anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

problem z inPost

rdr340
#8 Zapaleniec#

Witam,

zakupiłem produkty na Allegro Lokalnie. Z informacji jakie otrzymałem od sprzedawcy wynika że pojawił się problem po stronie InPost i paczka wróciła do nadawcy.

Czy jest jakaś szybka zalecana metoda załatwienia sprawy przez Allegro?

Może zwrot kosztów i zakup ponownie, aby była nowa etykieta? A w sprawie poprzedniej kupujący załatwiałby reklamację.

Jak to załatwić?

 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kostas11
#21 Demiurg#

@rdr340 zależy czy kupiłeś od firmy czy osoby prywatnej ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jaki zwrot? nie ma na AL od prywatnego sprzedającego ale jak zgadza się na zwrot to musi Ci zwrócić koszt zakupu.

oznacz moderatorów

rdr340
#8 Zapaleniec#

@LEW433 Zwrot jest, ale jest dobrą wolą sprzedającego.Wiec stwierdzenie że go nie ma jest nieprawdziwe (nieprecyzyjne).

Poza tym chodziło mi o zwrot kosztów zakupu, skoro towar wrócił do Sprzedawcy (ma go fizycznie). Z tego co zrozumiałem reklamacje w InPost zajmują czas, więc najszybsze rozwiązanie podała @la_nika 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@rdr340 nie do końca jak zakup od osoby prywatnej, tu wydanie paczki jest w momencie przekazania jej przewoźnikowi, i w tym momencie przechodzi na Ciebie ryzyko utraty czy uszkodzenia i Ty musisz reklamować u przewoźnika, oczywiście masz rację sprzedawca może Ci oddać kasę pomniejszoną o koszty wysyłki czy powrotu paczki ale to już jego dobra wola 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

rdr340
#8 Zapaleniec#

@kostas11brzmi ciekawie, ale bardziej jak dezinformacja.

Powodem dla którego kupuję chętnie na Allegro jest tzw "bezpieczeństwo zakupów". Jeżeli w takiej sytuacji w której towar nawet do mnie nie dotarł (co łatwo zweryfikować) miałbym ponosić za to karę byłby absurdalny i przeczący idei "bezpiecznych zakupów". Nie wiem czy znasz "Misia" ale kojarzy mi się to ze sceną w której szatniarz mówi "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?" .....komedię polecam!

Miałem sytuację że towar zamówiony u prywatnego sprzedawcy na AllegroLokalnie był wadliwy i sprzedawca się migał. Skończyło się na tym że Allegro zwróciło cały koszt zakupu. A więc mogę na własnym przykładzie potwierdzić że ten program ochrony działa. W tej sytuacji ja nawet towaru nie otrzymałem a na Allegro wisi jako oczekujący na nadanie.

Z przewoźnikami czy pocztą z tego co wiem - zlecający jest stroną zawierającą umowę przewozu. Zlecającym przewóz jest sprzedający , a nie kupujący. Kupowałem kiedyś sporo na **piiip** i discogs i zdarzało się że coś poszło nie tak z paczką. Wówczas sprzedający ją reklamował, bo miał dowód nadania etc. Zdziwiłbym się gdyby na Allegro czy Inpost obowiązywały inne zasady. No chyba że to jest traktowane jako zlecenie odbioru towaru (czyli ja jako sprzedający zlecam InPost odbiór i dostarczenie mojego towaru). Ale tak przecież nie jest, bo to sprzedający wrzuca paczkę do skrzynki.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@rdr340 jeśli dobrze rozumiem i przesyłka jest teraz u sprzedającego to najlepiej, żebyście się dogadali odnośnie do kolejnej wysyłki. 
Możecie zrobić tak, że sprzedający zwróci Ci wpłatę za poprzedni zakup i później wystawi ofertę ponownie, Ty kupisz z metodą dostawy Allegro Paczkomat InPost i jeśli przesyłka będzie w ramach Smart! to będzie darmowa. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów