anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Paczkomaty InPost - nie zdarzyłem odebrać przesyłki

Emi_r
#7 Wielbiciel#

Czy wy też macie problemy z paczkomatami? Nie przychodzą sms z kodem odbioru więc nie dałem rady odebrać przesyłki. Czy jak paczka wraca do nadawcy nawet jak jest smartem to sprzedający będzie musiał zapłacić za przesyłkę zwrotną czy dalej jest to jako smart i "nikt nic nie traci"? 

 

Dziękuje za odpowiedz

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

@Emi_r To Ciebie nie interesuje, czy on zapłaci. On odpowiada za przesyłkę do czasu, aż ją weźmiesz do ręki. Jeśli nie otrzymałeś kodu odbioru SMS-em i mailem, możesz domagać się ponownej wysyłki na jego koszt lub niezwłocznego zwrotu całej wpłaty. Za wszelkie nieprawidłowości po stronie poczty, przewoźnika, odpowiada względem Ciebie sprzedawca. To wynika z przepisów.

oznacz moderatorów

Emi_r
#7 Wielbiciel#

Dzięki @xyz96 

Jasne, rozumiem. I tak też właśnie zrobię. Zastanawiam się czy będzie chciał mnie naciągnąć na koszty (bezprawnie) o ile takie wystąpią przy tego typu przesyłce.

 

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Emi_r Nie może Cię naciągać. Jeśli tak się stanie, otworzysz spór; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poprosisz tam o pomoc pracownika Allegro.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Emi_r  Zaraz, jeszcze się z nim nie skontaktowałeś a już posądzasz że będzie Cię chciał naciagnąć? No widzę szkołę @xyz96 🙂 . Ja jak do mnie idą paczki to sprawdzam też email, a od Allegro jest też link ze śledzeniem. To fakt że Inpost nawala - jest tutaj o tym sporo watków, ale chyba aż tak ci na tej paczce nie zależało...

ps. Jeżeli próbowałeś instalować aplikację Inpost, lub ją miałeś i odinstalowałeś to kodów sms nie dostaniesz.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

maxr01
#17 Koryfeusz#

W 100% zgadzam się z pinsplash.

xyz96 - jak zwykle ma swoją nieco wypaczoną filozofię.

Przecież sprzedawca w 100% wywiązał się z transakcji.

Jak można zaraz naskakiwać na sprzedawcę, że to jego wina, jego odpowiedzialność, że zechce naciągać klienta na koszty, otwierać spór? Może nieco zdrowego rozsądku? Zakup na Allegro, zapewne w atrakcyjnej cenie, darmowa przesyłka, wszystko z fotelika w ciepłym pokoju przy kawce. To jak widać jeszcze mało.

Standardowo po zakupie kupujący otrzymuje wszystkie informacje:

- informacje od Allegro o zakupie, wpłacie itp. na e-mail

- informacje od Allegro o zmianach statusu zamówienia

- informacje od Allegro o nadaniu numeru listu przewozowego i wysyłce paczki

- udostępnienie od Allegro bezpośredniego linku do śledzenia

- od InPost - informację na e-mail o umieszczeniu paczki w paczkomacie (punkcie odbioru) wraz z kodem odbioru

- od InPost - informację SMS z kodem odbioru

- od InPost - informację na e-mail z przypomnieniem, że paczka czeka jeszcze ileś tam godzin na odbiór.

Od lat kupuję i wybieram przesyłki do paczkomatów. Nigdy nie miałem z tym problemów, przynajmniej jeśli chodzi o powiadomienia i SMS-y. Raz nawet otworzyły mi się 2 skrytki. W domu stwierdziłem, że jedna paczka nie jest do mnie, ale zadzwoniłem do klienta (sąsiednia wiocha) i podjechał sobie do mnie odebrać.

Z tego co widzę, to problemy zaczynają się przy korzystaniu z aplikacji mobilnych.

Widocznie po jej zainstalowaniu, wszelkie powiadomienia są przekazywane do tej aplikacji (brak powiadomień na sms i e-mail)

Proszę zauważyć, że ani sprzedający, ani Allegro, ani InPost nie wymagają jej instalacji. Kompletnie nie jest ona potrzebna do przebiegu dostarczenia przesyłki. Klient na własne życzenie i odpowiedzialność instaluje ją na swoim urządzeniu. Przy tym akceptuje regulamin i warunki korzystania z tej usługi, musi ją dopasować do indywidualnych wymagań, ustawić swoje preferencje - jakie, to nie wiem, nigdy z niej nie korzystałem.

Lecz jest tak jak pisze pinsplash o aplikacji mobilnej . I tylko wtedy są problemy. Lecz w takich przypadkach można jedynie mówić o problemach z aplikacją mobilną, którą sobie kupujący zainstalował.

Link do regulaminu aplikacji mobilnej InPost:

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiHvNP4m7_tA...

Zacytuję jeden punkt z regulaminu:

"10. Reklamacje
10.1. Wszelkie reklamacje dotyczące działania Aplikacji oraz niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi Użytkownik może zgłosić w formie elektronicznej pod adresem https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje, lub bezpośrednio w Aplikacji."

- Czy ktoś kiedyś przeczytał ten regulamin przed zainstalowaniem aplikacji mobilnej?

- Jak można mieć do sprzedającego pretensje za nieprawidłowo działającą aplikację, która sobie kupujący zainstalował?

I teraz pozwolę sobie przejść meritum sprawy i bardzo prostego rozwiązania tego problemu. Są 3 wyjścia:

1.- Albo sprzedawca będzie miał miękką d...pę i pozwoli się naciągnąć kupującemu na dodatkowy koszt wysyłki w obawie przed niesłusznie wystawionym negatywem (nie będzie to już wysyłka za darmo, nawet nie za 8,99 zł, pewnie powyżej 10zł, za co sprzedawca będzie musiał zapłacić, nie wiem co było przedmiotem transakcji, lecz może już na tym stracić)

2.- Albo sprzedawca będzie miał twardą d...pę i nie da się naciągnąć na dodatkowy koszt wysyłki, gdyż wywiązał się w 100% z zawartej umowy i zażąda od Ciebie pokrycia kosztów ponownej wysyłki, co byłoby zgodne ze wszelkimi zasadami

3. -  Trzecie wyjście jest najprostsze i najbardziej zadowalające dla obu stron. Zakładam, że to była przesyłka paczkomatem typu SMART, gdyż coś o tym wspomniałeś. Sprawa jest bardzo prosta, chociaż nie każdy sprzedawca i kupujący może wpaść na ten pomysł. Po pierwsze bierzesz telefon w łapę, dzwonisz do sprzedającego i wyjaśniasz sytuację. Twoja propozycja - odstępujesz od umowy (poprzez formularz z Allegro), sprzedający zwraca Ci kasę, Ty dokonujesz zakupu ponownie. Ja tak rozwiązałem identyczny problem przed 2-ma dniami (jako sprzedający). Nikt na tym nie stracił, "wilk syty i owca cała", jak to się mówi. Wszystko zależy od chęci, zdrowego rozsądku i włączania niepotrzebnych emocji.

Mam nadzieję, że to rozwiązanie przyczyni się do pozytywnego załatwienia sprawy. Dla obu stron.

A na zakończenie kolejna prośba do xyz96  - pisałem Ci już niejednokrotnie. Masz małe doświadczenie w handlu i jeszcze mniejsze w rozwiązywaniu problemów. Idziesz na "łatwiznę" - postaraj się wniknąć w problem i znaleźć jego rozwiązanie, chociaż w minimalnym zakresie spojrzeć na dany problem z dwóch stron, a nawet z trzech - kupującego, sprzedającego, obserwatora. A ty spoglądasz na każdy problem nawet z 4-tej strony - tylko i wyłącznie swojej.  Twoje posty idą w ilość a nie w jakość. I to już nie jest tylko moje zdanie.

Mnie napisanie tego jednego posta zajęło ok. 40 min., gdyż sporo zastanawiałem się nad tym, co piszę. A Tobie ile zajmuje pisanie takiej ilości postów?

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@xyz96 a może tak rozeznanie, może błąd w telefonie ? a może osoba prywatna sprzedaje ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Emi_r
#7 Wielbiciel#

Zakup jest od firmy, problemów z telefon nie stwierdziłem. Może tradycjnie InPostowe wpadki świąteczne

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Emi_r dlatego dodatkowo idzie na maila, napisałeś że nie zdążyłeś odebrać wiec nie było smsa czy spóźnienie 🙂  A aplikacji nie instalowałeś chociaż na próbę bo wtedy nie będą przychodzić smsy 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Emi_r Żadnych aplikacji nie masz obowiązku posiadać, wystarczy telefon i komputer.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

w dzisiejszych komputerach na maja mailów od inpost ???

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@aragil A masz dobry nr telefonu, skoro nigdzie nie masz.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

Naprawdę, przecież ostatnio  odpowiedziałeś  klientowi który nie odebrał przesyłki z powodu rzekomego braku powiadomienia allegro ze to tez wina sprzedawcy.😂😂

Teraz dowiadujemy się ze to nie jest obowiązkowo dla kupującego ale dla sprzedawcy w wersji xyz96 pewne już tak.😄

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

@kostas11 jeszcze nie przywykłeś do tego, że tutaj się żadnych rozeznań nie robi tylko odpowiada co najprościej, najszybciej, najczęściej? Haha.

 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Emi_r kod jest też w mailu 🙂 Nie, nieodebrana paczka paczkomatowa wraca za darmo i nie ma to nic wspólnego ze smartem 😞  

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 Już za to nie doliczają? Pytam, bo sam zapewne wiesz, że były tutaj opisywane takie przypadki.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere pytasz o inposta czy sprzedawców, raczej nie wiedza bo to jedyny przewoźnik ( paczkomaty ) co niepodjęta paczka wraca za free 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 Pytam o allegro, bo były tu wątki, gdzie sprzedający znajdowali w billingach opłaty za zwrot niepodjętych w terminie paczek.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Knowhere pierwsze słyszę przy paczkomatach allegro, bo jak nadawali przez umowę standardowo to liczą za zwrot 😞

 

Mogli nadawać jako paczkomat inpost i przez menadżera jak zwykły paczkomat to mogli płacić 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@kostas11 Nie pamiętam przez co tam było nadawane, ale latem i jesienią było co najmniej kilka takich wątków.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów