anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pocztex - niedostarczona przesyłka

OneFlash
#2 Obserwator#

Dzień dobry, 
może mieliście podobną sytuację i będziecie w stanie coś poradzić. 

14.05 kupiłem na Allegro piłę ukosową od FIRMY.
Wybrałem przesyłkę kurierem Pocztex.
Prezentowany czas dostawy z zakładki "dostawa": czw. 16 maj. - pon. 20 maj.
Sprzedający nadał przesyłkę 15.05 i tego też dnia przesyłka wyruszyła w drogę. 
Niestety od dnia 16.05 przesyłka utknęła w terminalu przeładunkowym we Wrocławiu. 

Dzwoniłem na infolinię Poczty Polskiej oraz pisałem e-maile z prośbą o określenie statusu mojej przesyłki i interwencję. Nie przyniosło to żadnego efektu.

Dnia 21.05 wysłałem do Sprzedającego wiadomość przez Centrum Wiadomości z prośbą o interwencję u przewoźnika. Wiadomość pozostała bez odpowiedzi. W dniu 22.05 zadzwoniłem do Sprzedającego i podczas rozmowy telefonicznej zgłosiłem problem z przesyłką. Poprosiłem o interwencję u przewoźnika.

Po kolejnym kontakcie telefonicznym ze Sprzedającym, w dniu 24.05 otworzyłem dyskusję poprzez Allegro i poprosiłem o interwencję u przewoźnika. 
Niestety nie przyniosło to efektu. Następnie nastąpiła wymiana kilku wiadomości, podczas których nic nie zostało ustalone.

Poprosiłem o pomoc Allegro i otrzymałem taką informację:

"OneFlash rozumiem zaniepokojenie tym, że paczka, mimo deklarowanego czasu dostawy nadal do Pana nie dotarła. Sprzedający wywiązał się ze swoich obowiązków i nadał przesyłkę w terminie. W tej sytuacji opóźnienie leży po stronie przewoźnika. Czy może Pan poczekać jeszcze kilka dni? [SPRZEDAJĄCY] jeśli kupujący nie może czekać dłużej na paczkę proszę, aby nadali ją Państwo ponownie lub zwrócili pieniądze za zamówienie. Jednocześnie zachęcam do złożenia reklamacji u przewoźnika na opóźnienie."

Sprzedający stwierdził, że skala problemu z Pocztą Polską jest tak duża, że nie jest w stanie zwrócić mi pieniędzy lub nadać nowej piły za pomocą innego przewoźnika. Dodatkowo, jego zdaniem cyt.
"Allegro, wy jesteście stroną umowy w takim razie proszę o wzięcie odpowiedzialności za niedopełnienie warunków umowy (niedoręczanie paczek w terminie) i zwrot środków w ramach Allegro Protect.". Po czym Sprzedający faktycznie złożył reklamację u przewoźnika.

Z kolei konsultanci Allegro twierdzą, że nie mogę w tej sytuacji skorzystać z Allegro Protect i teoretycznie jest to zgodne z regulaminem tego programu. Zdaniem Allegro muszę czekać na rozpatrzenie reklamacji przez Przewoźnika. Co teoretycznie ma potrwać do 30 dni, a w praktyce - kto wie..

Niestety sytuacja jest dla mnie zupełnie niekomfortowa, ponieważ już za kilka dni minie miesiąc od zakupu piły ukosowej, a ja nie mam ani produktu ani zapłaconych Sprzedającemu pieniędzy. 
Jedyną poszkodowaną osobną w tej sytuacji jestem ja i nie do końca rozumiem dlaczego mam oczekiwać na rozpatrzenie reklamacji przez Pocztę Polską.

Dlaczego Sprzedający nie może zwrócić mi pieniędzy i dogadać się z Pocztą-Polską w tle? Dlaczego Allegro nie może zwrócić mi pieniędzy z wykorzystaniem mechanizmu Allegro Protect i w tle porozumieć się ze Sprzedawcą? 
Zarówno Allegro jak i Sprzedawca zbywają mnie i przerzucają odpowiedzialność na siebie nawzajem.

Czy w takiej sytuacji mogę wykorzystać art. 5431 KC i odstąpić od umowy? Czy to będzie skuteczne rozwiązanie problemu?



oznacz moderatorów
2 ODPOWIEDZI 2

MikroLITY
#13 Ambasador#

Sprzedający może złożyć reklamację na opóźnienie po kilku dniach. Cała sytuacja wygląda tak, że firmy kurierskie uznają przesyłkę za zaginioną po 30 dniach od daty nadania i dopiero wtedy przyjmują normalną reklamację. Moje doświadczenie z Klientami w takiej sytuacji jest bardzo złe. Oddawałem wcześniej wpłatę lub wysyłałem nową paczkę, a jednocześnie prosiłem Klienta, aby nie odbierał "starej" paczki i wiesz co...? Wszyscy odbierali i mieli problemy ze zwrotem paczki lub pieniędzy! W jednym przypadku Poczta Polska dostarczyła przesyłkę po 28 dniach.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@MikroLITY skąd ja to znam, na 99% przy wysyłce nowej paczki, jeśli stara dochodzi do klienta, to kontakt się niestety urywa. Kupujący otrzymuje dwa produkty w cenie jednego i jest happy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów