Niestety ale to prawda - konsultanci Allegro często sami sobie zaprzeczają i nie znają przepisów.
Jeśli to był zakup firmowy to prawo do odstąpienia przysługuje Ci tylko w pewnych określonych przepisami warunkach.
Co do reklamacji - przy transakcji B2B sprzedajcy ma prawo wyłączyć rękojmię.
W takim wypadku - jeśli towar posiada gwarancję - możesz reklamować u gwaranta którym najczęściej będzie producent.
Na początku przepraszam, jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd przez doradcę - niestety masz rację, że czasem pojawiają się sprzeczne informacje i to nie powinno mieć miejsca.
Porządkując temat:
Przy zakupie na firmę nie ma z automatu 14 dni na odstąpienie, bo te zasady są głównie dla zakupów prywatnych.
Jest wyjątek, jeśli ktoś prowadzi jednoosobową działalność i kupuje coś, co nie jest typowo związane z jego działalnością, to przy zakupie na odległość może mieć takie same 14 dni na zwrot jak kupujący prywatnie.
Rozumiem Twoje zdenerwowanie, bo płacenie za wysyłki "w trzy strony" i dostawanie sprzecznych odpowiedzi potrafi człowieka skutecznie zniechęcić. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie - takie sytuacje nie powinny się zdarzać i oczywiście zgłoszę to do weryfikacji.
Sam nie prowadzę działalności zakup został dokonany na firmę ponieważ tego ode mnie wymagala do rozliczenia natomiast sam osobiscie bylem stratny na przedmiocie oraz 3 wysylakach przy okazji oglądając jak pracownicy allegro sami sobie zaprzeczają.
Nie wygląda to ani dobrze ani profesjonalnie. Po tylu latach zakupów na allegro zaczynam mieć tej platformy dość i szukam alternatywy. Póki co temu i **piiip**s zrobily ogromny postęp w tej kwestii i niestety jak ta platforma się nie opamięta straci więcej klientów.
Widzę ze nawet nie mozna użyć nazwy tej domeny bo jeszcze ktos zrobię reklamę.
Osobiście zaznaczam tylko ze najlepsza reklama firmy jest rzetelne podejście do klienta. Na dyskusji allegro juz nawet nie bede sie wypowiadał bo szkoda mojego czasu bo jeden wasz pracownik powie jedno drugi co innego trzeci sie zawaha a stratny bede ja.
Dzień dobry,
proszę o niezwłoczne przekazanie mojej sprawy do wyższego poziomu wsparcia Allegro, ponieważ dotychczasowe odpowiedzi udzielane przez pracowników są niemerytoryczne oraz wprowadzają mnie w błąd co do przysługujących mi praw.
Sprawa dotyczy zakupu drukarki EPSON w lutym 2024 r.
Odpowiedzi Allegro opierają się wyłącznie na braku prawa odstąpienia konsumenckiego przy zakupie na fakturę VAT, co nie odnosi się do istoty sprawy i całkowicie pomija przepisy dotyczące rękojmi za wady (art. 556 i nast. Kodeksu cywilnego).
Przedmiot uległ kolejnym, istotnym awariom w bardzo krótkim czasie użytkowania, co jednoznacznie wskazuje na trwałą niezgodność towaru z umową. Twierdzenie, że w takiej sytuacji „nie przysługują mi żadne prawa”, jest niezgodne z obowiązującymi przepisami i stanowi wprowadzenie mnie w błąd.
Korzystam z platformy Allegro od ponad 20 lat, a w ramach programu Allegro Smart zaoszczędziłem około 6000 zł na kosztach wysyłek, co oznacza, że przez lata generowałem dla platformy realne i stałe przychody. Oczekuję w związku z tym rzetelnej, kompetentnej obsługi, a nie powielania błędnych informacji prawnych.
Dodatkowo wskazuję, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której w toku kontaktu z obsługą Allegro otrzymywałem sprzeczne informacje od różnych pracowników, co skutkowało wprowadzeniem mnie w błąd i poniesieniem przeze mnie realnych konsekwencji finansowych. W takich przypadkach odpowiedzialność za brak spójnej i prawidłowej informacji spoczywa na platformie, a nie na użytkowniku.
W obecnej sprawie sytuacja, w której przedmiot ulega trzeciej awarii w krótkim okresie czasu i nie nadaje się do normalnego użytkowania, przedstawiana jest przez Allegro w sposób sugerujący, że nie przysługują mi żadne prawa poza ponownym „proszeniem sprzedawcy o naprawę”. Takie stanowisko jest nie do zaakceptowania i nie znajduje podstaw prawnych.
Wzywam Allegro do realnej interwencji w sprawę oraz odniesienia się do niej w kontekście rękojmi i wady istotnej, a nie wyłącznie prawa odstąpienia konsumenckiego, z którego nie korzystam.
Brak merytorycznej odpowiedzi będzie podstawą do dalszych działań formalnych, w tym złożenia skargi na sposób obsługi sprawy.
Proszę o pisemne stanowisko osoby decyzyjnej.
@dOOm_PL na Allegro Gadane nie obsługujemy skarg, napisz proszę w tej sprawie, przez ten formularz.
Nie chciałem przepisywać jeszcze raz wszystkiego tylko skopiowałem to co wysłałem do allegro.
Nie liczę juz na pomoc allegro tylko wytłumaczenie dlaczego przepisy sa obce pracownikom allegro. Bądź jeden mówi jedno drugi co innego. Zostałem oszukany przy ostatnim zakupie jak również teraz ktos mi sprzedał bubel ktory psuje sie poraz kolejny a pracownik allegro mi mówi ze tak musi byc. Czy to jest fair?
W piśmie wyżej zwróciłem uwagę na rękojme z uwagi na wady a dostaje odpowiedzi ze 14dniowy czas na odstąpienie od umowy minął. OKRES KTORY WG ALLEGRO NIE ISTNIEJE a przecież dotyczy zakupów przez duże firmy i w sklepach stacjonarnych.
Oddaj drukarkę do producenta na gwarancję.
Przy transakcji b2b i wyłączonej rękojmi nie ma domniemania istnienia wady w chwili zakupu.
Jest dokładnie odwrotnie - to Ty musisz udowodnić że wada tkwiła w towarze już w chwili zakupu.
Mając taki dowód (rzeczoznawca/serwis producenta) można złożyć skuteczną reklamację przy takim zakupie.
Aczkolwiek - należy tu też zauważyć że Ty nie jesteś w ogóle uprawniony do składania takiej reklamacji. Nie jesteś stroną umowy.
Jak sam napisałeś - „Sam nie prowadzę działalności zakup został dokonany na firmę ponieważ tego ode mnie wymagala […]”
Taką reklamację formalnie może złożyć tylko firma której dane znajdują się na fakturze.
To że to Ty dokonałeś zakupu ze swojego konta nic tu nie zmienia.
@komis-bell tzn zmienia bana może dostać za udostępnianie swojego konta do zakupów podmiotom trzecim jak regulamin wskazuje zakupy może robić on sam jako właściciel konta
Jakie udostępnianie konta? Ja dokonuje zakupu jak jest cos nie tak jak go zwracam. Jakbym wyslal kogos do sklepu i dał mu pieniądze to sklep ma prawo takiego klienta wyrzucić?
@dOOm_PL Prawa konsumenta nie mają w tym przypadku znaczenia ani zastosowania bo to nie był zakup konsumencki.
Nie występujesz tu w roli konsumenta, technicznie to dla tego sprzedającego Ty nie jesteś stroną umowy.
@dOOm_PL nie jesteś konsumentem bo nie ty dokonałeś zakupu tylko firma jaką podałeś więc udostępniłeś konto do zakupu stronie trzeciej co jest naruszeniem regulaminu np udostęnianie konta komuś kto będzie oszukiwał na allegro albo manipulował ocenami
Dotyczyło to poprzedniego zakupu do uchwytów z lampy. Tam nawet nie odebrałem paczki ponieważ napisałem do sprzedawcy przed wysylka ze jej nie potrzebuje pomocy czym pracownik allegro stwierdził ze nalezy sie zwrotu środków przez co nie odebrałem paczki po czym następny pracownik stwierdził ze jednak zwrot sie nie nalezy i płaciłem za wysłanie poraz 3 albo sprzedawca mógł przedmiot zutylizować (czyli i tak by sprzedał)
Jak trzeba opublikuje korespondencję
Więc czy ktos mi to sensownie wyjaśni?
@dOOm_PL a jak twierdziłem ostatnio że zakres kompetencji pracowników dyskusji allegro to kiepski żart i są o klasę wyżej niż konkurencja w nieznajomości przepisów prawa to moderacja mi zarzucała obrażanie i dawała ostrzeżenia... dyskretne za stwierdzenie faktu no to moderacjo fakty same się stwierdzają w poście musicie za czyjąś niekompetencję przepraszać a programu naprawczego brak.
@dOOm_PL nie kupuje się na firmę sprzętu jak się jej nie prowadzi bo dla allegro wystawienie faktury na firmę ograbia cię z wszelkich praw. Nie ma jakiegoś wyższego stopnia do ktorego przekazujesz odwołanie to są ci sami ludzie conajwyzej trafisz na bardziej odklejonego od przepisów faktycznych
Po co się męczyć z rękojmią jak w ramach gwarancji praktycznie od ręki naprawią lub wymienią ci drukarkę. Oczywiście wszystko zależy od drukarki i rodzaju wady.
W sprawie naprawy gwarancyjnej skontaktuj się z firmą LetsMeRepair pod nr tel +48 22 29 53 725 , +48 801 64 64 53 lub mailowo level.one@epson.pl
Tak tylko wiesz jak działają firmy. Bierz mi fv bo VAT i i jeszcze wciągnę w koszty. Niezależnie od tego platforma allegro powinna chociaz w minimalnym stopniu uznawać jakiekolwiek prawa konsumenckie.
Ogolnie tyle co dałem tej platformie zarobić i to w jaki sposób poraz kolejny sie na nich przejechałem zaczalem korzystać z innych platform których nazwy nie mozna tu użyć. I teraz o dziwo nie ma kompletnie znaczenia czy biorę na firmę czy nie. Na jednej do 3 miesięcy zeby odesłać i poki co nie było przypadku zeby odmówili zwrotu. Tutaj dostalem 10 monet za to ze pracownik allegro kazał mi odesłać przedmiot a drugi stwierdził ze sprzedawcą nie musi mi oddawać pieniędzy! Mimo ze zrezygnowałem z zakupu ZANIM DOSTALEM PRZEDMIOT!!!!! TO JEST ZWYKLE OSZUSTWO!
Aby mieć prawa konsumenta trzeba być konsumentem. A osoba dokonująca zakupu na cele związane z działalnością gospodarczą lub zawodową nie jest konsumentem (czyli nie ma praw konsumenta). Tak samo konsumentem jest firma. Wyjątkiem jest Jednoosobowa Działalność Gospodarcza, jeżeli zakup nie ma dla tej firmy charakteru zawodowego (wtedy JDG ma ograniczone prawa konsumenta). Natomiast wszelkiego rodzaju spółki itp, nigdy nie mają praw konsumenta.
Allegro nie może zmieniać czegoś, co wynika z ustawy.