anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z reklamacją silnika od samochodu.

MAMY ROZWIĄZANIE!
jaroslaw01219
#8 Zapaleniec#

Witam, kupiłem silnik do opla po regeneracji, sprzedający udziela na niego gwarancję. Po krótkim użytkowaniu okazało się, że uszkodzona jest uszczelka głowicy. Temat zgłoszony sprzedawcy, a ten rząda odesłanie spowrotem do niego w celu naprawy. Problem w tym, że to ja będę musiał ponieść koszty wymontowania i odesłania silnika oraz ponowny montaż, nie wspominając o braku auta przez prawie 14 dni. Ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
mdrogeria
#21 Demiurg#

@jaroslaw01219 a jak sobie to inaczej wyobrażasz , uszkodzona uszczelka ? ... przyczyny mogą być dwie . 

1. Wadliwa założona podczas regeneracji ....  mechanik montujący silnik powinien to zweryfikować .

2. przegrzanie silnika .... hm.. naprawa / porządna / 3 koła to mało .

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@jaroslaw01219 wymontuj, wyślij na reklamację z tytułu rękojmi, dołącz do reklamacji rachunek za wymontowanie i ponowne zamontowanie oraz podaj koszt odesłania, po uznanej reklamacji sprzedawca musi Ci to oddać, możesz tez dopytać może podeśle swojego kuriera ( spakujesz na paletę tak jak przyszedł i zabiorą go z warsztatu 🙂

Nie korzystaj z gwarancji bo tu zasady ustala gwarant i możesz nie dostać zwrotu kasy za odesłanie, wymontowanie itp.

Oczywiście licz się z tym że reklamacja może zostać nie uznana, przegrzanie itp. ale to będą musieli udowodnić 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
jaroslaw01219
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca twierdzi, że pierwszy raz słyszy by miał ponosić jakiekolwiek koszty z ponownym odesłaniem. A mnie nie stać by pozbawić się auta na czas naprawy. Usterka jest wynikiem źle wykonanej naprawy, a mechanik montujący silnik nie miał żadnego obowiązku sprawdzać jego stanu

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@jaroslaw01219 dostałeś instrukcję jak to wygląda prawnie, z tytułu udzielonej gwarancji może nie zwracać, dlatego reklamuj z tytułu rękojmi 🙂 

Tu masz ze strony rzecznika https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/

Koszty wymiany lub naprawy ponosi sprzedawca. W szczególności obejmuje to koszty demontażu i dostarczenia rzeczy, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jeżeli koszt demontażu i ponownego montażu przewyższa cenę kupionego towaru, to konsument jest zobowiązany ponieść koszty przewyższające wartość zakupionego towaru lub ma prawo żądać od sprzedawcy pokrycia kosztów montażu i ponownego zamontowania – do wysokości ceny kupionego towaru.

Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego

Zaraz poprosimy  @A3dam o wsparcie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
jaroslaw01219
#8 Zapaleniec#

Dokładnie to samo przesłałem sprzedawcy, od tej pory cisza.

Za duże koszta, żeby machnąć ręką i odpuścić.

Dzięki za pomoc

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@jaroslaw01219 
Podaj link do oferty.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

Sprzedawca wbrew obowiązkowi: nie wskazał w ofercie adresu do zwrotów, nie podał swoich danych identyfikacyjnych (a wiele wskazuje na to, że prowadzi zorganizowaną działalność gospodarczą).
Ponadto: nie wyłączył rękojmi (nawet jeżeli sprzedaje jako osoba fizyczna), nie wystawia dokumentów sprzedaży, etc.
Reklamację możesz składać z tytułu gwarancji lub z tytułu rękojmi. W obu przypadkach odsyłasz na własny koszt, ale w przypadku uznania roszczenia naprawy lub wymiany z tytułu rękojmi: sprzedawca ma obowiązek ten koszt (oraz koszty towarzyszące np. koszt demontażu rzeczy wadliwej) do wysokości ceny rzeczy sprzedanej - Tobie zwrócić.

Sprzedawca twierdzi, że pierwszy raz słyszy by miał ponosić jakiekolwiek koszty z ponownym odesłaniem. 
Prawdopodobnie do tej pory nikt mu nie zgłaszał roszczeń z tytułu rękojmi, ale np. z tytułu udzielonej przez niego gwarancji.

A mnie nie stać by pozbawić się auta na czas naprawy.
Mamy nadzieję, że masz wykupione stosowne ubezpieczenie zapewniające np. pojazd zastępczy na czas naprawy Twojego auta.

Usterka jest wynikiem źle wykonanej naprawy,
Taką tezę można przyjąć jeżeli sprzedawca uzna Twoją reklamację lub będzie ona wynikiem ekspertyzy wykonanej przez uprawnionego rzeczoznawcę.

mechanik montujący silnik nie miał żadnego obowiązku sprawdzać jego stanu
Jeżeli nie została mu zlecona taka usługa - to nie miał obowiązku jej wykonać.
Rozsądny mechanik nie podjąłby się jednak montażu części powierzonych przez Klienta bez uzyskania uprzedniej zgody Klienta na uwolnienie go od ew. odpowiedzialności za skutki jej montażu.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Halfrunt
#18 Luminarz#

Kto to kupuje silnik do auta z aukcji?

Ale się porobiło no. 

oznacz moderatorów
AlePiesio
#13 Ambasador#

Ostatnio był tutaj podobny temat, jakaś Pani kupiła silnik na allegro i też był wadliwy , musiała demontować, odsyłać na własny koszt, miesiąc bez auta była i nie wiadomo jak to się skończyło, same problemy. W życiu bym nie kupił silnika na allegro z wysyłką.

oznacz moderatorów
jaroslaw01219
#8 Zapaleniec#

Sprawa rozwiązana pozytywnie. Po wyczerpaniu możliwości przekonania sprzedającego do swoich praw. Została tylko możliwość złożenia wniosku w Programie Ochronie Kupujących, od tego momentu nastąpiło całkowite oddmienne podejście sprzedającego do sprawy. Otrzymałem zwrot kosztów za naprawę. Dlatego poniekąd po to kupuje się pewne rzeczy w tym miejscu, żeby nie zostać całkowicie oszukanym, a sprzedawca czuł się bezkarny.

oznacz moderatorów