anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Po zwrocie przedmiotu, email od payu z linkiem do wypelnienia formularza z danymi

MAMY ROZWIĄZANIE!
ms2211
#7 Wielbiciel#

Po zwrocie towaru, i odesłaniu do sprzedawcy, na allegro pisze "Zwrot u sprzedającego W trakcie weryfikacji".
Na email przyszła wiadomość od "PayU <service@payu.com>", zatytułowana "Podaj dane do zwrotu z PayU (XXXXXXXXX)", gdzie dziewięć znaków X, to cyfry. Email jest takiej treści:

"Witaj,

chcemy zwrócić Twoją wpłatę. Niestety, nie posiadamy wszystkich potrzebnych danych aby to zrobić. Aby otrzymać zwrot pieniędzy, wypełnij krótki formularz:
"

Czy to jest autentyczny email i czy można bezpiecznie otworzyć link w nim zawartym i wypełnić ten formularz? Jeśli tak, to po co jakieś payu chce wyłudzić jakieś dodatkowe dane? Przecież w formularzu zwrotu na allegro podany został numer konta do zwrotu pieniędzy. Jakie dane będą chcieli, imię i nazwisko? adres?, Przecież w koncie allegro wprowadzone są te dane więc po co jakaś zewnętrzna firma jeszcze je potrzebuje? Zakładam że nie będą chcieli wyłudzić więcej danych, na przykład peselu. Dlaczego zwrot idzie przez pośrednika, a nie jest wpłacany przez sprzedającego bezpośrednio?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
LEW433
#21 Demiurg#

Po zwrocie środków od sprzedającego, dostajesz maila od Allegro(nie PayU) i wówczas w ciągu 3 dni środki trafiają tam skąd wyszły, nr konta bankowego masz podany w danych konta Allegro.

oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ms2211, operator płatności może się z Tobą kontaktować, jeśli była to płatność przelewem tradycyjnym i nie posiada wystarczających danych, aby wykonać zwrot. Czy możesz załączyć tu zrzut ekranu z tą wiadomością? Sprawdzimy, czy jest ona autentyczna. 🙂

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
ms2211
#7 Wielbiciel#

Płatność była przelewem tradycyjnym. Numer konta do zwrotu był podany w formularzu zwrotu allegro. Poniżej zrzut ekranu.

zrzut_email_payu_wymazane_z_ppm_2.png

oznacz moderatorów
ms2211
#7 Wielbiciel#

czy pracownicy allegro widzą ten obrazek ustawiony jako ukryty?

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@ms2211 Cześć. 🙂 Jeśli na zrzucie ekranu jest zamazana kwota 47,99 zł, to jest to mejl od Operatora i możesz podać dane do przelewu. 

oznacz moderatorów
ms2211
#7 Wielbiciel#

Dzięki. W formularzu trzeba było wypełnić tylko email, numer konta i imię i nazwisko.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@ms2211 
Dlaczego zwrot idzie przez pośrednika, a nie jest wpłacany przez sprzedającego bezpośrednio?

Sprzedawca nie otrzymał od Ciebie zapłaty "bezpośrednio" ale przez Allegro Finanse.
Zleca więc zwrot środków tam skąd przyszły (do Allegro Finanse) i na tym kończy się jego rola (i obowiązki).
Resztą zajmują się operatorzy funkcjonujący w ramach Allegro Finanse (w tym przypadku PayU).
Operator płatności nie korzysta z danych podanych przez Ciebie w formularzu zwrotu.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów