anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paczka cała, towar sprawny, ale ma wadę fizyczną

MAMY ROZWIĄZANIE!
Janek_DPL
#7 Wielbiciel#

Produkt używany kupiony na allegro lokalnie opcją wysyłki smartem - allegro paczkomaty inpost, od prywatnej osoby. Produkt to karta graficzna, sprawna choć uważam, że ma również wadę techniczną wynikającą z wady fizycznej - jak każda karta powinna być prosta, ta nie jest, ma wygięcie w kształcie banana i temperatury są podejrzanie troszkę za wysokie - uważam to za wadę techniczną), sprzedawca niestety nie, według niego wszystko jest według norm i krzywizna pochodzi w wyniku transportu, mam otwarty spór, w jego ogłoszeniu na zdjęciach i opisie nie widać tych wad, nie było to wspomniane. Mam długi film z otwierania paczki,(nie pokazałem go sprzedawcy), paczka była cała, dobrze zapakowana, opakowanie nie posiada uszkodzeń. Takie wady nie są możliwe w transporcie, próbuję mu to wytłumaczyć, że to jest skutek z złego korzystania karty przez poprzedniego właściciela, powinny byś stosowane podpory, sam producent taką podporę dodawał do karty. Chciałem rekompensaty lub zwrotu, ale sprzedawca twierdzi, że to wada fizyczna powstała w  transporcie i chce żebym to reklamował do inpostu. Poproszę o radę, co dalej robić, on czy ja powinienem to reklamować do inpostu, czy nie reklamować i zrobić coś innego, rękojme zastosować ?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Janek_DPL kupowałeś od użytkownika prywatnego? To rękojmię już zastosowałeś - w jej ramach sprzedający ma rozpatrzyć reklamację. Rozpatrzył negatywnie. Jeśli nie zgadzasz się z jego decyzją, to możesz to podważyć na drodze postępowania sądowego.

Możesz też spróbować rekompensaty z Allegro Protect, tylko ostatnio, chyba w ramach oszczędności, Allegro każe składać zawiadomienia na policji z dętego powodu, by rozpatrzyli wniosek.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
Czah-nik
#12 Orędownik#

Karta działa? Zapłaciłeś za działającą kartę i taką dostałeś. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Janek_DPL Chcę rekompensaty, to pokaż dowody, inaczej nie dostaniesz.

oznacz moderatorów
Janek_DPL
#7 Wielbiciel#

Tak, zamieściłem w sporze zdjęcia karty, że jest krzywa, film również mogę pokazać w sporze z otwierania paczki. Jeśli chodzi o reklamację do inpostu to lepiej jak sprzedawca złoży czy ja kupujący ?

oznacz moderatorów
Czah-nik
#12 Orędownik#

Jeżeli to jest prywatny sprzedawca to Ty masz składać. 

Nieważne co pokazujesz w sporze, odrzucił reklamację, jedynie sąd go zmusi. 

oznacz moderatorów
Janek_DPL
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, dziękuję za odp.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Janek_DPL a on może mieć filmik z pakowania paczki więc do chwili odpowiedzi przewoźnika na temat możliwości powstania uszkodzenia to jest słowo vs słowo. Masz tydzień na protokół szkody i złożenie reklamacji do przewoźnika wszystko masz na str internetowej i po miesiącu dostaniesz odpowiedź np że to nie powstało w transporcie i wtedy masz podstawę roszczenia do karty banana

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@az1rael A może przeczytasz, paczka cała więc można i należy zauważyć że taki towar został zapakowany, @Janek_DPL domagaj się w dyskusji towaru pełnowartościowego, dołącz film, a czy prywatny czy firma - towar ma być zgodny z opisem, oznacz dyskusję jako nierozwiązaną.

oznacz moderatorów
Czah-nik
#12 Orędownik#

@LEW433 przecież karta działa, to co ma sprzedawca wymieniać? 

oznacz moderatorów
Janek_DPL
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odp. no właśnie to mnie zastanawia, też o tym myślałem, karta jest sprawna, na załączonych zdjęciach sprzedawcy na ogłoszeniu, nie da się stwierdzić wady, zdjęcia są słabej jakości i są rozmazane. @az1rael mam jeszcze czas, mógłbym tak zrobić reklamację, ale napisane jest, że allegro zaleca "W przypadku, kiedy reklamację składa odbiorca: oświadczenie, w którym nadawca zrzeka się na rzecz odbiorcy prawa do dochodzenia roszczeń." To jest chyba nie możliwe do uzyskania, mam poinformować sprzedawcę, że jak przewoźnik odrzuci reklamację, to już nie może odrzucić sprzedawca moich roszczeń ?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Janek_DPL ten zapis się tyczy firm i jest zapisem allegro czyli koło prawa nie stało nawet. Prawo określa, że odpowiedzialność za paczkę z chwilą nadania przechodzi na kupującego w zakupie od osoby prywatnej. Trzeba było zapytać przed zakupem czy karta posiada jakieś wady, wtedy odpowiedź nie pozwala ci na dochodzenie roszczenia a przynajmniej domagania się zejścia z ceny (teraz masz sytuację bo na zdjęciach nie widać było że krzywa, to sąd i gość zapytają to czemuś nie poprosił o dobre zdjęcie a karta chodzi, czyli jest sprawna ergo posiada funkcjonalność swoją czyli reklamacja odrzucona zgodnie z prawem). W tym przypadku jest jak pisałeś - karta uległa uszkodzeniu w transporcie udowodnij, że nie (art 6 kpc ciężar dowodu leży po stronie roszczącego bo on wyciąga z tego pożytki = zwrot kasy / rabat) , czyli musisz mieć odrzuconą reklamację od przewoźnika. Prawo zezwala na składanie reklamacji zarówno przez nadawcę jak i odbiorcę byleby nie zrobili tego razem. Skoro on nie zgłosi, to ty to zrób zanim minie czas. po 30 dniach otrzymasz odpowiedź i do momentu aż nie będziesz miał odrzucenia reklamacji od przewoźnika z allegro i od gościa nic nie ugrasz. dyskusję możesz wznowić na prośbę u moderatorek. Wróć do tematu po reklamacji u przewoźnika. Jak nie zgłosisz tej reklamacji a właściwie protokołu nie zrobisz do 7 dni od odbioru to przewoźnik się wypnie odpisze że nie musi procedować tej reklamacji bo po czasie jest i nic nie udowodnisz. Więc działaj.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@Janek_DPL

Jeżeli karta działa, to nie ma powodu do reklamacji. A lekkie wygięcie zdarza się nawet w nowych kartach i nie jest to żadna wada.

Co zaś do temperatury, to tu wszystko zależy od otoczenia. W obudowie masz różne źródła ciepła (np. CPU, dyski HDD, zasilacz, druga karta graficzna itp), które mają wpływ na temperaturę GPU. Do tego sama obudowa ma wpływ na temperatury wewnątrz.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 przeczytałem i z doświadczenia wiem co przewoźnik potrafi z paczkami zrobić, ba nawet przepakować - wcale opakowanie nie musi być uszkodzone, by zawartość ucierpiała, bo kurier rzuca sobie paczką z rampy na tył busa do kartonu z 5m

oznacz moderatorów
Czah-nik
#12 Orędownik#

@az1rael paczki są rzucane, kopane, w koszach lekka paczka może leżeć pod paroma ciężkimi, na taśmie są przerzucane, czasami spadną z taśmy. Na aucie zazwyczaj masz pod sufit paczek nawalonych, nikt się nie przejmuje gdzie leży paczka, byleby była pod ręką jak jedziesz dalej w trasę. W przypadku znacznego uszkodzenia na sortowni są klejone lub przepakowywane. 

Co nie znaczy, że karta była wygięta przez przewoźnika. Co również nie znaczy, że sprzedający musi przyjąć działającą kartę. 

PS. Protip - naklejki "Nie rzucać" czy "Góra tu" nic nie znaczą, więc raczej nie warto za nie płacić.

oznacz moderatorów
AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@Czah-nik przy 2 przewoźnikach działają - usługa "ostrożnie" w Poczcie Polskiej i NST w DHL. Z małą uwagą, że o ile "ostrożnie" w Poczcie Polskiej działa u kurierów odbierającego i dostarczającego, to "NST" w DHL dotyczy bardziej sortowania oraz transportu między oddziałami.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów