Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klienta Allegro
Temat: Brak reakcji sprzedawcy w sprawie reklamacji – prośba o interwencj
Szanowni Państwo,
zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z reklamacją towaru zakupionego za pośrednictwem Allegro.
Zgłosiłam reklamację dotyczącą niesprawnego urządzenia (lampy), które było jeszcze objęte gwarancją w dniu 23.10. 2025r. Sprzedawca poprosił mnie o podanie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących zakupu, moich danych kontaktowych oraz opisanie wad urządzenia, co też niezwłocznie uczyniłam.
Pomimo kilkukrotnych prób kontaktu – zarówno poprzez formularz Allegro, jak i telefonicznie – sprzedawca nie udzielił żadnej odpowiedzi ani informacji o dalszym przebiegu reklamacji. Sprawa do sprawdzenia w korespondencji Allegro. Otworzyłam dyskusję sprzedającemu w której zostałam zapewniona o szybkim kontakcie w zaufaniu zakończyłam dyskusję licząc na profesjonalnym podejściu do zgłoszenia. Okazało się jednak że taka postawa sprzedawcy miała doprowadzić do zakończenia się gwarancji która miała miejsce 29.10.2025 r. Przeciąganie sprawy w czasie spowodowało że utraciłam gwarancję na urządzenie. W odpowiedzi którą otrzymałam po czasie od sprzedawcy stwierdził że zasilacz nie podlega gwarancji i może mi jedynie sprzedać ten element. Dodam że w zakładce gwarancja nie ma takiej informacji ze gwaraonie obejmuje zasilacza a jest to jedynie zła wola sprzedawcy. Przeciągnięcie reakcji na moje zgłoszenie spowodowało że nie mogę zgłosić tej sytuacji żadnym formularzem ponieważ upłynął okres 2 lat.
dlaczego piszesz o gwarancji, a nie odpowiedzialności sprzedawcy za niesprzedany produkt?
dlaczego zakończyłaś dyskusję?
tzw przeciągnie sprawy nie ma tu nic do rzeczy
nie licząc na działania allegro, masz 2 wyjścia
- inspekcja handlowa
- rzecznik praw konsumentów
wystarczy zgłosić tam fakt, że zgłoszenie reklamacyjne było wykonane w obowiązującym terminie i pokazać odpowiedź sprzedawcy
Cześć, @maugosha. W chwili zakupu w ofercie znajdowała się informacja o dwuletniej gwarancji od producenta, więc jeśli rozpoczęłaś proces przed końcem terminu na gwarancyjnego, to sprzedający powinien rozpatrzyć Twoje zgłoszenie. Więcej szczegółów na temat warunków gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej - niestety nie mamy do niej wglądu i nie możemy stwierdzić, czy rzeczywiście zasilacz nie jest objęty gwarancją. Być może taką informację znajdziesz właśnie w karcie gwarancyjnej.
Nie mamy dostępu do Twojej wcześniejszej, prywatnej korespondencji ze sprzedającym, przez co nie wiemy w jakim terminie dokładnie nastąpiło pierwsze Twoje zgłoszenie. Mamy jedynie wgląd w Dyskusję, którą rozpoczęłaś 27 października.
Ustalę, czy w tej sytuacji możemy wznowić Dyskusję i niedługo wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
@maugosha, niestety nie wznowimy Dyskusji, ale skontaktowaliśmy się z Tobą w tej sprawie drogą mailową, w zgłoszeniu o numerze 55490984.
A co ma sprzedawca do gwarancji producenta? Kupujący powinien zgłosić reklamację do podmiotu wskazanego w karcie gwarancyjnej, jeżeli chce skorzystać z gwarancji.
Sprzedawca nie ma obowiązku pośredniczyć w kwestii reklamacji gwarancyjnej, jeżeli producent udzielił gwarancji bezpośrednio klientowi końcowemu, a zasady gwarancji z karty gwarancyjnej nie wskazują sprzedawcę podmiot, przez którego należy składać reklamację.
To do kogo składasz reklamację z tytułu gwarancji, masz określone w karcie gwarancyjnej.