Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, 4 grudnia zrobiłam zakupy przez allegro pay. Nadawca tego samego dnia podał numer listu przewozowego i nadał paczkę. Przesyłka została wysłana w dwóch paczkach. Jedna dotarła do mnie 8 grudnia A druga zaginęła. Od 9 grudnia w statusie śledzenia nic się nie zmienia. Po kontakcie z pocztą Polską została złożona interwencja, ale niczego nie wyjaśniła. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Czy mogę zrobić zwrot tylko tej przesyłki, która nie dotarła? Zależy mi na czasie.
@Client:42922775 Za przesyłkę względem kupującego odpowiada sprzedawca i to u niego powinnaś złożyć reklamację. Jego odpowiedzialność kończy się w momencie wydania Tobie paczki. Napisz do niego i domagaj się ponownej, skutecznej wysyłki, a jeśli termin dostawy podany w ofercie minął, odstąp od umowy na podstawie art. 5431 Kc i domagaj się niezwłocznego zwrotu wpłaty. Nie masz obowiązku czekać na rozpatrzenie reklamacji, którą on ewentualnie złoży na poczcie. Jeśli będzie problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa Pomoże Ci tam pracownik Allegro.
@Client:42922775 Jeśli poczta zagubiła twoją przesyłkę zgłaszasz sprzedawcy a ten może dopiero po 14 dniach roboczych złożyć ją na poczcie gdzie wyjaśnianie trwa około miesiąca czasem dłużej jak jest okres gdy dużo gubią ,następnie poczta informuje sprzedawcę i wynikach i decyduje czy ponosi winę czy nie .Jeśli uznają swoją winę przyznają rekompensatę jednak nie może ona być większa niż 50-krotność najtańszej wysyłki tj.obecnie około 150 zł.W takiej sytuacji nie można wymagać od sprzedawcy szybkiego działania bo przewoźnik ma też swój regulamin .
@mwmonety Nie wprowadzaj w błąd. Po odstąpieniu od umowy ze względu na przekroczenie terminu wydania rzeczy, kupujący ma prawo żądać niezwłocznego zwrotu wpłaty i nie interesują go żadne terminy reklamacji na poczcie i kwoty przez pocztę przyznawane. To problem sprzedawcy. Art. 5431 Kc.
Sprzedawca wysłał przedmiot więc go wydał wraz ze stosownym paragonem lub fakturą ,a gdzie tu jest napisane że klient odstąpił od umowy? owszem zgłasza że jedna z przesyłek do niego nie dotarła ,lepiej dogadać się między sobą niż bawić w paragrafy .
No przecież piszę, że może odstąpić od umowy i wtedy może żądać niezwłocznego zwrotu wpłaty i nie musi czekać na to, co postanowi poczta. Poza tym sprzedawca nie wydał przedmiotu, tu też się mylisz. Wydanie jest wtedy, gdy kupujący towar otrzymał.
@xyz96 dodatkowo warto wspomnieć, że jeśli sprzedający daje wybór DHL, Inpost, Poczta, a kupujący uprze się na własnego przewoźnika np. DPD, to odpowiedzialność sprzedawcy w przypadku DHL, Inpost i Poczty kończy się dopiero jak kurier dostarczy paczkę do kupującego, a w przypadku DPD będzie to już w momencie nadania przesyłki u kuriera DPD.
Poza tym... nawet jak odstąpię od umowy jako kupujący, to i tak większość sprzedawców olewa temat i oddają pieniądze najwcześniej, gdy coś wyjaśnią.
Jak zaginęła zwrotna przesyłka do sprzedającego (nadana jako oficjalny zwrot paczkomatowy w ramach odstąpienia przez Allegro Smart), to upierał się, że on nie dostał przesyłki i mi nie zwróci pieniędzy. Nie rozumiał, że ja jako kupujący nie jestem stroną umowy z Inpostem/Allegro, tylko on, a ja korzystałem z usługi zwrotu w ramach pierwotnego nadania, a nie zamawiałem usługi nadania przesyłki.
Ostatecznie po interwencji allegro pieniądze dostałem.
@reboot23 Tak, jeśli kupujący wybierze przewoźnika spoza listy przedstawionej przez sprzedawcę, jego odpowiedzialność kończy się w momencie wydania rzeczy przewoźnikowi, ale to ekstremalne przypadki.
mwmonety ku ścisłości dla przesyłki poleconej reklamacji nie złóżysz wcześniej niż 30 dni po nadaniu .