Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Po zwrocie towaru, i odesłaniu do sprzedawcy, na allegro pisze "Zwrot u sprzedającego W trakcie weryfikacji".
Na email przyszła wiadomość od "PayU <service@payu.com>", zatytułowana "Podaj dane do zwrotu z PayU (XXXXXXXXX)", gdzie dziewięć znaków X, to cyfry. Email jest takiej treści:
"Witaj,
chcemy zwrócić Twoją wpłatę. Niestety, nie posiadamy wszystkich potrzebnych danych aby to zrobić. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, wypełnij krótki formularz:
"
Czy to jest autentyczny email i czy można bezpiecznie otworzyć link w nim zawartym i wypełnić ten formularz? Jeśli tak, to po co jakieś payu chce wyłudzić jakieś dodatkowe dane? Przecież w formularzu zwrotu na allegro podany został numer konta do zwrotu pieniędzy. Jakie dane będą chcieli, imię i nazwisko? adres?, Przecież w koncie allegro wprowadzone są te dane więc po co jakaś zewnętrzna firma jeszcze je potrzebuje? Zakładam że nie będą chcieli wyłudzić więcej danych, na przykład peselu. Dlaczego zwrot idzie przez pośrednika, a nie jest wpłacany przez sprzedającego bezpośrednio?
Po zwrocie środków od sprzedającego, dostajesz maila od Allegro(nie PayU) i wówczas w ciągu 3 dni środki trafiają tam skąd wyszły, nr konta bankowego masz podany w danych konta Allegro.
@ms2211, operator płatności może się z Tobą kontaktować, jeśli była to płatność przelewem tradycyjnym i nie posiada wystarczających danych, aby wykonać zwrot. Czy możesz załączyć tu zrzut ekranu z tą wiadomością? Sprawdzimy, czy jest ona autentyczna. 🙂
Płatność była przelewem tradycyjnym. Numer konta do zwrotu był podany w formularzu zwrotu allegro. Poniżej zrzut ekranu.
czy pracownicy allegro widzą ten obrazek ustawiony jako ukryty?
@ms2211 Cześć. 🙂 Jeśli na zrzucie ekranu jest zamazana kwota 47,99 zł, to jest to mejl od Operatora i możesz podać dane do przelewu.
Dzięki. W formularzu trzeba było wypełnić tylko email, numer konta i imię i nazwisko.
@ms2211
Dlaczego zwrot idzie przez pośrednika, a nie jest wpłacany przez sprzedającego bezpośrednio?
Sprzedawca nie otrzymał od Ciebie zapłaty "bezpośrednio" ale przez Allegro Finanse.
Zleca więc zwrot środków tam skąd przyszły (do Allegro Finanse) i na tym kończy się jego rola (i obowiązki).
Resztą zajmują się operatorzy funkcjonujący w ramach Allegro Finanse (w tym przypadku PayU).
Operator płatności nie korzysta z danych podanych przez Ciebie w formularzu zwrotu.