Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie. Co robocie w sytuacji gdy kurier olewa dostawy paczek i wpisuje odbiorca nieobecny choć monitoring nie rejestruje obecności a w domu są osoby co czekają na kuriera. Chodzi o DPD i takie sytuacje powtarzają się nagminnie prawie za każdym zamówieniem.Proszę o jakieś porady bo krew mnie zaleje z tą niekompetencją. Nawet skargi do DPD nic nie zmieniają. Muszą być zdesperowani mając takich pracowników.
@jonatan17 W takiej sytuacji zgłaszaj reklamację sprzedawcy, bo to z nim zawierałeś umowę na zakup i dostawę towaru, nie z DPD. Domagaj się wydania rzeczy lub niezwłocznego zwrotu wpłaty. Poczytaj w necie o odpowiedzialności sprzedawcy za przesyłkę. DPD to podwykonawca sprzedawcy - to sprzedawca zawarł z nim umowę na dostawę towaru do Ciebie, więc niech się z nim szarpie.
Napisałem do sklepu i czekam na odpowiedz.
Nie ma w dostawach innych kurierów?
@LEW433 Nawet jeśli są, to sprzedawca odpowiada za poczynania każdego tak samo.
Nie do ciebie pisałem i każdy ma prawo sobie wybrać odpowiedź jaką go zadawała.
@jonatan17
Zgodnie z Art 548 § 3: "Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu..." - co oznacza, że Sprzedawca odpowiada przed Kupującym za uszkodzenie lub zaginięcie przesyłki w transporcie. W Twoim przypadku chodzi jednak nie o uszkodzenie lub zaginięcie, ale o opieszałość kuriera w dostarczeniu jej do Ciebie. W takich przypadkach najskuteczniejsze jest złożenie przewoźnikowi reklamacji/skargi przez Adresata przesyłki (zarówno Nadawca jak i Adresat mają prawo do złożenia reklamacji usługi przewozowej) ponieważ to tylko On (a nie Sprzedawca) jest w stanie ew. wykazać, że kurier nie podjął próby doręczenia (poświadczając nieprawdę).
Sprzedawca dysponuje tylko (póki co jedyną oficjalną - co nie znaczy że prawdziwą) informacją, że Ciebie nie było w domu.
@A3dam Taaa, to poczytaj sobie rejestr klauzul niedozwolonych UOKiK. "Nie odpowiadam za opóźnienia poczty". Oczywiście - z reklamacją do przewoźnika, nigdy nie do sprzedawcy 😄
Tutaj nie doszło do wydania rzeczy - kupujący nie ma towaru.
@xyz96
Czytaj ze zrozumieniem i nie mieszaj w tym przypadku do tego klauzul abuzywnych, które co do zasady wykluczają możliwość włączania a'priori niektórych zapisów do postanowień umownych, ale w tej sytuacji nic nam o ew. postanowieniach niedozwolonych w ofercie sprzedawcy - nie wiadomo.
Faktyczna wina (lub zaniedbanie), którejkolwiek ze stron - jej przypisanie lub wyłączenie - nie może być przedmiotem postanowienia umownego włączanego "z góry" w odniesieniu do ew. zdarzenia przyszłego (jak ma to miejsce w przypadku klauzul niedozwolonych), może (i powinna) być jednak przedmiotem analizy w konkretnym przypadku zdarzenia zaszłego (por. orzecznictwo w tym zakresie).
W tym konkretnym przypadku (podkreślam: w tym konkretnym) Adresatowi przesyłki zależy na możliwie bezzwłocznym otrzymaniu zamówionej przesyłki, która pod pretekstem "nieobecności Adresata" nie została dostarczona przez przewoźnika. Zważyć należy, że w tej sytuacji jedynie Adresat może ew. posiadać dowody na fakt poświadczenia nieprawdy przez kuriera, a skuteczność składania reklamacji jak wiadomo w dużym stopniu zależy od przedstawionych dowodów.
O ile dobrze odczytałem: Kupującemu w tej sytuacji nie zależy np. na skorzystaniu z prawa do odstąpienia od Umowy, czy odzyskaniu zapłaty za zamówioną rzecz zawartą w przesyłce, która wobec jej niedoręczenia mogłaby być uznana w postępowaniu wyjaśniającym za zaginioną lub uszkodzoną - ale na jak najszybszym wejściu w jej posiadanie.
Dlatego wskazałem to rozwiązanie jako najskuteczniejsze (z praktyki podobnych spraw) co oczywiście nie wyklucza złożenia (równolegle) reklamacji u sprzedawcy z tytułu niedostarczenia zamawianej rzeczy.
Do oceny przez Adresata w sytuacji gdy zależy Mu przede wszystkim na czasie - należy to: czy chce wybrać rozwiązanie wygodniejsze (zajmujące zwykle więcej czasu na wyjaśnienie) czy skuteczniejsze (mające uzasadnione szanse być zrealizowane szybciej).
DPD ma jedną fajną opcję, na ich stronie można sprawdzić numer do kuriera który ma dostarczyć paczkę i to jest najszybszy sposób rozwiązania problemu. Dzwonisz do kuriera z informacją, że przesyłka nie została dostarczona mimo, że w domu cały czas ktoś był i masz monitoring który nie zarejestrował podjazdu kuriera i prosisz o ponowny podjazd z przesyłką.
Oczywiście reszta ma rację, że to sprzedawca odpowiada za przesyłkę ale samemu też można interweniować w DPD i to jest zazwyczaj szybszy sposób.
Niestety ale kilka razy dzwoniłem i nie raczył odebrać,nagrałem mu wiadomość i nie oddzwonił. Wolał i wygodniej mu było paczkę odesłać do magazynu i wpisać odbiór osobisty,byle by nie wracać. To już nie pierwszy raz.
@jonatan17
To już nie pierwszy raz.
Z Twoich wypowiedzi wynikałoby, że problem jest związany z konkretną osobą kuriera obsługującego Twój rejon (a nie wszystkich sprzedawców wysyłających Ci przesyłki wybraną przez Ciebie opcją: DPD). Tym bardziej złożenie reklamacji przez Adresata takich przesyłek powinno postawić do pionu tą osobę oraz lokalny oddział DPD, który jej powierza konkretne usługi.