anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otwieranie dyskusji a strata punktów dla sprzedawcy

MAMY ROZWIĄZANIE!
-kusay-
#2 Obserwator#

Witam,

Mam jedno, nurtujące mnie, pytanie.

Jak to jest z otwieraniem, przez kupujących, dyskusji a utratą punktów sprzedawcy?

Łopatologicznie opiszę swoją sytuację.

Pojawił się problem z zakupionym przeze mnie przedmiotem więc chciałem napisać e-mail do sprzedawcy, lecz nie miałem już starych maili z dnia zakupu, żeby posłużyły jako szybki dowód transakcji, więc zauważyłem na stronie Allegro że jest opcja otwarcia dyskusji w historii zakupu tego przedmiotu. Nie wahając się stwierdziłem że to będzie najlepszy wybór na kontakt ze sprzedającym bo wszystkie dane transakcji są pod ręką. Sprawę chciałem załatwić (i załatwiłem) polubownie, bo tak zawsze do tego podchodzę, a tu okazuje się że przez moje otwarcie dyskusji sprzedawca traci jakąś punktacje (nie wiem dokładnie jaką bo nie jestem sprzedawcą). Jakbym o tym wiedział to w życiu bym tej dyskusji nie otwierał. Podejrzewam że takich ludzi jak ja jest setki, dlaczego nie ma nigdzie informacji że samo otwarcie dyskusji źle wpływa na sprzedającego? Ze sprzedającym dogadałem się w kilka minut, aż mi głupio że z byle otwarcia dyskusji on coś stracił, nawet odrobinę. 
Pytanie na koniec, czy jest możliwość cofnięcia, w jakikolwiek sposób, utraty punktów tego sprzedawcy? Kieruję to pytanie ze względu takiego że zachował się bardzo pozytywnie, wręcz mnie aż zaskoczył, takich sprzedawców powinno się doceniać.
Pozdrawiam
Mirosław Kuś

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
LEW433
#21 Demiurg#

@-kusay- Ty nie skontaktowałeś się z sprzedającym a otworzyłeś z nim dyskusję czyli tak jakbyś mu coś zarzucał,jakbyś z czegoś był niezadowolony a to jest dla Allegro podstawa do odebrania mu pkt.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@-kusay- Sam napisałeś, że pojawił się problem z przedmiotem. Dyskusje służą rozwiązywaniu problemów i Ciebie nie powinno interesować, jak to wpływa na sprzedawcę. Jeśli nie ma problemów transakcyjnych, nie ma potrzeby otwierania Dyskusji. Sprzedawca powinien sam o to zadbać. Nie możesz mieć wyrzutów sumienia z tego powodu, że skorzystałeś z narzędzia udostępnionego przez Allegro.

oznacz moderatorów
-kusay-
#2 Obserwator#

Problem problemem ale to nie jest powód by wszczynać od razu jakieś pretensje, spory. Normalny człowiek załatwia takie sprawy po ludzku, chce się dogadać. Chodzi o to że opcja otwarcia dyskusji jest nie jasna i wielu użytkowników, takich jak ja, niepotrzebnie robi szkodę innym, nie wiedząc o tym i nie mając wcześniej takiego zamiaru.
Zgodzę się z Tobą że dyskusję mogą służyć rozwiązywaniu problemów, lecz nie z tym kogo powinny interesować, przede wszystkim powinny interesować obie strony, czyli kupującego i sprzedającego, Allegro jako pośrednik powinien tylko się przyglądać, więc dając takie narzędzie jak "otwórz dyskusję" powinno też dać wybór czy obniżyć punktację sprzedawcy czy nie, zwykłą opcją do zaznaczenia a nie z góry tą punktację obcinać. Albo zmienić nazwę tej opcji bo po prostu wprowadza ludzi w błąd.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@-kusay- Po prostu oznacz dyskusję jako rozwiązaną.
Widzę, że nie ma tu skorych do pomocy😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
-kusay-
#2 Obserwator#

Tak właśnie zrobiłem, ale czy przez to sprzedający odzyska utracone punkty?

Dzięki za informacje
Miłego wieczoru

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@-kusay-, za samo otwarcie dyskusji nie traci punktów. Traci za zwlekanie z odpowiedzią w dyskusji lub za nierozwiązaną dyskusję. Oznacz dyskusję jako rozwiązaną i nie będzie problemu🙂

oznacz moderatorów
-kusay-
#2 Obserwator#

Dzięki wielkie za wytłumaczenie smile
Zdrówka życzę wink

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Czasem ciężko nie zwlekać, jak ktoś zakłada dyskusję o 3 w nocy (i notorycznie ok. tej godziny odpisuje), a człowiek zagląda na allegro dopiero o 10 rano (albo i później)😂

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere, teoretycznie w dyskusji masz chyba 24h na odpowiedź. Gorzej jest ze zwykłymi wiadomościami. O 1.53 kupujący zadaje pytanie, odpowiadam o 7.05 i już jakość sprzedaży leci w dół.:strzałka_w_dół:

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere, to ty nie wiesz, że Allegro to praca w ruchu ciągłym. Na 3 zmiany☠️

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Wiem. Dlatego właśnie nie pracuję w allegro (choć niektórzy już mnie o to tutaj posądzali)😂

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere, no widzisz, ja też nie pracuję w Allegro, a czasami mam wrażenie, że jestem na samym końcu ich przewodu pokarmowego😩

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte Za utworzone dyskusje traci jedynie dodatkowe punkty. Jeżeli nie miał żadnych otwartych dyskusji na [x] zamówień, to dostaje punkty. Z jedną otwartą dyskusją traci je wszystkie dopóki nie zostanie ona oznaczona jako rozwiązana.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

 @DarkStoorM, nie wiem jak u ciebie, ale u mnie utworzone dyskusje nie są oceniane

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte chodzi dokładnie o poniższą część:

Jak obliczamy punkty za Utworzone dyskusje

   Punkty zdobędziesz, jeśli kupujący nie utworzyli Ci żadnych dyskusji. Liczba punktów zależy od liczby zamówień.

  • od 10 do 99 zamówień - uzyskasz 5 pkt
  • od 100 do 199 zamówień - uzyskasz 20 pkt
  • od 200 do 299 zamówień - uzyskasz 25 pkt
  • od 300 do 399 zamówień - uzyskasz 30 pkt
  • od 400 do 499 zamówień - uzyskasz 40 pkt
  • od 500 zamówień - uzyskasz maksymalnie 50 pkt.

   Przykład:

   0 dyskusji, 421 zamówień - otrzymasz 40 pkt.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@DarkStoorM, a ja mam tak w jakości sprzedaży

Utworzone dyskusje:3
Klienci założyli Ci 3 dyskusje. Szybko odpowiadając i efektywnie rozwiązując problemy klientów pokażesz, że dbasz o wysoką jakość ich obsługi.
0 / 0
Nieoceniany
oznacz moderatorów
DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@konto zamknięte Nieoceniany, bo tu nie odejmują punktów, to jest "bonusowa" sekcja, więc mając otwartą dyskusję jest ona pomijana

@Knowhere dobrze, że przynajmniej są takie małe progi na dodatkowe punkty 😄

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@DarkStoorM, rzadko zaglądam do jakości, więc może nie zwróciłam uwagi, ale wydaje mi się, że nigdy nie miałam tam żadnych punktów. Może przegapiłam.

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@DarkStoorM Przy czym 9 zamówień, 0 dyskusji - 0 punktów😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów