Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mój problem wygląda następująco: w styczniu zakupiłem odkurzacz ze sklepu AGD na Allegro. Odkurzacz nowy z 2 letnią gwarancją. Wczoraj nagle przestał działać i postanowiłem oddać go na "gwarancję" do sprzedawcy, ale nigdzie nie mogę znaleźć faktury zakupu. Jestem świeżo po przeprowadzce i przeszukałem już wszystko co tylko możliwe, a faktury nie ma. Napisałem do sprzedawcy z prośbą o wystawienie duplikatu faktury i zaraz napomniałem, że chcę zareklamować kupiony u niego odkurzacz.
W niezbyt miłej odpowiedzi dowiedziałem się, że duplikatu nie wystawi, a odkurzacz mam oddać do producenta, bo on się nie bawi w serwis AGD.
Po kontakcie z producentem dowiedziałem się, że faktura zakupu jest konieczna aby rozpocząć proces naprawy w ramach gwarancji producenta.
Czy sprzedawca może odmówić wystawienia duplikatu faktury?
@michal921992 Nie potrzebujesz faktury. Dowodem zakupu jest także potwierdzenie przelewu albo mail od Allegro potwierdzający zakup. Sprzedający nie powinien odsyłać cię do producenta, jest zobowiązany do przyjęcia reklamacji z tytułu rękojmi.
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
No właśnie bardzo zdziwiło mnie jego podejście, bo jeszcze nigdy nie spotkałem się z odmową możliwości złożenia reklamacji. Czyli co? Mam do niego "uderzyć" z tą rękojmią? Co jeśli znowu odmówi?
Powtórzę pytanie na temat odmowy wystawienia duplikatu, bo jako dawny księgowy pamiętam, że nie można było nie wystawić komuś duplikatu, bo groziły za to kary ze skarbówki. Czy sprzedający na Allegro mają jakieś inne prawo skarbowe?
@michal921992 Nie korzystaj z gwarancji, bo wtedy może być wymagana faktura, zależy to od warunków gwarancji. Korzystaj z rękojmi, wtedy faktura nie jest potrzebna, wystarczy jakikolwiek dowód zakupu. Rękojmia na przedmioty nowe trwa 2 lata i jest obowiązkowa. Przy rękojmi sprzedawca nie może Cię nigdzie odsyłać - reklamację składasz jemu i jemu dostarczasz reklamowany towar. Koszty wysyłek reklamacyjnych ponosi sprzedawca. Jeśli masz z tym problem, otwórz Dyskusję, w niej zgłoś wady towaru i poproś tam o pomoc pracownika Allegro; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Po krótkiej i bardzo nieprzyjemnej wymianie zdań ze sprzedawcą otrzymałem duplikat faktury. Powiadomiłem go także, że złożę reklamację z tytułu rękojmi.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Możesz reklamować z tytułu rękojmi u sprzedającego i nie musisz mieć FV wystarczy dowód na zakup np przelew albo w historii zakupów Allegro. Poczytaj o rękojmi: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia-czy-gwarancja/
Odesłanie przedmiotu do serwisu producenta (często bezpłatne) znacznie przyśpiesza naprawę.
Dokładnie tak jak napisał majster_man
Czasami jest tak, że serwis autoryzowany marki jest ulicę obok od kupującego. Ale nie, kupujący tam nie zaniesie produktu tylko będzie wysyłał towar do sprzedawcy na drugi koniec Polski i czekał... a sprawę mógłby mieć załatwioną prawie od ręki.
Aktualizacja:
Odkurzacz był w serwisie 3 razy. Za każdym razem wracał niby naprawiony i przestawał działać po kilku użyciach. Serwis odmawiał kolejnej naprawy, bo stwierdzili, że odkurzacz był używany nieprawidłowo, co było absurdem. Pomogło postraszenie rzecznikiem praw konsumenta, ponieważ dostałem nowy egzemplarz.
Pozdrawiam