
Lepiej złóż pisemną reklamację, może być mailem, może być w otwartej Dyskusji, domagaj się według uznania - naprawy, wymiany lub zwrot wszystkich kosztów, także kosztów odesłania. To nie sprzedawca ma Ci coś proponować, tylko Ty określasz w piśmie reklamacyjnym wady i swoje żądania. Złóż reklamację i poproś w Dyskusji o pomoc pracownika Allegro. Możesz też odesłać towar już teraz na adres do reklamacji podany w zakładce Reklamacja.