Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
otrzymałem e-mail z adresu info@powiadomienia.allegro.pl o nabyciu (od legalnego podmiotu w PL) nielegalnego towaru. Prośba o informację zwrotną jaka jest przewidziana procedura - reklamacja do podmiotu czy platformy? Zwrot towaru wydaje się być niestosowny.
Z góry dziękuję za pomoc.
@Grobson1 Wiadomość, którą otrzymałeś, jest powiadomieniem systemowym. Dbamy o bezpieczeństwo klientów i bierzemy udział w europejskim programie Safety Gate: https://ec.europa.eu/safety-
Towar, który zamówiłeś, musiał znaleźć się na liście produktów nielegalnych. W tej sytuacji skontaktuj się bezpośrednio ze sprzedającym (na przykład przez Centrum Wiadomości). To na nim leży obowiązek wyjaśnienia sprawy.
Mam ten sam problem. Zakup dokonany był 18.01.2024 a dopiero dziś taka wiadomość :
"Zakupiony przez Ciebie na allegro.pl towar (przedmiot, treść lub usługa) został uznany za nielegalny (Naruszenie praw do znaku towarowego i/lub praw autorskich ).
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, możesz skorzystać z uprawnień dot. niezgodności towaru z umową wynikających z przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (artykuł 43a i następne). Więcej informacji o zasadach reklamacji znajdziesz tutaj."
Co zrobić w tej sytuacji?
Skontaktuj się w tej sprawie ze sprzedającym
Wysłane. Dziękuję
Czemu allegro powiadomia kupujących, rozumiem dyrektywa unina ale nawet do regulaminu nie zostało nic wpisane o powiadomieniach kupujących jak kupują coś nie legalne?
@alicja15-16wiadomości wysłane do kupujących wynikają z obowiązków informacyjnych nałożonych na nas na podstawie Aktu o Usługach Cyfrowych. mamy obowiązek wysyłać takie powiadomienia.
DSA jest rozporządzeniem Unii Europejskiej. Jego przepisy obowiązują w Polsce, Czechach i na Słowacji bez potrzeby odrębnej implementacji do prawa krajowego.
DSA reguluje następujące zakresy tematyczne:
- zwalczanie nielegalnych treści w internecie, w tym nielegalnych towarów, usług i informacji,
- odpowiedzialność pośredników internetowych,
- nowe zasady reklamy na platformach internetowych,
- identyfikowalność przedsiębiorców na internetowych platformach handlowych
- przejrzystość w odniesieniu do platform internetowych,
- wzmocnienie nadzoru nad platformami internetowymi.
W związku z tym kupujący otrzymują powiadomienia jeśli zamówili produkty z ofert naruszających przepisy.
Ale co to w sumie oznacza dla kupującego ? Co należy zrobić? Zakupiłem olejek do twarzy dla żony i dostałem takie powiadomienie mailowo.
Napisalam do sprzedającego i nie długo później dostałam wiadomość od allegro, że zatwierdzono zwrot na zakupione produkty.
To moim zdaniem oszustwo! towar kupiony po 2023 roku a więc nie pasuje tu!